ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده های جدید سامسونگ در سال ۲۰۱۷ از راه می رسند

کمپانی کره ای سامسونگ چندی پیش بود که اعلام کرد که برای نخستین بار در صنعت چیپست های ۱۰ نانومتری تولید خواهد کرد و حالا، از تکنولوژی جدیدتری رونمایی به عمل آورده که به زودی در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

کمپانی کره ای سامسونگ چندی پیش بود که اعلام کرد که برای نخستین بار در صنعت چیپست های ۱۰ نانومتری تولید خواهد کرد و حالا، از تکنولوژی جدیدتری رونمایی به عمل آورده که به زودی در دسترس مشتریان و شرکای آن قرار می گیرند.

این کمپانی اوایل امروز طی رویداد Foundry Forum خود، از نسل چهارم تکنولوژی 14 نانومتری به نام 14LPU رونمایی کرده است.

به گفته سامسونگ، چیپست های جدید، عملکرد بهتری نسبت به 14LPC نسل سومی به ارمغان خواهد آورد و در عین حال، مصرف انرژی آن به همان میزان سابق باقی خواهند ماند. گفتنی است که سامسونگ علاوه بر 14LPU، تکنولوژی 10LPU را نیز معرفی کرد که نسل سوم فرآیند 10 نانومتری تولید چیپست به شمار می رود.

با استفاده از این تکنولوژی، کمپانی مورد بحث می تواند ابعاد چیپ های 10 نانومتری خود را کوچک تر کرده و چیپست های مورد نیاز دستگاه های کوچک [نیازمند به پردازنده های قدرتمند] را در اختیار صنعت قرار دهد.

سامسونگ اعتقاد دارد که در حال حاضر، حد غایی پیشرفت تکنولوژی 10 نانومتری به همین محدود می شود و حداقل در بازه زمانی فعلی، نمی توان چیپست هایی بهتر با فرآیندی پیشرفته تر از 10LPU تولید نمود.  ناگفته نماند که پیشتر شایعاتی درباره استفاده سامسونگ از فرآیند 7 نانومتری EUV در آینده نیز به گوش رسیده اما مشخص نیست که آیا کمپانی کره ای می تواند زودتر از رقیب خود، یعنی TSMC به این تکنولوژی دست یابد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • htc lover
    htc lover | ۱۲ فروردین ۱۳۹۶

    سامسونگ همه چیزش اشغال

  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۱۵ آبان ۱۳۹۵

    از راه هم که برسند نمیتونن به پای کایرین 960 برسن

مطالب پیشنهادی