ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای تسهیل استفاده موبایل با یک دست، طراحی مرورگر کروم را تغییر می دهد

تلفن های همراه روز به روز بزرگ تر می شوند و استفاده از آنها برای افرادی که دست های کوچکی دارند نیز به مرور دشوار تر می گردد، به خصوص اگر بخواهید با یک دست ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

تلفن های همراه روز به روز بزرگ تر می شوند و استفاده از آنها برای افرادی که دست های کوچکی دارند نیز به مرور دشوار تر می گردد، به خصوص اگر بخواهید با یک دست از آن بهره گیرید، زیرا بسیاری از عناصر رابط کاربری در قسمت بالای صفحه قرار گرفته اند.

به نظر می رسد گوگل برای رفع این مشکل دست به کار شده و می خواهد کنترل های کروم را به پایین صفحه منتقل نماید. این اقدام اگرچه تغییر کوچکی محسوب می شود، اما تجربه استفاده از این اپلیکیشن را تا حد بسیار زیادی ارتقاء خواهد داد، مثلاً اگر موبایل را در دست راست بگیرید، آیکن مرور تَب ها دقیقاً زیر انگشت شست جای می گیرد.

chrome-bottom-controls

این قابلیت فعلاً در نسخه مخصوص توسعه دهندگان مرورگر کروم برای اندروید تعبیه شده، و هنوز در مراحل تست اولیه قرار دارد، زیرا همان طور که می بینید فضایی خالی در بالای صفحه به چشم می خورد که پیش تر محل قرار گیری نوار آدرس و تَب ها بود.

البته پیش از این، مرورگر سافاری برای iOS به تعبیه برخی دکمه های کنترلی در بخش پایینی دست زده بود، ضمن اینکه مایکروسافت نیز در هر دو اپلیکیشن اینترنت اکسپلورر و اِج برای موبایل، نوار آدرس و کنترل ها را در قسمت پایین نمایشگر جای داده.

هنوز مشخص نیست که آیا گوگل این قابلیت آزمایشی را به صورت نهایی عرضه می کند یا خیر، اما به هر حال تعبیه آن به عنوان یک گزینه قابل تنظیم توسط کاربر، خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • mohammad_a
    mohammad_a | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    قشنگ کپی مرورگر اج

  • avijeh tarkhis
    avijeh tarkhis | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    امکانات وب سایتتون خیلی خوبه ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی