ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به عملکرد فورس تاچ در مک بوک پرو های 2016

فناوری فورس تاچ که سال گذشته برای تاچ پد مک بوک 12 اینچی و مک بوک پروی 13 اینچی رتینا معرفی شده بود، حالا در مک بوک پروهای جدید این شرکت هم حضور دارد و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۳:۴۰

فناوری فورس تاچ که سال گذشته برای تاچ پد مک بوک 12 اینچی و مک بوک پروی 13 اینچی رتینا معرفی شده بود، حالا در مک بوک پروهای جدید این شرکت هم حضور دارد و علاوه بر آن سازنده فضای تاچ پد را نسبت به قبل تا دو برابر بیشتر کرده است.

عملکرد فناوری فورس تاچ نیز به این شکل است که مثل آیفون ها اگر انگشت خود را بیشتر از حد معمول فشار دهید، بر اساس اینکه در حال انجام چه کاری هستید، عملکرد خاصی انجام می گیرد، مثلا با فشار دادن آیکون یک فایل تصویری، پیش نمایشی از آن ظاهر خواهد شد.

تفاوت ترک پد های فورس تاچ در چیست

اپل می گوید تاچ پد های جدید خود را با سبکی مشابه «تخته ی شیرجه» ساخته است، به این معنی که تنها قسمت بالای تاچ پد به بدنه الصاق شده تا سه جهت دیگر آزاد باقی مانده و سطح ترک پد به راحتی با فشار پایین برود.

ممکن است شما هم پیش از این با مواردی مواجه شده باشید که کناره های تاچ پد را کلیک کنید و دستگاه این موضوع را تشخیص ندهد، اما سازنده در ترک پد های فورس تاچ 4 حسگر تعبیه کرده که حتی کلیک کردن در گوشه ترین نقاط هم برای کاربر امکان پذیر باشد.

در نهایت لازم است اشاره کنیم که هنگام کلیک کردن روی ترک پد های فورس تاچ، یک لرزش خفیف احساس می کنید که بازخورد لمسی نامیده می شود و عملکردی مشابه ویبره در تلفن های هوشمند دارد.

تفاوت فورس تاچ با کلیک راست چیست

هنگامی که اپل در سال 2015 از مک بوک های مجهز به قابلیت فورس تاچ پرده برداشت، بسیاری گمان می کردند هنگام استفاده از این محصول دیگر نیازی به راست کلیک کردن نخواهد بود و حالا دیگر همه ی عملکردها را می توان با فورس تاچ انجام داد.

اما در ادامه مشخص شد اینطور نیست و فورس تاچ کاربردهای دیگری دارد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

  • فورس کلیک: که در حقیقت می توان آن را مشابه کلیک راست کردن به حساب آورد، با این تفاوت که در صورت انجامش گزینه های متفاوتی روی تصویر نمایان خواهد شد. برای مثال با فورس کلیک کردن روی یک لینک در مرورگر سافاری می توانید پیش نمایش آن را مشاهده نمایید.
  • فشار فورس: اینکه تاچ پد های فورس تاچ قادر هستند میزان فشار وارد شده توسط انگشت کاربر را احساس نمایند، کاربردهای متنوع تری در اختیار کاربر قرار می دهد. برای مثال هنگامی که یک فیلم را در نرم افزار پخش ویدیو به عقب یا جلو می برید، سرعت عقب یا جلو رفتن به میزان فشار انگشت شما بستگی خواهد داشت. همین موضوع هنگام زوم کردن در Maps هم صدق می کند و از دیگر کاربردهای آن می توان به تنظیم میزان فشار قلم هنگام نقاشی در نرم افزارهای گرافیکی اشاره کرد.

فورس تاچ انواع متنوعی دارد

اپل به لطف اینکه تاچ پد فورس تاچ میزان فشار انگشت کاربر را تشخیص می دهد، ژست های حرکتی جدیدی برای مک بوک های جدید در نظر گرفته است. برای مثال هنگام استفاده از مرورگر سافاری می توانید با فشار دادن یک لغت، صفحه ی ویکی پدیای مربوط به آن را باز کنید.

علاوه بر این اگر هنگام مواجهه با یک آدرس آن را فشار دهید، اپلیکیشن نقشه برای مسیریابی باز می شود و قابلیت های دیگری که نشان می دهد این فناوری از پتانسیل بالایی برخوردار است و تجربه کاربری دستگاه را بهبود می دهد.

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم ترک پد جدید به یک موتور برای ایجاد بازخورد لمسی مجهز است و در صورت نیاز لرزش های کوچکی زیر انگشت کاربر ایجاد می کند.

برای مثال اگر هنگام ادیت عکس تصویر را جابجا کنید، هنگامی که مرکز تصویر کاملاً در وسط قرار بگیرد، تاچ پد دستگاه این موضوع را با یک لرزش خفیف به اطلاع شما خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ghost
    Ghost | ۶ آبان ۱۳۹۵

    به شخصه از فورس تاچ واسه دیکشنری سریع استفاده میکنم و این قابلیت که در کل سطح ترکپد میشه کلیک کرد واقعا عالیه و اینکه تنظیم حساسیت ترکپد به کلیک کردن واقعا حس خوبی داره و کاملا آدم رو از موس بی نیاز میکنه و خیلی هم کار باهاش راحتتره

مطالب پیشنهادی