ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هوش مصنوعی جدید MIT، کابوس می سازد

اگر سخنرانی های پشت سر هم ایلان ماسک، استفن هاوکینگ و بیل گیتس شما را از عملکرد هوش مصنوعی در آینده نترسانده، باید به شما بگوییم که MIT طرحی کاملا قانع کننده را به سرانجام ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ آبان ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

اگر سخنرانی های پشت سر هم ایلان ماسک، استفن هاوکینگ و بیل گیتس شما را از عملکرد هوش مصنوعی در آینده نترسانده، باید به شما بگوییم که MIT طرحی کاملا قانع کننده را به سرانجام رسانده که در واقع هوش مصنوعی «کابوس ساز» است.

با استفاده از یادگیری عمیق، هوش مصنوعی توسعه یافته توسط محققین دانشگاه MIT می تواند هر تصویری را به یک عکس دلهره آور وحشتناک تبدیل کند. با بهره گیری از الگوریتم یادگیری عمیقی کاملا منحصر به فرد، این سیستم می تواند تصاویر یک شهر پویا را تبدیل به منطقه ای خالی از سکنه، تاریک و ترسناک کند.

ابتدا، محققین به هوش مصنوعی تصاویر شهرهای مرده و خانه های جن زده را نشان دادند، سپس بناهای تاریخی معروفی را در اختیار آن گذاشتند تا با الگو گرفتن، یک تصویر خوف انگیز بسازد.

جالب است که می توانید با مراجعه به وبسایت دانشگاه، تصاویر را با فشردن گزینه های «ترسناک» و «ترسناک نیست» رتبه بندی کنید.

دو نمونه از تصویرسازی های این هوش مصنوعی را در ادامه مشاهده می کنید.

gbovlzookwmtzcy4wwuv

ngv12adbesywsilakoiq

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۳ آبان ۱۳۹۵

    به نظر من بیشتر بدرد سازندگان فیلمها و داستانهای ترسناک میخوره.

  • thepjt
    thepjt | ۳ آبان ۱۳۹۵

    تو سایت دانشگاه رفتم ... بیشتر تصاویری که برای رتبه دادن معرفی میکرد پرتره بودند و واقعا ترسناک بودند ... الانم که ساعت 3:30 شب هست و بنده به زودی ملاقاتی دوباره با این شخصیت های ناز و مامانی خواهم داشت در خواب . ? ? ?

مطالب پیشنهادی