ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی به عنوانی غیر از «سلطان موبایل های اقتصادی» می اندیشد

شیائومی هفته گذشته دو تلفن هوشمند به نام های می نوت 2 و همچنین می میکس را معرفی کرد و تنها یک روز بعد از این اتفاق فروشگاه اصلی این کمپانی به نام می هوم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

شیائومی هفته گذشته دو تلفن هوشمند به نام های می نوت 2 و همچنین می میکس را معرفی کرد و تنها یک روز بعد از این اتفاق فروشگاه اصلی این کمپانی به نام می هوم مملو از کاربران علاقمند به خرید دستگاه شد.

البته باید بگوییم که این افراد برای خرید در این فروشگاه حاضر نشده بودند و صرفا می خواستند که بعد از رسیدن نوبت با موبایل های تازه این شرکت کار کنند و از نزدیک عملکردشان را بسنجند.

روشن است که از میان دو تلفن هوشمند رونمایی شده توسط شیائومی موبایل مفهومی Mi MIX ستاره جمع بود. نمایشگر بدون حاشیه این تلفن هوشمند همه را مدهوش خود کرده و بدنه سرامیکی اش مطلوب خیلی ها بود.

این محصول گرچه که گران ترین تلفن هوشمند تاریخ شیائومی لقب گرفته اما ظاهرا بسیاری از چینی ها علاقمند به خریدش بودند و در ادامه متوجه شدند که باید دست کم تا چهارم نوامبر یعنی دو روز دیگر صبر کنند. در واقع شیائومی نمی خواست در عرضه این موبایل عجله کند و به شرایطی غیرقابل اجتناب شاید مانند سامسونگ دچار گردد.

می میکس حاصل تلاش یک شبه نبود و بزرگانی نظیر فلیپ استارک طراح فرانسوی در توسعه آن دست داشتند. این فرد ابدا با دنیای تکنولوژی بیگانه نیست و در توسعه محصولات زیادی از انواع هدفون، هارد درایو و دریچه های رادیاتوری هوشمند گرفته تا دوچرخه های هوشمند و حتی قایق تفریحی استیو جابز فقید مشارکت نموده.

هوگو بارا معاون ارشد بخش جهانی شیائومی در خصوص نقش استارک در این پروژه گفت: او در وهله نخست مباحث مختلف را به ترتیب اهمیت اولویت بندی می کند و تمام تلاشش را به کار می گیرد تا همه چیز را آراسته و ساده نگه دارد.

هدف شیائومی از عرضه می میکس در واقع نمایش برخی از پیشرفته ترین تکنولوژی های موبایلی اش است که عاقبت به صورت گسترده در دستگاه های مختلف به خدمت گرفته خواهند شد. از جمله این تکنولوژی ها میتوان به نمایشگر تقریبا بدون حاشیه دستگاه اشاره کرد که توسط شارپ تولید شده و احتمالا به زودی وارد بازار می شود.

درست در زیر این نمایشگر حسگر نزدیکی سنج می میکس قرار دارد که از تکنولوژی فراصوت Elliptic Labs بهره می گیرد و جایگزین تابشگر مادون قرمز آن شده و وقتی موبایل را برای صحبت کردن به نزدیک صورت خود ببرید نمایشگر را خاموش می کند.

آخرین تکنولوژی ابتکاری به خدمت گرفته شده در این موبایل که البته اهمیت آن کمتر از سایر موارد هم نیست بدنه سرامیکی اش است که جایگزینی مناسب برای آلومینیوم مرسوم به شمار می رود.

کمپانی سازنده امیدوار است که به پاس این تجربیات در نهایت مشتریانش آن را به عنوان مهد نوآوری در نظر بگیرند و نه برندی برای موبایل های اقتصادی.

mi-mix-store

برخی ممکن است اینطور استدلال نمایند که ارائه محصولی مانند می میکس تنها از عهده غول های این صنعت از جمله اپل و گوگل بر می آید. البته هوگو بارا از هرگونه اظهار نظر در مورد آیفون 7 خودداری نمود با این همه از تلاش های کمپانی سازنده پیکسل را [که پشتر خودش هم برای آن کار کرده] ستود و حتی مدعی شد که پیکسل های گوگل استانداردهای تازه ای را در سطح جهانی تعریف خواهند کرد.

وی جدیدترین موبایل های گوگل را محصولاتی با کاربردهای مختلف، بسیار پاسخگو، با عمر باتری فوق العاده ارزیابی کرد که به دوربینی فوق العاده مجهز شده اند هرچند از سویی هم گلایه داشت که چرا این موبایل ها بهترین طراحی صنعتی را ندارد.

آیا ساختن موبایلی مانند می میکس برای گوگل مشکل بوده؟ بارا در پاسخ به این سوال در مقام دفاع از همکاران سابقش بر می آید و مدعی می شود که توجیه ریسک تولید اسمارت فونی مانند این برایشان دشوار بوده چراکه چنین موبایلی قطعا فروش بالایی نخواهد داشت.

از طرف دیگر، پیکسل با چنین مشکلی روبرو نیست و مطمئن هستم که فروش خوبی را تجربه می کند. در واقع تمامی علاقمندان به اندروید قطعا به سراغ این موبایل خواهند رفت. با شنیدن این حرف ها بسیاری ممکن است این تصور در ذهنشان شکل بگیرد که آیا هوگو بارا هنوز هم برای گوگل کار می کند؟

اگر طراحی می هوم (فروشگاه شیائومی) و شباهت زیادش به اپل استور را نادیده بگیریم می میکس به خوبی می تواند برچسب کپی کننده را از روی پیشانی شیائومی پاک کند.

هوگو بارا

هوگو بارا

نگران حرف های بعدی مردم نیستم

البته در زمان حضور کاربران در این فروشگاه، بسیاری بدنه خمیده Mi Note 2 را با گلکسی اس 7 اج سامسونگ و نوت 7 مقایسه کردند. بارا همچنین در صحبت هایش مدعی شد که شیائومی نخستین شرکتی است که موبایلی با پنل شیشه ای خمیده سه بعدی را عرضه کرده [همراه با می نوت اولیه] و در ادامه همان طراحی صنعتی در مورد نسخه کوچک تر اما قدرتمندتر Mi 5 مورد استفاده قرار گرفت.

xiaomi-note-2-samsung-s7-edge

در ادامه سامسونگ نمایشگر خمیده سه بعدی را با شیشه ای که به آن اشاره شد با هم ترکیب کرد و آن را در گلکسی اس 7 اج به خدمت گرفت که بارا با اشاره به این نکته گفت: هیچکس قرار نیست به خاطر استفاده از پنل پشتی سه بعدی در محصولاتمان ما را مورد تشویق قرار دهد و مردم بیشتر به بخش جلویی دستگاه توجه می کنند. اما وقتی شیائومی با پیروی از سامسونگ می نوت 2 را ارائه کرد این ال جی بود که به خاطر ساخت نمایشگرهای OLED منعطف مورد تمجید و تقدیر قرار گرفت.

بارا اما استدلالش این بود که ساخت پنل های خمیده تنها یک روش بیشتر ندارد و به همین خاطر عادلانه نیست که شرکتی ابتکاری مانند این را به اسم خود ثبت نماید. البته آنها می توانند بگویند نخستین شرکتی بوده اند که این کار را انجام داده اند اما روشن است که نمی توانند این ابداع مهندسی ساده را به خود نسبت دهند.

من ابدا نگران گفته های مردم در این باره نیستم زیرا ما کاملا به توانمندی های خود در زمینه طراحی ایمان داریم. من معتقدم که رونمایی از می میکس هم نمایش روشنی از این دستاورد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۴ آبان ۱۳۹۵

    من بعد از فروختن گوشی اپلم به xiaomi روی اوردم و بسیار راضی هستم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی