ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

فیل شیلر، مدیر بازاریابی اپل، به انتقادات پیرامون مک بوک پرو 2016 پاسخ می دهد

«فیل شیلر» مدیر بازاریابی اپل در گفتگو با ایندپندنت در مورد روند توسعه و بازخورد عمومی نسبت به مک بوک پروهای جدید صحبت کرد. او می گوید «بسیاری چیزها» باعث تحسین کاربران شده، اما «برخی» ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

«فیل شیلر» مدیر بازاریابی اپل در گفتگو با ایندپندنت در مورد روند توسعه و بازخورد عمومی نسبت به مک بوک پروهای جدید صحبت کرد. او می گوید «بسیاری چیزها» باعث تحسین کاربران شده، اما «برخی» از ویژگی ها به بروز مباحثاتی انجامیده که اهداف طراحی اپل را در مقابل نیازهای کاربران حرفه ای قرار می دهد.

او با رد ادعای منتقدین، اعلام کرد سفارشات دریافتی برای مک بوک پروی جدید رکوردی تازه را بر جای گذاشته و از آمار تمامی «نوت بوک های حرفه ای اپل» پیشی گرفته است.

در این مصاحبه از گلایه های خاصی نیز صحبت به میان آمد، به خصوص حذف درگاه کارت حافظه و حفظ جک 3.5 میلیمتری هدفون. جالب این است که اپل در توضیح حذف این جک از آیفون 7 اعلام کرد درگاه مذکور کاملاً منسوخ شده.

macbook-pro-office-touch-bar

«شیلر» در مورد حذف درگاه کارت حافظه اعلام کرد این قطعه سخت افزاری بسیار نازیبا و دردسرساز است، زیرا بخشی از کارت از لبه دستگاه بیرون می زند و جلوه ای نامطلوب به آن می دهد. همچنین با توجه به نبرد دائمی و بی سرانجام بین کارت های SD و CompactFlash اپل پیش از این هم نتوانسته بود رضایت همه کاربران را فراهم سازد و بسیاری از آنها به روش های دیگر برای استفاده از حافظه های جانبی متوسل می شدند.

او همچنین اظهار داشت با توجه به اینکه هر روزه دوربین های بیشتری به روش های انتقال بیسیم مجهز می شوند، استفاده از درگاه کارت حافظه دیگر توجیه پذیر نخواهد بود. با این حال «شیلر» به افرادی که هنوز از کارت های حافظه بهره می گیرند پیشنهاد کرد مبدل های USB-C را تهیه نمایند.

phil-schiller-macbookpro2016-1

سؤال بعدی در رابطه با «ناهمخوانی رویکرد اپل در حذف جک هدفون از آیفون و حفظ آن در مک بوک پرو» مطرح شد، و شیلر پاسخ جالبی به آن داد. به عقیده او، جک 3.5 میلیمتری برای لپ تاپ های حرفه ای، کاربردی فراتر از اتصال هدفون دارد، بنابراین وضعیت کاملاً با آیفون 7 متفاوت است.

«شیلر» اظهار داشت بسیاری از کاربران حرفه ای از اسپیکرهای مانیتورینگ استودیویی، آمپیلیفایرها و دیگر تجهیزات صوتی پیشرفته استفاده می کنند که با تکنولوژی بیسیم سازگاری ندارند. به همین دلیل حذف این درگاه از مک بوک پرو در حال حاضر عملی نخواهد بود.

مدیر بازاریابی در مورد منتقدینی که با مشاهده مک بوک پرو 2016 احساس ناامیدی کرده و می گویند اپل دیگر علاقه ای به کسب و کار مک دسکتاپ ندارد نیز صحبت کرد. او شدیداً این موضوع را رد نموده و اظهار داشت «ما عاشق مک هستیم و کاملاً نسبت به آن متعهدیم، چه در قالب دسکتاپ و چه در شکل نوت بوک».

phil-schiller-macbookpro2016-2

در مورد قابلیت جدید «تاچ بار» نیز «شیلر» بیشتر به تکرار سخنان دیگر مدیران اجرایی اپل پرداخت، و گفت فرم فکتور نوت بوک به این زودی ها از بین نخواهد رفت، اما افزودن تاچ بار توانسته تجربه تعاملی غنی تری را برای کاربر فراهم سازد، زیرا با کیبورد و ترک پد هماهنگ و یکپارچه است.

او همچنین اظهار داشت iOS و macOS دو سیستم کاملاً متفاوت هستند و هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند، که نمی توان آنها را با یکدیگر ترکیب نمود، و افزود:

ما بر این عقیده استواریم که دو محصول کاملاً متفاوت را برای مصرف کنندگان ساخته و ارائه می کنیم، و هر دوی آنها به نوبه خود از اهمیت بسزایی برخوردارند.

از یک سو آیفون و آیپد را داریم که یک قطعه شیشه یکپارچه هستند، تعامل با آنها به صورت مستقیم و چندلمسی صورت می گیرد و برنامه های آنها اکثراً در حالت تمام صفحه به اجرا در می آیند. ما این تجربه کاربری منحصر به فرد را تا جای ممکن به بهترین سمت و سو هدایت می کنیم، و جاده ای طولانی پیش رو داریم.

از سوی دیگر، تجربه مک را می بینیم که در نوت بوک هایمان به بلوغ رسیده؛ تعامل در این حالت به صورت غیرمستقیم و از طریق نشانگرها و منوهاست. ما در این راستا نیز قصد داریم بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان بیاوریم.

«شیلر» در این مورد، نوار منوی مک را مثال زد و گفت اگر بخواهیم مک را با صفحه لمسی ارائه کنیم، باید به دنبال روشی دیگر برای کار با نوار منو باشیم، زیرا عملکرد لمسی به خوبی و جذابیت استفاده از ماوس و ترک پد نخواهد بود.

او در ادامه اعتراف کرد با علم به اینکه همیشه محصولات اپل در روزهای آغازین معرفی با هجمه شدید منتقدین و کارشناسان مواجه می شوند، اما باز هم انتظار این همه کم لطفی را نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Super.Geek
    Super.Geek | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    ایشون مسول بازاریابی هستند! نباید انتظار داشت که قبول کنه فاجعه به بار آوردند!

  • محمد
    محمد | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    خدایی اینکه برای هر کار ریزی باید تبدیل بخری و کلی پول بدی یه ایده چرت و دزدی بزرگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی