ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش موفق آیفون های جدید علیرغم حذف جک هدفون از روی بدنه آنها

از زمانی که اپل رسما فروش آیفون های جدید را آغاز نمود تا به امروز حدودا یک ماهی می گذرد و تا جایی که خبرهای پراکنده و اظهار نظر تحلیلگران نشان می دهد این محصولات ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

از زمانی که اپل رسما فروش آیفون های جدید را آغاز نمود تا به امروز حدودا یک ماهی می گذرد و تا جایی که خبرهای پراکنده و اظهار نظر تحلیلگران نشان می دهد این محصولات فروش موفقی را از خود به نمایش گذاشته اند.

همانطور که در خبرها خوانده اید، مدل پلاس این موبایل نسبت به نسخه استانداردش کمتر در بازار پیدا می شود و نسخه جت بلک یا مشکی براق نیز غالبا در فروشگاه ها موجود نیست.

البته میزان فروش دقیق آیفون های جدید اپل مشخص نیست اما پیشتر برخی اینطور تصور می کردند که به خاطر حذف جک هدفون از بدنه آنها، سرنوشت خوبی در انتظارشان نباشد.

شرکای تحقیقاتی اطلاعات مصرف کنندگان یا به اختصار CIRP که در اصل یک نهاد تحقیقاتی محسوب می شود روز گذشته ارزیابی خود از میزان فروش اپل برای سه ماهه مالی منتهی به 24 سپتامبر مصادف با سوم مهرماه را منتشر کرد که در واقع همزمان بود با دومین هفته بعد از عرضه آیفون های جدید.

طبق آن گزارش ظرف بازه زمانی دو هفته ای از این اتفاق، آیفون 7 و مدل پلاس آن توانسته بودند 43 درصد از کل فروش آیفون در خاک آمریکا را به خود اختصاص دهند. به بیان دیگر، این دو دستگاه ظرف تنها 14 روز فروشی معادل کل میزان آیفون های فروخته شده در تمام طول تابستان داشتند.

براساس این آمار، اغلب خریداران آیفون های جدید، افرادی بودند که پیشتر مدل های 6 یا 6 پلاس را در اختیار داشتند و چرخه قرارداد دو ساله شان با اپراتورهای آمریکایی به اتمام رسیده بود.

نکته مهمی که در این باره می توان دریافت آن است که آیفون های جدید ظاهرا شمار زیادی از کاربران اکوسیستم اندروید را به سمت خود جذب نکرده اند [دست کم تا الان که اینطور است] و صرفا 9 درصد از آیفون های جدید به دارندگان سابق موبایل های اندرویدی فروخته شد. با  این همه، حدود 20 درصد از کل فروش مدل های دیگر آیفون در این فصل را کاربران سابق دستگاه های اندرویدی رقم زدند.

CIRP-iPhone-7-sales-analysis (1) CIRP-iPhone-7-sales-analysis

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • meysam
    meysam | ۱ آبان ۱۳۹۵

    من دیگه خسته شدم ???
    آقا اپل رو نمیشه بد نام کرد ولله نمیشه ???
    یه غلطی هم که میکنه همه به عنوان یه نوآوری میشناسنش????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی