ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن برتر محافظت و مدیریت رمزهای عبور

اگر برای تمام سایت هایی که در آن ها عضوید از یک رمز عبور واحد استفاده می کنید، لو رفتن فقط یکی از آن ها بدین معناست که با دست خودتان مجوز نفوذ هکرها به حریم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

اگر برای تمام سایت هایی که در آن ها عضوید از یک رمز عبور واحد استفاده می کنید، لو رفتن فقط یکی از آن ها بدین معناست که با دست خودتان مجوز نفوذ هکرها به حریم شخصی تان را امضا کرده اید.

برای جلوگیری از این فاجعه در شرایط ناامن فعلی اینترنت، عاقلانه است که برای سایت های مختلف (حتی آن هایی که اهمیت کمی برایتان دارند) رمزهای عبور منحصر به فردی در نظر بگیرید. شاید به خاطر سپردن همه آن ها کار سختی باشد، ولی خوشبختانه برای اپلیکیشن های مدیریت رمز عبور اینگونه نیست.

پسورد منیجرهای مدرن می توانند با ذخیره رمزهای عبور در محیطی امن و غیر قابل نفوذ، کار شما را برای ورود به حساب های کاربری مختلف به شدت آسان کنند. ضمنا می توانند رمزهای عبور قدرتمندی بسازند که به سادگی هک نمی شوند.

در جعبه ابزار این هفته پنج نمونه برتر از این اپلیکیشن ها را انتخاب کرده ایم که در ادامه قابلیت هایشان را با هم مرور خواهیم کرد.

1Password

1Password-6-Hero1-w600

1Password یکی از محبوب ترین پسورد منیجرهای حال حاضر دنیاست. میلیون ها کاربر از سراسر کره زمین رمزهای عبورشان را به آن سپرده اند تا با یکی از قدرتمندترین الگوریتم های رمزنگاری از آن ها محافظت نماید.

وان پسورد به غیر از لاگین خودکار در حساب های کاربری، ابزار مفیدی برای ساخت رمزهای عبور پیچیده و اشتراک گذاری امن آن ها (مثلا اطلاعات کارت های بانکی) هم هست. همچنین به لطف قابلیت Watchtower و هشدارهای امنیتی آن می توانید مطمئن باشید که هرگز اطلاعات تان را در وبسایت های مشکوک وارد نخواهید کرد.

وان پسورد می تواند در حکم کیف پول دیجیتالی تان هم باشد. از اطلاعات کارت های بانکی گرفته تا کارت شناسایی و ... را می توانید در فضای امن و محافظت شده توسط الگوریتم AES-256 بیتی وان پسورد ذخیره کنید.

خوشبختانه به وان پسورد می توان از تمام پلتفرم ها (چه موبایل و چه دسکتاپ) دسترسی داشت، و کلیه محتوای آن میان تمام دستگاه ها همگام سازی می شود. البته برای دسترسی به این قابلیت لازم است که به توسعه دهندگانش حق اشتراک ماهیانه بپردازید.

1Password

1Password

سازنده: .AgileBits Inc قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 140 / 10 / 24 مگابایت زبان:

LastPass

homepage_1-1-w600

LastPass هم یکی از بهترین پسورد منیجرهاست و شاید بتوانیم آن را جدی ترین رقیب وان پسورد بنامیم. با لست پس می توانید از یک رمز عبور اصلی یا بهتر بگوییم "شاه کلید" برای دسترسی به تمام رمزها و اطلاعات خصوصی که در آن ذخیره شده استفاده کنید.

مزیت بزرگ لست پس رایگان بودن دائمی آن است، بدین معنا که تا وقتی به قابلیت های پولی اش نیازی ندارید لازم نیست برای استفاده از آن حق اشتراک بپردازید. لست پس ابتدا تمام اطلاعات حساب های کاربری شما را از مرورگرها جمع آوری و در خود ذخیره می کند، بعدا تمام آن ها را به طور خودکار از حافظه رایانه یا موبایل پاک کرده تا فقط در گاو صندوق امن خودش نگهداری شوند.

سیستم احراز هویت دو فاکتوره، ساخت رمزهای عبور پیچیده و قدرتمند و پر کردن خودکار اطلاعات بانکی در وبسایت های فروشگاهی از جمله مهم ترین قابلیت های لست پس هستند.

خوشبختانه به لست پس هم مثل وان پسورد می توان در کلیه پلتفرم ها و دستگاه های مختلف دسترسی داشت. هر چند که در این حالت می بایست نسخه کامل و پولی اپلیکیشن را خریداری کنید.

LastPass Password Manager

LastPass Password Manager

سازنده: Marvasol, Inc DBA LastPass قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 64.4 / 11.3 / 4 مگابایت زبان:

Keepass2Android Offline

Keepass2-w600

فریب ظاهر صاف و ساده اش را نخورید؛ Keepass2Android به جرأت یکی از قدرتمندترین پسورد منیجرهای آفلاینی است که تاکنون برای اندروید منتشر شده. این اپلیکیشن اوپن سورس برای افرادی طراحی شده که به امنیت پسورد منیجرهای متصل به اینترنت اعتماد ندارند.

کی پس کارش را به طور تمام و کمال در حالت آفلاین انجام می دهد، بنابراین در آن خبری از همگام سازی یا بارگذاری آنلاین اطلاعات نیست. همین دلیل موجب شده که هزاران نفر به جای سرویس های متصل به اینترنت دیگر کی پس را برای ذخیره اطلاعات مهم خود برگزینند.

کی پس برای محافظت از اطلاعات نه فقط الگوریتم AES، بلکه الگوریتم Twofish را هم به کار گرفته تا نسبت به رقبایش دو برابر امنیت بیشتری به کاربران تضمین کند. البته مکانیزم عمل آن مثل نمونه های دیگر است: یک رمز عبور اصلی برای دسترسی به تمام محتویات خصوصی در اختیارتان قرار می دهد.

وارد کردن خودکار اطلاعات حساب های کاربری و کیبورد امن از جمله قابلیت کی پس هستند. ضمنا به غیر از اندروید، کی پس در ویندوز، لینوکس و مک و iOS هم قابل دسترسی بوده و برای ارائه خدماتش هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی کند.

Keepass2Android Offline

Keepass2Android Offline

سازنده: (Philipp Crocoll (Croco Apps قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 21.1 مگابایت زبان:

RoboForm Password Manager

Roboform 1-w600

RoboForm هم یکی دیگر از پسورد منیجرهای بی نظیری است که با وجود امکانات بسیار خوب، کاربران در حقش کم لطفی کرده اند. این اپلیکیشن اطلاعات شما را در خود دستگاه و همچنین فضای ابری ذخیره می کند تا بتوانید تقریبا در هر وسیله متصل به اینترنتی به آن ها دسترسی داشته باشید.

قابلیت پر کردن فیلد رمزهای عبور روبوفرم ورودتان به حساب های کاربری را آسان می کند و Passowrd Generator درون برنامه ای آن قدرتمندترین و پیچیده ترین رمزهای عبور را برایتان می آفریند.

روبوفرم تقریبا در تمام پلتفرم ها قابل استفاده است، و نکته عالی اینکه نسخه دسکتاپش را می توانید در یک فلش USB کپی کرده و به رایانه های دیگر منتقل کنید. روبوفرم یک بخش بوکمارک بسیار جالب هم دارد که دسترسی سریعی به اطلاعات وبسایت های مورد علاقه تان فراهم می کند.

تنها مشکل روبوفرم این است که پس از ده بار ورود به آن، وارد حالت پولی اپلیکیشن می شوید و باید ماهیانه 10 دلار برای ادامه استفاده بپردازید. شاید همین دلیل بوده که علیرغم شایستگی روبوفرم شاهد استقبال کمتری از آن نسبت به لست پس یا وان پسورد بوده ایم.

RoboForm Password Manager

RoboForm Password Manager

سازنده: .Siber Systems, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 58.5 / 4.34 مگابایت زبان:

Dashlane Password Manager

dashlane4-alldevices-w600

شاید امکانات Dashlane عامل تمایز آن با پسورد منیجرهای دیگر نباشد، اما رابط کاربری بسیار ساده و زیبایش چرا. کار با دشلین به حدی باورنکردنی آسان است، و میزبانی قدرتمندش از رمزهای عبور در کنار سیستم احراز هویت دو فاکتوره آن را به یکی از بهترین پسورد منیجرهای حال حاضر تبدیل کرده اند.

دشلین با ذخیره نام کاربری و رمزهای عبور شما را از وارد کردن اطلاعات در مرورگرها بی نیاز می کند، ضمن این که محل خوبی برای ذخیره یادداشت های خصوصی و اشتراک گذاری امن رمزهای عبور با افراد معتمد هم هست.

رمزهای عبور را هم می توانید در حافظه ذخیره و هم در فضای ابری میان دستگاه های مختلف همگام سازی کنید. قابلیت کیف پول دیجیتالی آن هم به شما کمک می کند که برای وارد کردن اطلاعات کارت های بانکی در فروشگاه های آنلاین خیلی معطل نشوید.

یکی از قابلیت های جالب دشلین هم تغییر اتوماتیک رمز ورود به وبسایت های است که هک شده اند. در این صورت لازم نیست بابت لو رفتن اطلاعات حساب کاربری تان نگران باشید.

عملکرد دشلین هم در موبایل و هم مرورگرهای دسکتاپ عالی است، هر چند که نسخه اندرویدی آن به خاطر قرارگیری در فهرست برترین اپلیکیشن های سال 2015 گوگل پلی طرفداران بیشتری دارد.

Dashlane Password Manager

Dashlane Password Manager

سازنده: Dashlane قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 91.4 / 24.4 مگابایت زبان:

چقدر از پسورد منیجرها استفاده می کنید؟ آیا به عملکرد آن ها اطمینان دارید، یا ترجیح می دهید اطلاعات خصوصی تان را در ذهن به خاطر بسپرید؟ مثل همیشه منتظر نظرات و تجربیان ارزشمندتان هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Kashani
    Kashani | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

    آیا این نرم افزارها امن هستند؟ آیا بررسی انجام شده که ابن نرم افزار ها به سازمان های خاص وابستگی نداشته باشند؟

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۲۰ آبان ۱۳۹۵

      در این که از این اپلیکیشن ها استفاده کنید یا نه تصمیم گیرنده خود شما هستید. اگر به سازمان های خاصی وابسته باشن، فکر می کنم پی بردن به این موضوع از توان ما خارج باشه. اما در مورد امنیت اپلیکیشن ها باید بگم که تا امروز به گزارشی مبنی بر سوء استفاده از اطلاعات کاربران در مورد هیچ کدوم از مواردی که معرفی شد برخورد نکردم.

  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

    ممنون آقای بیگ زاده ?

  • فرشاد بندری
    فرشاد بندری | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

    safeincloud بدون شک بهترین پسورد منیجر حال حاضر هست، من با همه اینا کار کردم، اگه با safeincloud کار کنید دیگه نمیتونید سمت پسورد منیجر دیگه ای برید، شخصی سازیش بر خلاف این نرم افزارهایی که معرفی شده فوق العاده بالاست و شما میتونید اسم تمام فیلدها رو به دلخواه عوض کنید (مثلا به جای password بنویسید کلمه عبور)

    • امین بیگ‌زاده
      امین بیگ‌زاده | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

      ممنون بابت پیشنهادت فرشاد جان.

      • فرشاد بندری
        فرشاد بندری | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

        قربان شما جناب بیگ زاده عزیز

    • حمید
      حمید | ۲۱ آبان ۱۳۹۵

      گفته دوستمون رو تأیید می‌کنم.
      من هم تمام این برنامه‌ها و سایر برنامه‌های مشابه رو امتحان کردم و در نهایت safeincloud رو بهتر از بقیه دیدم.

مطالب پیشنهادی