ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هندی ها به زودی می توانند تمام موبایل ها از جمله آیفون را هک کنند

همان طور که می دانید، هر آیفون و آیپد اپل که سیستم عامل iOS 8 یا نسخه جدیدتری روی آنها نصب شده باشد، سیستم های رمزنگاری پیشرفته ای در خود دارند، که این موضوع چندان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

همان طور که می دانید، هر آیفون و آیپد اپل که سیستم عامل iOS 8 یا نسخه جدیدتری روی آنها نصب شده باشد، سیستم های رمزنگاری پیشرفته ای در خود دارند، که این موضوع چندان به مذاق نهادهای قانونی و امنیتی خوش نمی آید.

در واقع اگر رمز عبور این دستگاه ها را در اختیار نداشته باشید، به هیچ وجه نمی توانید وارد آن شوید، اما چندی پیش در پرونده «سن برناردینو» دیدیم FBI پس از ناتوانی در جلب مشارکت اپل، با همکاری شرکت Cellebrite توانست به محتویات این موبایل دست یابد.

حال کشور هند نیز قصد دارد تکنولوژی رمزگشایی و نفوذ به تمامی اسمارت فون ها، از جمله محصولات اپل را به دست آورد. طبق گزارش The Economic Times نهادهای دولتی هند می خواهند ابزارهای مورد نیاز برای قفل گشایی آیفون را از شرکت Cellebrite خریداری کنند.

گفتنیست آزمایشگاه علوم فارنزیک (FNL) در هند، مالک انحصاری این تکنولوژی خواهد بود و دیگر نهادها برای بهره گیری از این فناوری باید به آنها مراجعه کرده و هزینه پرداخت کنند.

یکی از مقامات ارشد FSL در این رابطه اظهار داشت:

به احتمال زیاد طی یک ماه آینده به این ابزارها دست می یابیم. ما قصد داریم به مرکزی جهانی برای کمک به مراجع قانونی تبدیل شویم و موبایل های مختلف را برای آنها رمزگشایی نماییم.

یکی دیگر از مقامات این نهاد اعلام کرد آنها پیش از این نیز با Cellebrite همکاری کرده اند، اما حالا قصد دارند ابزارها و تکنولوژی مربوطه را به طور کامل در اختیار بگیرند. لازم به ذکر است هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد این فناوری وجود ندارد، و انتظار نمی رود که طرفین قرارداد نیز جزئیات بیشتری از آن را افشا نمایند.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۵ آبان ۱۳۹۵

    جالب ترین نکته این کسی نمیخواد ویندوز هک کنه یا اندروید هک کنه یا ابونتو هک کنه
    انگار از پیش مشخصه که هک اینا کاری نداره

  • 123456
    123456 | ۱۵ آبان ۱۳۹۵

    آیفون رو با خاک یکسان کنید...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی