ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اخیر اپل جزئیات بیشتری را از آیفون تاشو فاش می سازد

پتنت جدیدی از اپل که برای اولین بار توسط وب سایت Patently Apple رؤیت شده، نشان می دهد این کمپانی قصد دارد ایده آیفون تاشو را مورد ارزیابی قرار دهد، مفهومی که پیش از این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ آبان ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

پتنت جدیدی از اپل که برای اولین بار توسط وب سایت Patently Apple رؤیت شده، نشان می دهد این کمپانی قصد دارد ایده آیفون تاشو را مورد ارزیابی قرار دهد، مفهومی که پیش از این نیز در شایعات مختلف مطرح شده بود.

در همین رابطه شواهد نشان می دهند کمپانی مذکور از سال 2013 طرح موبایل تاشو را در دستور کار داشته، و امروز نیز می بینیم ظاهراً آنها هنوز به صورت جدی به اجرایی کردن آن فکر می کنند.

این پتنت در تاریخ 28 آگوست (هفتم شهریور) درخواست شده، اما ثبت رسمی آن امروز به انجام رسیده، و ظاهراً در متن آن به طور صریح از عبارت آیفون استفاده شده، در حالی که پیش از این معمولاً عبارت کلی «دیوایس الکترونیکی» به کار گرفته می شد، همچنین تصاویر موجود نیز شمایل تلفن همراه مذکور را تداعی می کنند.

apple-foldable-iphone-patent-2

اما مهم ترین نکته در مورد این پتنت، توضیح مواد به کار رفته در ساخت آن است. در اسناد موجود می بینیم که از شیشه، سرامیک، فیبر، آلومینیوم یا پلاستیک در بدنه موبایل مورد بحث استفاده شده، که چندان تفاوتی با محصولات قبلی ندارد. اما علاوه بر اینها از «نانولوله های کربنی» نیز نام برده شده که امکان تا شدن آیفون را میسر می سازد.

همچنین در پتنت فوق اشاره شده که دیوایس مورد بحث از لولا یا دیگر مفاصل تاشو بهره می گیرد و البته تصاویری نیز برای شفاف سازی بیشتر موضوع ارائه شده.

apple-foldable-iphone-patent-1

لازم به ذکر است رقیب سنتی اپل یعنی سامسونگ نیز مدتهاست ایده های متعددی را در مورد موبایل های تاشو به ثبت رسانده و آرشیو عظیمی از پتنت های کمپانی کره ای در این زمینه وجود دارد.

با این تفاسیر، به نظر نمی رسد به این زودی ها شاهد آیفون تاشو باشیم، ضمن اینکه می بینیم درصد بسیار کمی از پتنت های ثبت شده به محصول نهایی تبدیل می شوند، و این موضوع در مورد اپل بسیار برجسته تر از دیگر شرکت هاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۱۳ آبان ۱۳۹۵

    چه زشت میشه

  • javad
    javad | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    زمان کپی اپل از سامسونگ نزدیک است

  • میثم ام آر
    میثم ام آر | ۱۲ آبان ۱۳۹۵

    اگر پتنتها رنگ داشتن ، رنگ این پتنت مسلما قهوه ای می بود :-|

مطالب پیشنهادی