ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مک بوک پروهای جدید اپل برای محافظت از اثر انگشت کاربر به چیپ اختصاصی T1 مجهز هستند

لحظاتی پیش فیل شیلر در کنفرانس اپل چیپ جدید T1 را معرفی کرد که قرار است در مک بوک پرو های جدید این شرکت، وظیفه ی محافظت از اثر انگشت کاربران را به شیوه ی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۹

لحظاتی پیش فیل شیلر در کنفرانس اپل چیپ جدید T1 را معرفی کرد که قرار است در مک بوک پرو های جدید این شرکت، وظیفه ی محافظت از اثر انگشت کاربران را به شیوه ی امنی بر عهده داشته باشد.

مشابه این ویژگی البته سالهاست در تبلت و تلفن های هوشمند شرکت ساکن کوپرتینو وجود دارد، اما برای لپ تاپ نخستین بار به حساب می آید.

البته لازم است بدانید پردازش های اصلی سیستم توسط یکی از پردازنده های Core i7 یا i5 ساخت اینتل انجام می گیرد، اما سازنده بخشی از عملکردهای امنیتی دستگاه را به چیپ جدید طراحی شده به دست خودش سپرده است.

این کار همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، در آیپد و آیفون ها توسط پردازنده ی A7 انجام می گیرد که سازنده در کارخانه یک کلید امنیتی برایش تعریف کرده است.

دستگاه در ادامه، این کلید را برای رمزگشایی از بخش های مختلف سیستم، از جمله پیام های رد و بدل شده در iMessage مورد استفاده قرار می دهد.

برای درک اهمیت موضوع لازم است توجه داشته باشید که مک بوک های قبلی تا امروز به دلیل فقدان یک چیپ اختصاصی، مجبور بودند کلیدهای امنیتی خود را روی حافظه داخلی دستگاه ذخیره سازی نمایند، اما حالا به لطف T1 این کار با امنیت بسیار بالاتری انجام می گیرد.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که مک بوک پرو های جدید حالا برای نخستین بار به حسگر اثر انگشت Touch ID مجهز هستند.

به لطف این قابلیت علاوه بر باز کردن قفل دستگاه با یک اشاره، می توانید اثر انگشت چند کاربر مختلف را به شکل کاملاً امن در چیپ T1 ذخیره نمایید تا هربار دستگاه پس از تشخیص هریک از آنها، به شکل خودکار حساب کاربری آن کاربر خاص را روی دستگاه باز کند.

در پایان لازم است اشاره کنیم که به دلیل امنیت پایین تر نحوه ی ذخیره سازی اثر انگشت کاربر در دستگاه های اندرویدی نسبت به روش اپل، پیش از این مواردی را شاهد بودیم که هکرها موفق شده بودند اثر انگشت کاربر را از دستگاه استخراج نمایند، اما به لطف T1 انجام چنین کاری روی مک بوک ها به مراتب دشوار تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی