ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست Vive
تکنولوژی

اچ تی سی: تاکنون بیش از 140 هزار هدست Vive فروش رفته است

هدست واقعیت مجازی HTC Vive حدوداً 6 ماه پیش عرضه شده ولی کمپانی سازنده تاکنون آمار فروشش را اعلام نکرده بود. ماه گذشته تحلیلگران با اتکا به آمار فروش بازی های ارائه شده روی این ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

هدست واقعیت مجازی HTC Vive حدوداً 6 ماه پیش عرضه شده ولی کمپانی سازنده تاکنون آمار فروشش را اعلام نکرده بود.

ماه گذشته تحلیلگران با اتکا به آمار فروش بازی های ارائه شده روی این بستر اذعان کردند احتمالاً هدست وایو نزدیک به 150 هزار واحد فروش داشته؛ اما حالا به نظر می رسد HTC تصمیم گرفته آمار رسمی را اطلاع رسانی کند.

واقعیت مجازی هنوز پلتفرمی نو و ناآشنا برای جمعیت عام جهان است و کسی انتظار فروش آن چنانی ندارد. اما «شر وانگ» مدیر کمپانی تایوانی خبر می دهد تاکنون بیش از 140 هزار واحد هدست وایو به فروش رسیده که تقریباً نزدیک پیش بینی ها و همینطور فراتر از تصور توسعه دهندگان این حوزه است.

اچ تی سی در همین مدت کم توانسته به فروش رقیبش Oculus Rift نزدیک شود، هرچند اوضاع برای هدست واقعیت مجازی سونی فرق می کند.

htc-vive-vr

گفته می شود هدست پلی استیشن به لطف کنسول خانگی مربوطه، در سه روز ابتدایی عرضه خود در کشور ژاپن 50 هزار نسخه فروش کرده و پیش بینی می شود در انتهای سال جاری به رقم 2 میلیون واحد دست یابد. در حال حاضر نزدیک به 40 میلیون گیمر روی پلتفرم پلی استیشن 4 وجود دارد که طبیعتاً شرکت های رقیب از چنین جمعیتی بی بهره هستند.

با سرمایه گذاری های گسترده دو غول تکنولوژی محبوب جهان، گوگل و سامسونگ در زمینه واقعیت مجازی، به مرور زمان عرصه بر اچ تی سی و به دنبال آن آکیلس تنگ خواهد شد؛ اگرچه میزان فروش وایو رضایت بخش به نظر می رسد، اما برای رقابت در آینده نیازمند خلاقیت و نوآوری بیشتری خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • داود جوادی
    داود جوادی | ۳ آبان ۱۳۹۵

    یکی از کاربرها درمورد هدست htc عنوان کرده که کمپانی htc بصورت کشکی به قضیه ورود کرده و مثال فروش هدست سونی رو پیش کشیده که کاملا اشتباهه،ما باید در نظر بگیریم که هدست htc و آکیلس قبل از ورود سونی به این عرصه معرفی شدند پس گناهی متوجه شون نیست در ضمن با وضعیت نابسامانhtc فروش 140000 موردی برای این شرکت خوبه،در مورد هدست سونی همونطور که در متن هم گفته شده فروش بالا به لطف کنسول پلی استیشن4 صورت گرفته و در آینده نیز با توجه به چهل میلیون گیمر فروش خوبی برای سونی متصور هستند.

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۳ آبان ۱۳۹۵

    هدست سونی تنها در عرض 3 روز 50 هزار واحد ان هم فقط در ژاپن فروش داشته! اینجاست که فرق کمپانی که کشکی میاد تو قضیه با اونی که حساب و کتاب میکنه معلوم میشه!

  • adib.uss34@gmail.com
    adib.uss34@gmail.com | ۳ آبان ۱۳۹۵

    هدست پلی استیشن واقعا پراستفاده است.

مطالب پیشنهادی