ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: با گسترش ربات ها مردم به یارانه نیاز خواهند داشت

ایلان ماسک، مدیرعامل خلاق و کارآفرین گروه خودروسازی تسلا معتقد است با گسترش روزافزون اتوماسیون، مردم به یارانه یا درآمدهای ثابت دولتی (مانند کشور سوئد) نیاز خواهند داشت. وی در گفت و گو با شبکه ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

ایلان ماسک، مدیرعامل خلاق و کارآفرین گروه خودروسازی تسلا معتقد است با گسترش روزافزون اتوماسیون، مردم به یارانه یا درآمدهای ثابت دولتی (مانند کشور سوئد) نیاز خواهند داشت.

وی در گفت و گو با شبکه CNBC گفت: «به موجب گسترش ربات ها، جامعه می بایست از اوقات فراغت پیش آمده برای انجام کارهای متفاوت، مسائل پیچیده تر و فعالیت های روزمره جذاب تری بهره ببرند. در واقع فکر می کنم باید برای همزیستی با هوش مصنوعی آماده شویم.»

وقتی ربات ها تمام مشاغل را به دست بگیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این پرسشی است که از سال های دور در ذهن هر دو قشر کارفرما و کارگر وجود داشته است. هوش مصنوعی در حال حاضر بسیاری از بخش های کارخانجات را در اختیار گرفته اند و حتی این روزها برخی از مشاغل خلاقانه نیز تهدید می شوند.

Elon_Musk_and_Stephen_Hawking_signs_up_an_open_letter_for_the_future_of_Artificial_Intelligence__124133753

اما مدیر عاشق هوافضا در این رابطه تصور می کند: «مردم در چنین شرایطی می بایست درآمدهای ثابتی از طرف دولت ها داشته باشند یا به طرق دیگری حقوق خارج از مباحث شغلی دریافت کنند.»

جدا از جایگزینی کارهای دشوار انسانی توسط اتوماسیون، درآمد دولتی (که در ایران به نام یارانه شناخته می شود) عالی خواهد بود؛ البته به شرطی که به نحوی صحیح و خردمندانه مدیریت شود.

ماسک معتقد است دریافت حقوق دولتی می بایست عملی شده و اجتناب ناپذیر است، اما چه کسی می داند در آینده چه مشاغلی برای انسان فراهم خواهد شد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • محمد امین
    محمد امین | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    خطر هوش مصنوعی فراموش نشه

  • lo
    lo | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    درآمد پایه یا Basic Income با یارانه یه تفاوت‌هایی داره. یارانه در ایران مثلا بعنوان بجای هزینه جبرانی برای آزادسازی قیمت انرژی پرداخت می‌شه. اما درآمد پایه در حقیقت هزینه مخارج اولیه زندگی به شهروندانه با این فلسفه که اگر شهروندی کار نکنه یا کارش رو از دست بده لنگ مخارج اولیه زندگی‌ش نباشه.

    چندتا سئوال اینجا پیش میاد که به اونا پاسخ داده بشه:
    - منبع تامین پول برای پرداخت درآمد پایه از کجا تامین می‌شه؟ بعضی می‌گن از طریق مالیاتی که برروی درآمد حاصل از کارهایی که توسط اتوماسیون و روبوت‌ها انجام می‌شه.

    - آیا این درآمد کافیه؟

    -آیا همه باید درآمد پایه دریافت کنن؟

    - آیا پرداخت درآمد پایه تورم‌زاست یا موجب ناپایداری اقتصادی می‌شه؟

    -این که انسان‌ها از کارهای کلاسیک دست بکشن و حقوق بگیرن چه اثر روانی برروی آنها داره؟ آیا می‌شه فعالیت‌های اجتماعی، هنر، ورزش، تحصیل و ... رو جایگزین فعالیت‌های کاری کرد؟

    البته تیم‌های تحقیقاتی هستن که روی این موضوعات کار می‌کنن/

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    کاملا حرفش درسته

  • YAS...
    YAS... | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    این نظر من ربطی به این پست نداره

    همین الان خبر منفجر شدن یک j5 از سام رو شنیدم
    مراقب باشین...

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    چقدر حکومت ایران حکومتی پیشرفته و آینده نگر است. الان در ایران رباتها گسترش پیدا کردند، برای همین یارانه میدهند. اونم ۱۲.۵ دلار در ماه. عااااا. دل کل دنیا بسوزه.

مطالب پیشنهادی