ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت می گوید حملات اخیر به ویندوز از جانب هکرهای روسی بوده است

مایکروسافت اعلام کرد هکرهایی که چندی پیش به کامپیوترهای کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا (DNC) نفوذ کردند، از نقص های امنیتی موجود در سیستم عامل ویندوز و ادوبی فلش برای این کار بهره گرفته بودند، و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

مایکروسافت اعلام کرد هکرهایی که چندی پیش به کامپیوترهای کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا (DNC) نفوذ کردند، از نقص های امنیتی موجود در سیستم عامل ویندوز و ادوبی فلش برای این کار بهره گرفته بودند، و همین گروه نیز مسئول اصلی حملات اخیر به ویندوز هستند.

«تری میرسن» معاون اجرایی گروه ویندوز و دیوایس های مایکروسافت اعلام کرد هکرهای موسوم به Strontium از روش فیشینگ در قالب ایمیل برای بهره گیری از آسیب پذیری ویندوز و ادوبی فلش و هدف قرار دادن افراد خاص استفاده نمودند.

افراد آگاه به موضوع نیز می گویند Strontium همان گروهی است که دیگران آنها را با نام Fancy Bear می شناسند، و اتهام نفوذ به سیستم های DNC به آنها وارد شده. مقامات دولتی ایالات متحده نیز روسیه را برای این اقدام خرابکارانه مقصر می شناسند.

گفتنیست ادوبی اعلام کرد 5 روز پس از گزارش خصوصی گوگل و کسب اطلاع از موضوع، رخنه امنیتی فوق را برطرف ساخته، اما نسبت به استفاده از این آسیب پذیری توسط هکرها و اهداف آنها اظهار بی اطلاعی کردند.

در همین رابطه، ردموندی ها دیروز به انتقاد از گوگل پرداخته و گفتند گروه امنیتی آلفابت پیش از آنکه به آنها فرصت رفع این مشکل را بدهند، نقص امنیتی ویندوز را به اطلاع عموم رسانده و کاربران را در معرض خطرات بالقوه قرار داده اند.

همچنین مایکروسافت نیز اعلام کرد تا تاریخ 8 نوامبر (18 آبان) این نقص را مرتفع سازد. البته «میرسن» اظهار داشت افرادی که از مرورگر اِج و آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، نسبت به حملاتی از این دست مصون خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی