ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمامی کارکردها و قابلیت های تاچ بار مک بوک پرو 2016

شاید مهم ترین خبر مراسم امشب اپل معرفی مک بوک پرو جدید باشد که از سال 2012 میلادی تا کنون بزرگ ترین آپدیت خود را دریافت می کند. مک بوک پروی جدید علاوه بر اینکه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۱

شاید مهم ترین خبر مراسم امشب اپل معرفی مک بوک پرو جدید باشد که از سال 2012 میلادی تا کنون بزرگ ترین آپدیت خود را دریافت می کند. مک بوک پروی جدید علاوه بر اینکه ضخامت کمتری نسبت به نسخه سال قبل خود پیدا کرده یک ترکپد عظیم الجثه را با خود به همراه دارد و البته یک نوار تاچ که در نگاه نخست نظر شما را به خود جلب می کند.

این نوار که جایگزین دکمه های فانکشن دستگاه شده از جنس تاچ اسکرین رتیناست و براساس اپلیکیشنی که از آن استفاده می کنید تغییر خواهد کرد. در مورد کارکردهای آن هم باید بگوییم که علاوه بر قابلیت های معمول شامل تنظیم روشنایی و خروجی صدا حالا توانمندی های دیگری نیز به این بخش از کیبورد که تاچ بار خوانده می شود اضافه گردیده.

rvwotxdutkkfqhjqxsbv-w600

در سمت راست این نوار یک حسگر تاچ آی دی قرار دارد که مک بوک را قفل گشایی می کند و می توان از طریق آن کاربر دستگاه را تغییر داد ضمن آنکه امکان استفاده از آن به همراه اپل پی نیز وجود دارد.

rih7zhcgcwmhhvibit7a-w600

از تاچ بار همچنین می توان برای تغییر دادن اپلیکیشن ها بهره گرفت.

lixgf1wkvnaea0zokle0-w600

روشن است که هر اپلیکیشن کارایی مختص به خود را دارد. برای نمونه در Final Cut Pro می توان از این بخش برای افزودن افکت ها، ادیت کردن تصویر یا نمایشگر خلاصه تایم لاین بهره گرفت.

fw9velhbrmtgxu8beii6-w600

اگر تمایل دارید که فتوشاپ را روی دستگاه اجرا نمایید هم مجموعه قلموها یا ابزارهای کاربردی این برنامه در تاچ بار نمایش داده می شوند و می توانید به لطف آنها تصاویر مد نظرتان را به صورت تمام صفحه و بدون حضور ماژول های مختلف در تصویر ویرایش نمایید.

pu2t7ae8ervtjc0hcqzn-w600

تاچ بار همچنین در برنامه DJ Pro نیز امکانات و قابلیت های ویژه ای دارد و امکان کار کردن با افکت های مختلف را در کمترین زمان برایتان فراهم می آورد.

oesgjxgkkgnaitxuiolt-w600

در اپلیکیشن Preview نیز می توانید با استفاده از تاچ بار عکس ها را به سرعت مرور نمایید و امکانات ویرایشی کوچک نیز شامل ابزارهای کراپ و چرخش تصویر و همچنین فیلترهای مختلف برایتان فراهم خواهد بود. به لطف این ابزار می توانید ویدیوها را نیز به سرعت پخش یا پاز کنید.

zaepdbr7173fhuruyukp-w600

تاچ بار در اپلیکیشن Mail نیز دکمه های ویژه ای برای انجام اقدامات مختلف نظیر ارسال به زباله دان یا پاسخگویی به ایمیل ها دارد.

در اپلیکیشن iMessage نیز می توانید اموجی های مد نظرتان را برای مخاطب خود ارسال نمایید.

xptwxswpbaakw9bllkjp-w600

قابلیت پیشگویی متون نیز به این برنامه اضافه شده که از این لحاظ بسیار شبیه به کیبورد آیفون عمل می کند و می تواند یاد بگیرد که قصد تایپ کردن کدام کلمات یا عبارت ها را دارید.

gclifh3vpyvpxe1ltl2r-w600

تاچ بار به صورت پیش فرض فانکشن های مربوط به هر اپلیکیشن را برایتان نمایش می دهد و برای آنهایی که می خواهند فرایند و جریان کاری شان را در سطح سیستم تغییر دهند گزینه ای ایده آل به شمار می رود.

اصلی ترین قابلیت ها و امکانات این نوار به شرح زیرند:

ویرایش عکس ها: در اپلیکیشن Photo اپل دکمه هایی برای تظیم کردن، کراپ، چرخش و .. وجود دارد که با استفاده از تاچ بار نیز کلیه این قابلیت ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

تدوین ویدیو: در نرم افزار Final Cut Pro امکان ویرایش کلیپ های مجزا و کار با تایم لاین پروژه های بزرگ تر وجود دارد که تاچ بار کلیه این قابلیت ها را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

افزودن اموجی: در Messages و Mail می توانید از طریق تاچ بار اموجی مد نظران را انتخاب نموده و حتی موارد پیشنهادی آن را به جای کلماتی که قصد تایپ کردنشان را دارید مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد کلمات: درست مانند قابلیت اتوساجست یا پیشنهاد خودکار در iOS، تاچ بار نیز می تواند با پاسخ های ساده به مکالمات در زمان شما صرفه جویی کند.

ویرایش اسناد: آپشن های مختلفی که برای فرمت کلمات وجود دارند شامل بولد (یا پررنگ)، ایتالیک و خط کشی زیر حروف از جمله امکانات قابل دسترس در تاچ بار هستند.

کنترل موسیقی: کنترل های اولیه پخش موزیک شامل پاز، اسکیپ و غیره از طریق نوار تاچ مک بوک پرو 2016 قابل دسترس هستند.

مرور وب: در زمان کار با سافاری دکمه هایی برای باز کردن تب های جدید، سرچ و عقب یا جلو بردن صفحات وب در اختیارتان قرار می گیرد که تاچ بار تمامی اینها را برایتان نمایش می دهد.

مدیریت ایمیل ها: در اپلیکیشن ایمیل می توانید از این بخش تازه مک بوک پرو 2016 برای ایجاد پیام های جدید، پاسخگویی به آنها، انتقال ایمیل ها به زباله دان و مواردی از این دست استفاده نمایید.

ارائه: در سخنرانی ها می توانید با استفاده از تاچ بار مواردی نظیر متن و تصاویر را تنظیم نموده و اسلایدهای خود را عقب و جلو بزنید.

دسترسی به سیری: علاوه بر کنترل صدا و روشنایی ظاهرا دسترسی به سیری نیز در زمره قابلیت هایی قرار دارد که از طریق تاچ بار و درست در گوشه راست آن فراهم است.

پذیرش یا رد تماس های FaceTime: اگر آیفون داشته باشید و Continuity را روی مک بوک پرو خود نصب کرده باشید می توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشد.

پیدا کردن موقعیت ها روی نقشه: وقتی از اپلیکیشن نقشه اپل استفاده می کنید برخی دکمه های میان بر برای انجام سرچ های ساده در اختیارتان قرار می گیرد تا سینماها، رستوران ها و کافی شاپ ها را جستجو نمایید که این امر از طریق تاچ بار نیز فراهم است.

از دیگر قابلیت های در نظر گرفته شده می توان به استفاده از تاچ آی دی، بهینه سازی تاچ بار و دسترسی به دکمه های فانکشن اشاره نمود ضمن آنکه تاچ بار در شبیه ساز ترمینال و محیط برنامه نویسی Xcode هم کار می کند و می توانید از این طریق برخی قابلیت های ناوبری ساده را به آن اضافه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • dmo
    dmo | ۷ آبان ۱۳۹۵

    به نظرم اپل مشتریاشو احمق فرض کرده

  • mehdy_bdb
    mehdy_bdb | ۷ آبان ۱۳۹۵

    تکنولوژی خیلی خوبیه ولی فقط همین

  • کیان
    کیان | ۶ آبان ۱۳۹۵

    خیلی خوب و جالب است

مطالب پیشنهادی