ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل شرکتی فعال در حوزه خدمات موسیقی مبتنی بر کلاود را تصاحب کرد

اپل اخیراً تکنولوژی پلتفرم موزیک مبتنی بر کلاود شرکتی با نام Omnifone را خریداری کرده و تعداد زیادی از کارکنان سابق آن را نیز به خدمت گرفته. البته اولین بار در ماه جولای سال جاری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

اپل اخیراً تکنولوژی پلتفرم موزیک مبتنی بر کلاود شرکتی با نام Omnifone را خریداری کرده و تعداد زیادی از کارکنان سابق آن را نیز به خدمت گرفته. البته اولین بار در ماه جولای سال جاری از علاقه این کمپانی به Omnifone باخبر شدیم، اما در آن زمان چنین خبری مورد تأیید قرار نگرفت.

در حال حاضر حداقل 16 نفر از کارمندان Omniform برای اپل کار می کنند، و منابع آگاه نسبت به این موضوع می گویند کوپرتینویی ها «تکنولوژی های خاصی» را از کمپانی مورد بحث خریداری کرده اند. البته این قرارداد به صورت مالکیت کامل نخواهد بود، و اپل به پتنت های شرکت مذکور دسترسی نخواهد داشت.

گفتنیست Omniform پلتفرمی مبتنی بر کلاود را مدیریت می کند که خدمات انحصاری MusicStation همین کمپانی را پشتیبانی کرده و به عنوان بک بون چندین سرویس موسیقی دیگر از شرکت های مختلف مانند ال جی، سامسونگ، ودافون، بلک بری، سونی و غیره نیز خدمات دهی می نماید.

به عنوان مثال Omnifone سرویس Milk سامسونگ که البته اکنون از دور خارج شده را در برخی مناطق خاص به اجرا در می آورد، ضمن اینکه فروشگاه آنلاین PonoMusic Store نیز از سوی آنها مدیریت می شود.

لازم به ذکر است بسیاری از کارکنان سابق Omnifone اکنون به عنوان مهندسین نرم افزار زیر پرچم اپل مشغول به کار هستند و به احتمال قریب به یقین، روی بخش هایی همچون آیتونز و Apple Music  تمرکز دارند.

البته هنوز مشخص نیست اهالی کوپرتینو چه تکنولوژی هایی را از کمپانی مورد بحث خریده اند، اما منابع آگاه معتقدند بخشی از این فناوری در حال حاضر در سرویس های موسیقی اپل به کار گرفته شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی