ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار اطلاعات جدیدی در مورد موبایل ویندوزی مجهز به پردازنده اینتل

دیروز در خبرها خواندید که ایوان بلس، افشاگر معروف دنیای دیجیتال، در توئیت هایش از موبایل قدرتمند ویندوزی مجهز به پردازنده کلاس لپ تاپ سخن گفته. او پیام اولیه اش را به گونه ای عنوان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۰

دیروز در خبرها خواندید که ایوان بلس، افشاگر معروف دنیای دیجیتال، در توئیت هایش از موبایل قدرتمند ویندوزی مجهز به پردازنده کلاس لپ تاپ سخن گفته. او پیام اولیه اش را به گونه ای عنوان کرد که گویی پروژه فوق مربوط به گذشته بوده و اکنون ملغی گشته.

اما در به روز رسانی پیام ها، او تصاویر بیشتری را منتشر ساخت و اعلام کرد این دیوایس «چیزی بیشتر از یک طرح مفومی است. منتظر خبرهای بیشتر باشید.» این خبر هیجان زیادی را به جامعه دوستداران ویندوز تزریق نمود و امید آنها را برای معرفی سرفس فون موعود، زنده ساخت.

با این حال به نظر می رسد که این موضوع واقعیت ندارد. طبق گزارش Thurrott.com دیوایسی که دیروز مشاهده کردیم، نمونه اولیه محصولی بوده که از سول کمپانی دل ساخته شده و پردازشگر x86 اینتل در آن به کار رفته.

microsoft-intel-phone-3

تصاویر منتشر شده از سوی ایوان بلس هم به احتمال زیاد رندرهای کامپیوتری هستند، زیرا چنین پردازنده ای نمی تواند در قلب دیوایسی به این کوچکی جای بگیرد، بویژه اینکه استفاده از فن برای خنک سازی این چیپ ها ضروری است.

گفتنیست اگرچه طرح شرکت دل در واقع یک لپ تاپ در فرم فکتور موبایل بوده، اما با استفاده از شبکه مخابراتی می توانست تماس های تلفنی نیز برقرار سازد. همچنین با استفاده از یک داک مخصوص و نسخه اولیه تکنولوژی Continuum، این محصول قادر بود نمایشگری بزرگ را همراه با کیبورد و ماوس به خدمت بگیرد.

اگرچه برنامه کمپانی دل برای مجهز ساختن یک موبایل به نسخه کامل ویندوز 10، اقدامی جالب، جذاب و امیدوارکننده بوده، اما باید اعتراف کرد که چنین پروژه ای هیچوقت به نتیجه نمی رسید، و مهم ترین دلیل آن نیز قطع پشتیبانی اینتل از چیپ های کم مصرف و رده پایین است.

شاید روزی برسد که ویندوز 10 حرفه ای و پردازنده های x86 در قالب یک دستگاه تلفن همراه به هم برسند، اما به هر حال فعلاً می توان برای کمپانی «دل» به خاطر تلاش ارزشمندش در این زمینه، احترام قائل شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    قطع پشتیبانی اینتل واقعا در زمان بدی اتفاق افتاد. اگر پردازنده های موبایلی اینتل هنوز بودن، بهترین ترکیب رو در کنار ویندوز میساختن. با قابلیت کانتینیوم، تبدیل موبایل به یک دسکتاپ واقعی امکان پذیر میشد.
    البته الان هم شاید بشه. اگر به مادربورد مک بوک که پارسال رونمایی شد نگاه کنید، میبینید که تمام اندازه ی آن چیزی در حد یک موبایل هوشمند هست و هیچ فن و قطعه متحرکی هم ندارد. پس از نظر عملی این کار شدنی هست. اما با فشرده سازی کمی بیشتر!

  • iliyatiger
    iliyatiger | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    کاش همین کار رو بسپارن دسته گوشی موتو زد ک جدیدا ب بازار اومدن واقعا طرح عالی داشت و میدونن از یک ماژولار(منی داک استیشن)استفاده کنن برای کار های سنگین مثله بازی و..
    فوق العاده میشه

    • HaDi Jandaqi
      HaDi Jandaqi | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

      به نظرم شما بری املای فارسی یاد بگیری عالی تر میشه
      "کارهای سنگین مثلِ بازی"
      این درسته فرزندم!

  • Samuel jamali09339434229
    Samuel jamali09339434229 | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    درود ، واقعا آفرین ، بی معایب نمیتونه باشه اگر چه مطنئنن مزایاهای زیادی خواهد داشت بیشتر معایب احتمالی اگه به حقیقت بپیونده و اینجور بشه ارزش خرید رو داره وکارآمد خواهد بود ، خوشبختانه فکر میکنم بدون شک صفحه نمایشش که از نوع بهترین و بهینه ترینش باشه یعنی(سوپرآمولد) در مایکروسافت و دیگر ویندوزی ها که شاهد استفاده سوپرآمولد بودیم ، از این ها که بگذیرم اجبارن اگر باطری خیلی قوی با صد درصد ماندگاری بالا نداشته باشه وسیستم حالا لوله و هر چیز دیگر خنک کننده به کار نگیره حتی اگه داغ هم نکنه زیاد محکوم به شکست و نابودی هست اما واقعا شاهد قدرت عظیمی درپردازش مرکزی و گرافیکی خواهیم بود با اینتلX86و کلا خود اینتل ، خیلی دوست دارم اینتل و انودیا مجدد به شکل در کنار ARM که در اکثر پردازنده های بزرگ و قدرتمند کنونی حضور داره هسته های مرکزی CPUو GPUآن و چیپست پردازنده های مطرحی چون Qualcomm و Exynosو مدیاتک و کایرین و... به میدان بیاد اینتلی که همیشه کلمه در حد کامپیوتر رو با خود یدک میکشه و کلا همه رو یاد لپ تاپ و کامپیوتر میندازه و عملکردی بسیار قوی و سریع داره

    • Samuel jamali09339434229
      Samuel jamali09339434229 | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

      اگر این پروژه منتفی شده باشه واقعا مایه تاسف هست

      • Samuel jamali09339434229
        Samuel jamali09339434229 | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

        باید از لحاظ اندازه نانومتر اینتل X86و هر اینتل کلاس لپ تاپی دیگر رو بسیار پایین ببرن و کوچک کنن تا بتونن در دل یک موبایل جا بدن ، تو دل یک موبایل با سیستم قوی خنک کننده و باطری با ماندگاری فوق بالا و موارد خوب دیگه مثل دوربین وسیستم عامل بی عیب شده و روان ویندوز باشه عالیه حتی اگه موبایل خیلی ذخیم به نظر برسه و زشت

  • Azzazil
    Azzazil | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    خیلی بد تیتر زدید

مطالب پیشنهادی