ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش قیمت دانگل های اپل به دنبال انتقادها نسبت به مک بوک پرو 2016

بعد از رونمایی مک بوک پرو جدید که به باور خیلی ها با مشکل جدی کمبود پورت [البته به غیر از استاندارد تازه USB] روبروست، اپل تصمیم گرفت که به انتقادها در مورد این مساله ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

بعد از رونمایی مک بوک پرو جدید که به باور خیلی ها با مشکل جدی کمبود پورت [البته به غیر از استاندارد تازه USB] روبروست، اپل تصمیم گرفت که به انتقادها در مورد این مساله پاسخ داده و قیمت لوازم جانبی مبتنی بر تاندربولت 3 و  USB-C را پایین بیاورد.

به موجب این تصمیم قیمت ها برای اغلب آداپتورهای USB-C تولیدی این شرکت کاهش یافته و در برخی موارد حتی به نصف می رسد. این کمپانی همچنین قیمت تجهیزات جانبی تولید شده توسط شرکت های ثالث را نیز تا 25 درصد پایین آورده که از آن جمله میتوان به نمایشکرهای 4K و 5K الجی اشاره نمود که ماه گذشته رونمایی شدند و همچنین کارت ریدر سندیسک همگی یک تخفیف 40 درصدی را تجربه خواهند کرد.

مک بوک پروهای قدیمی با نمایشگر رتینا همانطور که می دانید مجموعا هفت پورت (شامل USB type-A، درگاه کارت اس دی، پورت های HDMI و تعدادی پورت تاندربولت 2) را در خود جای داده. البته می توان با استفاده از دانگل های اکسترنال کلیه این موارد را جایگزین کرد با این همه بسیاری از کاربران قدیمی مک بوک پرو که به وجود این پورت ها عادت داشتند از حذف آنها روی مدل جدید این دستگاه گلایه دارند.

اپل در بیانیه ای پیرامون همین مساله اعلام نموده:

ما می دانیم که بسیاری از کاربران به خصوص حرفه ای ها برای انجام امور روزمره خود به پورت های قبلی نیاز دارند و حالا با این تغییر بزرگ روبرو شده اند. ما می خواهیم آنها را یاری دهیم تا به جدیدترین تکنولوژی ها و تجهیزات جانبی مجهز شوند و همزمان رشد این اکوسیستم را نیز سرعت بدهیم. تا پایان امسال البته بناست که قیمت کلیه تجهیزات جانبی مبتنی بر USB-C و تاندربولت 3 کاهش پیدا کند و همچنین همین اتفاق برای کابل و آداپتورهای  USB-C اپل رخ می دهد.

نبود پورت های معمول البته تنها بخشی از واکنش های منفی نسبت به مک بوک پرو جدید است و بسیاری از کاربران حرفه ای اعلام کرده اند که نسخه جدید این لپ تاپ از نظر توانمندی در سطح خوبی قرار ندارد: این محصولات بیشتر از 16 گیگابایت رم ندارند (درست مانند مک بوم پرو قدیمی که چهار سالی از عمرش می گذرد) و پردازنده های اینتلی که شرکت سازنده در آنها مورد استفاده قرار داده نیز تنها اندکی از مدل های قبلی سریع تر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۸ آبان ۱۳۹۵

    از طرفی دستگاه رو نازک و باریک میزنه بعدش میاد به اندازه یه کوله پشتی تبدیل و لوازم جانبی میریزه جلو دستت که باید برای استفاده بهتر از لپتاپت همیشه و همه جا همراه باشه . یکی از ویژگی های خیلی خوب اپله . دیییییی . خوب لامصب ۴ تا پورت میزاشتی این مسخره بازی چیه

  • Ali.T
    Ali.T | ۱۸ آبان ۱۳۹۵

    دقیقا توی توجیه قبلیش گفته بود ما میدونیم کاربرای حرفه‌ای دیگه از چندین پورت جداگانه استفاده نمیکنند. الان اومده میگه ما میدانیم کاربران بخصوص کاربران حرفه‌ای از چندین پورت استفاده میکنند. قشنگ نشون میده فهمیدن نباید اینهمه پورت رو به این زودی حذف میکردن.
    اینم از اپل که دلمون خوش بود سیاستای بلند مدت و محکمی داره?

  • dark season
    dark season | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    پایین آوردن قیمت دانگل توسط اپل بمعنی این است که(بابا ما اشتباه کردیم،حالا شما هم زیاد بهمون گیر ندید)??

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۱۷ آبان ۱۳۹۵

    قیمت دستگاه رو میره بالا و یه سری ویژگی رو فدای سبکی و نازکی دستگاه می کنه،بعد کاربران "حرفه ای" باید چندتا دانگل همراهشون باشه تا بتونن تمام وسایل مورد نیازشون رو به لپ تاپ جدیدشون وصل کنن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی