ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای حذف رد پای HTC از موبایل های پیکسل تلاش زیادی کرده است

همان طور که می دانید گوگل تأکید می ورزد موبایل های پیکسل را خودش ساخته و از عبارت made by Google در کمپین های تبلیغاتی اش استفاده می کند. اگرچه کمپانی HTC در نقش تولیدکننده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ آبان ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

همان طور که می دانید گوگل تأکید می ورزد موبایل های پیکسل را خودش ساخته و از عبارت made by Google در کمپین های تبلیغاتی اش استفاده می کند. اگرچه کمپانی HTC در نقش تولیدکننده اولیه طرح یا ODM ظاهر شده، اما دیروز هم دیدیم که در بین قطعات داخلی اسمارت فون های مذکور نیز اثری از تایوانی ها به چشم نمی خورد و فقط باتری دستگاه توسط آنها ساخته شده.

اما علی رغم این موضوع، شواهد اخیر نشان می دهند گوگل و HTC همکاری نزدیکی در توسعه این تلفن همراه داشتند، و جالب تر اینکه نقش تولیدکننده تایوانی بسیار پررنگ تر از آن چیزی بوده که اهالی مانتن ویو اعلام می کنند.

یکی از مهندسین HTC در همین رابطه تصویری را منتشر کرده و فاش ساخت که قطعه کدی با نام «htc_cerberus» از تمامی کدهای موجود در فرمور موبایل های پیکسل حذف شده. همچنین «جان سایر» محقق امنیتی اندروید نیز در بررسی فرایند بوت به کدهای متعددی از HTC برخورده است.

htc-cerberus-code

اما دلیل این همه محکم کاری چه بوده؟ ظاهراً تمامی اقدامات فوق و حذف ردپای کمپانی تایوانی از دیوایس های گوگل از جنبه تبلیغاتی و بازاریابی صورت گرفته. به عقیده مدیران ارشد این شرکت، ساخت یک تلفن همراه واقعی توسط خودشان می تواند به آنها در رقابت با اپل و مایکروسافت کمک نماید.

حال باید دید آیا استراتژی فوق مثمر ثمر خواهد بود و آیا این غول جستجو (البته با کمک شایان HTC) می تواند خودش را به عنوان تولیدکننده مطرح در حوزه سخت افزار به جهانیان بقبولاند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۳ آبان ۱۳۹۵

    دقت داشته باشید که اچ‌تی‌سی آن اوایل که گوشی میشاخت تنها طراح و تولیدکنندهٔ اصلی محصولات محسوب می‌شد و محصولات خود را تحت‌نام اپراتورهایی مثل تی-موبایل عرضه می‌کرد. کمپانی تمام تمرکز خود را در عرضه محصولات قراردادی با اپراتورهای تلفن‌همراه قرار داده بود. و بعدها روی محصولاتش اسم خودش را هک کرد.
    پس الان هم مشکلی با این سیاست ندارد، چون یکی از سیاست قدیم این شرکت بوده، پس الان نه گوگل استعمارگر(ظالم) هست، نه اچ تی سی توسری خور(مظلوم).
    و اتفاقا این برای همه خوب هست که وقتی در سراشیبی سقوط قرار میگیرند، شروع به استفاده از پایه های اولیه بکنند.تا دوباره رشد آغاز بشه و به روزهای اوج برگردند.
    امیدوارم htc با ادامه این سیاست و ساخت گوشیهایی موفق همچون HD2 و one 7 و one 10 دوباره بشود htc سال ۲۰۰۹تا ۲۰۱۲. چون واقعا کمپانی خوب و خلاق و با داشتن محصولات واقعا با کیفیت که جز شماره یک هاست.امیدوارم این یکی مثل نوکیا نشود.

  • Android_ios
    Android_ios | ۲ آبان ۱۳۹۵

    باز هم آقای مقدسی و مقاله های متعصبانه...
    انگار ایشون وقتی خبر کم میاره میشینه فک میکنه چطور به رقبای اپل گیر بدم?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی