ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی اولین وانت تاریخ مرسدس بنز؛ خشن و لوکس با شاسی نیسان

مدت ها بود که شایعاتی درباره تولید یک پیکاپ توسط مرسدس بنز مطرح بود. سرانجام این شایعات رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و این کمپانی آلمانی در 25 اکتبر با معرفی دو پیکاپ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

مدت ها بود که شایعاتی درباره تولید یک پیکاپ توسط مرسدس بنز مطرح بود. سرانجام این شایعات رنگ و بوی واقعیت به خود گرفت و این کمپانی آلمانی در 25 اکتبر با معرفی دو پیکاپ کانسپت، کلاس جدید X را به محصولات خود اضافه کرد.

mercedes-benz-unveils-two-flavored-x-class-concept-pickup-is-stockholm_2

وقتی ستاره مرسدس بنز بر روی یک خودرو نصب شود، باید از آن انتظار عملکردی عالی و کابینی لوکس را داشته باشیم. اینکه آیا واقعا تولید یک پیکاپ لوکس منطقی است یا نه سوالی است که می تواند تردیدهای زیادی را به دنبال داشته باشد.

با این وجود رقابت شدید و شرایط کنونی مرسدس بنز فرصتی برای اشتباه باقی نمی گذارد و یقینا تحقیقات زیادی درباره تولید پیکاپ توسط این کمپانی انجام شده است.

Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-01

نکته جالب اینکه مرسدس کاملا محتاطانه وارد این عرصه شده و قصد دارد نسخه تولیدی را در اروپا، آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی و استرالیا به فروش برساند.

حتما متوجه شدید که جای نام آمریکای شمالی در این لیست خالی است؛ اشتوتگارتی ها با علم به این مساله که آمریکا و کانادا از لحاظ فروش پیکاپ ها بهترین بازار به شمار می رود، از آن چشم پوشی کرده اند.

شاید حضور رقبای فوق العاده قدرتمند در این منطقه باعث اتخاذ این استراتژی شده باشد.

Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-05

اگر چه از همان ابتدا مشخص بود که این پیکاپ بر روی پلتفرم نیسان NP300 ناوارا تولید خواهد شد، اما تفاوت های این دو خودرو بسیار زیاد است.

Nissan-NP300_Navara_2016_

اشتوتگارتی ها در پیکره پیکاپ های جدید خود به اندازه کافی عناصر ظاهری یک مرسدس را تزریق کرده اند؛ طوری که در دماغه آن می توان شباهت هایی را با GLE کوپه مشاهده کرد.

Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-03

پیکاپ کانسپت مرسدس در دو نسخه معرفی شده؛ نسخه اول کهpowerful adventurer نام دارد، از لحاظ ظاهری جان سخت دیده شده و در آن بر روی توانایی های آفرود تاکید شده است.

نسخه دوم هم stylish explorer نام دارد که در آن بیشتر راحتی و لوکس بودن پیکاپ مد نظر بوده است.

Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-08

تاکنون اطلاعات زیادی از جزییات و مشخصات فنی نسخه نهایی این پیکاپ ها منتشر نشده، اما مرسدس اعلام کرده که قوی ترین نسخه به یک موتور V6 توربودیزل مجهز خواهد شد؛ همچنین سیستم انحصاری چهار چرخ متحرک دائمی مرسدس با نام 4MATIC و قفل دیفرانسیل های مرکزی و عقب بخش دیگری از ویژگیهای آن خواهد بود.

Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-0b

ظرفیت حمل بار مرسدس X کلاس 1.1 تن بوده و توانایی کشش بار تا 3.5 تن را داراست. آنطور که مرسدس قول داده این پیکاپ به دلیل اکسل های عریض، محور عقب با بازوهای پنج گانه و فنرهای پیچشی خاص و همچنین تنظیمات ویژه اعمال شده بر روی ضربه گیرها نمونه ای مثال زدنی از آسایش و کنترل در بین پیکاپ ها خواهد بود.

Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-14 Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-13

دکتر دیتر زچه مدیر عامل مرسدس بنز در این باره گفته: "با پیکاپ مرسدس بنز ما یکی از آخرین شکاف ها موجود در بین محصولاتمان را پر می کنیم.

هدف ما اینست: ما به مشتریان خودرویی ارایه کنیم که با نیازهای ویژه آنها هماهنگی داشته باشد. X کلاس استانداردهای جدیدی را در یک سگمنت رو به رشد تعریف خواهد کرد."

Mercedes-Benz-X-Class_Pickup_Concept-2016-1280-06

طبق وعده های مرسدس بنز نسخه نهایی این پیکاپ قرار است از اواخر سال 2017 وارد خطوط تولید شود. شایان ذکر است این کمپانی بعد از سال ها موفق شده از رقیب سنتی خود یعنی ب ام و در میزان فروش پیشی گرفته و به احتمال بسیار امسال به پرفروش ترین برند لوکس تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • dust
    dust | ۶ آبان ۱۳۹۵

    قیمتش چنده؟

  • فرزین
    فرزین | ۶ آبان ۱۳۹۵

    این که چیزی نیست ما یه وانت داریم اسمش آیسانه،از وسط نصف میشه.لامصب طراحی ماژولار داره

  • jamalifar
    jamalifar | ۵ آبان ۱۳۹۵

    به پراید وانت که نمیرسه... هه
    اینجاس که شاعر میگه ما اینجا بودیم نکرده بود شا شت کفف
    ????

  • amir
    amir | ۵ آبان ۱۳۹۵

    بنز هم وانت زد

  • farsam
    farsam | ۵ آبان ۱۳۹۵

    قشنگه گولاخه ☺??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی