ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به زودی رویدادی مختص هدست های واقعیت مجازی برگزار می کند

مایکروسافت در جریان رویداد رسمی چند روز پیش از هدست های واقعیت مجازی برای ویندوز 10 نیز رونمایی کرد، اما مراسم فوق بیشتر تحت تأثیر کامپیوتر دسکتاپ سرفس استودیو قرار داشت و بنابراین جزئیات چندانی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت در جریان رویداد رسمی چند روز پیش از هدست های واقعیت مجازی برای ویندوز 10 نیز رونمایی کرد، اما مراسم فوق بیشتر تحت تأثیر کامپیوتر دسکتاپ سرفس استودیو قرار داشت و بنابراین جزئیات چندانی در مورد VR ارائه نشد.

در همین رابطه «الکس کیپمن» مدیر بخش هولولنز مایکروسافت اعلام کرد به زودی در رویدادی اختصاصی، این کمپانی به بررسی حوزه واقعیت مجازی خواهد پرداخت. گفتنیست این شرکت قصد دارد در ماه دسامبر، دو کنفرانس WinHEC برگزار نماید.

مایکروسافت در این رویدادها، جزئیات سخت افزاری هدست های واقعیت مجازی را برای تولیدکنندگان تشریح می کند تا درک بهتری نسبت به الگوی نرم افزاری سیستم هولوگرافیک ویندوز به دست آورند. این کمپانی با شرکت های دیگر همچون اچ پی، لنوو، دل، ایسر و ایسوس برای تولید هدست های VR وارد همکاری شده تا تجربه نوینی را برای کاربران ویندوز 10 حاصل نماید.

طبق برنامه ریزی انجام شده، اولین دیوایس های VR پس از عرضه آپدیت Creators ویندوز 10 در ماه مارس وارد بازار خواهند شد و قیمت آنها از 300 دلار شروع می گردد.

لازم به ذکر است پلتفرم هولوگرافیک ویندوز یکی از بخش های اصلی اپلیکیشن های یونیورسال مایکروسافت به شمار می رود. اگر این غول نرم افزاری بتواند تولیدکنندگان هدست های واقعیت مجازی را متقاعد سازد که از این سیستم پشتیبانی کنند، برگ برنده ای را برای عرضه بازی ها و اپلیکیشن های متعدد حول محور آن در اختیار خواهد داشت.

به نظر می رسد اولین سری از این محصولات شبیه به هدست های VR کنونی باشند، و توانایی هولولنز برای تولید واقعیت ترکیبی در آنها تعبیه نشده باشد. این گجت ها به یک کامپیوتر شخصی متصل شده و شش درجه آزادی را فراهم خواهند ساخت، ضمن اینکه حسگر های ردیابی کاملی در آنها جای گرفته.

البته با توجه به تفاوت قیمت محصولات، احتمالاً هرکدام از آنها تجربه واقعیت مجازی متفاوتی را نیز برای کاربر حاصل خواهد نمود. فعلاً جزئیات بیشتری در مورد هدست های VR مایکروسافت وجود ندارد، و به نظر می رسد باید منتظر خبرهای بیشتری در این رابطه طی روزهای آتی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی