ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

77 درصد گیمرها خرید دیسک را به بازی های دیجیتالی ترجیح می دهند

بدون تردید در سال های اخیر نسخه های دیجیتالی بازی های ویدیویی با سرعت ملایمی در حال کنار زدن نسخه های فیزیکی (دیسک) هستند. دانلود دیجیتالی بازی ها مدت هاست که به مناسب ترین بستر پی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

بدون تردید در سال های اخیر نسخه های دیجیتالی بازی های ویدیویی با سرعت ملایمی در حال کنار زدن نسخه های فیزیکی (دیسک) هستند. دانلود دیجیتالی بازی ها مدت هاست که به مناسب ترین بستر پی سی مبدل شده و همینطور برای کنسول های بازی در حال رشد است.

همانطور که واضح است اخیراً توسعه دهندگان و ناشران بازی های ویدیویی نیز مخاطبین را به خرید دیجیتالی عناوین تشویق کرده و با ارائه تخفیف های ویژه نسخه های دانلودی محصولات خود، برای رونق این رویکرد زمینه سازی می نمایند.

اما در هر صورت به نظر می رسد این روش چندان هم باب میل مردم نیست و برخلاف انتظار بیشتر بازی سازان، هنوز خرید دیسک های فیزیکی ترجیح داده می شود.

بر اساس نظرسنجی و تحقیقات سازمان ERA (اتحادیه خرده فروشی های حوزه سرگرمی)، 77 درصد از بازیکنان در کشور انگلستان روش تهیه سنتی بازی های ویدیویی را بیشتر می پسندند.

Graph_ERA_KIM_BAYLEY_640-620x354-w600

حدود 1200 شهروند انگلیسی که در دسته C2 به معنای گیمر حرفه ای قرار می گیرند در این نظرسنجی شرکت داده شده اند. تقریباً 74.3 درصد از جنس مذکر این جمعیت به خرید دیجیتالی محتوای سرگرم کننده رغبت داشته و 80.9 درصد از بانوان گیمر روش سنتی را به دانلود دیجیتالی ترجیح می دهند.

علاوه بر این نظرسنجی مورد بحث دلایل انتخاب بیشتر گیمرهای بررسی شده را نیز دسته بنده کرده:

حدود 23 درصد از جمعیت مذکور خرید دیسک بازی را به علت قابلیت لمس و توانایی جمع آوری کلکسیون می پسندند، 16.5 درصد تصور می کنند امنیت و دوام اینگونه محصولات بیشتر بوده، 12.9 درصد احساس راحتی بیشتری نسبت به خرید فیزیکی داشته، 11.6 درصد از روی عادت این کار را انجام می دهند و 7.7 درصد صرفاً به علت قابلیت فروش و یا تهیه کالای دست دوم روش سنتی را ترجیح می دهند.

2BtJEXs-w600

در چنین شرایطی که بیشتر بازیکنان به خرید حضوری بازی های ویدیویی تمایل بیشتری نسبت به نسخه دیجیتالی نشان می دهند، شکی نیست که حجم های سنگین دانلود محتوای عناوین امروزی تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری مخاطب ایجاد می نماید.

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز خرید نسخه های فیزیکی را به دانلود دیجیتالی ترجیح می دهید؟ دلایل و توضیحات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mohamad
    Mohamad | ۸ آبان ۱۳۹۵

    اصلا فیزیکی یه چیز دیگس
    حس خوبی داره تا دیجیتالی

  • احمد تاجر
    احمد تاجر | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

    البته تو ایران کسایی که اکانت هک شده میخرن مجبورن دیجیتالی بازی کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی