ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به لطف اپل، ارزش سهام کمپانی TSMC به بالاترین حد تاریخش رسیده است

گزارش های اقتصادی نشان می دهد بزرگترین چیپ ساز مستقل دنیا، TSMC، در سال 2016 در حدود 32 درصد رشد ارزش سهام داشته و به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است. این کمپانی بزرگ که ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰

گزارش های اقتصادی نشان می دهد بزرگترین چیپ ساز مستقل دنیا، TSMC، در سال 2016 در حدود 32 درصد رشد ارزش سهام داشته و به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است.

این کمپانی بزرگ که در حال حاضر نزدیک به 156 میلیارد دلار ارزش دارد، حدود 16 درصد از ارزش سهام بازار کشور تایوان را در اختیار داشته و در حال حاضر هیچ کارشناس و تحلیلگر اقتصادی فروش سهام آن را پیشنهاد نمی کند.

در حالی که این شرکت در رقابت دائمی با کمپانی های بزرگی مانند اینتل قرار دارد، باید گفت TSMC اغلب سوددهی و رشد سهامش را مدیون تامین قطعات لازم برای چیپست پردازنده های A10 آیفون 7 و آیفون 7 پلاس است.

a10-chipset-mockup-635x357

علاوه بر این گفته می شود نسل چیپ های مجتمع 10 نانومتری TSMC تنها یک گام تا تولید انبوه فاصله داشته و به احتمال زیاد در پردازنده های A11 اپل برای آیفون 8 سال آینده استفاده خواهد شد.

گفتنی است با مشکلاتی که پیرامون ماجراهای گلکسی نوت 7 برای سامسونگ رخ داد و کاهش اعتماد و ارزش سهام کمپانی کره ای را موجب شد، اغلب سازمان های اقتصادی و تحلیلی معتقدند سهام TSMC از این میزان هم بالاتر خواهد رفت.

با همه این تفاسیر، برخی از کارشناسان به TSMC هشدار داده اند که این کمپانی بیش از اندازه به آینده تلفن های هوشمند اپل وابسته بوده و چنانچه هر اتفاق بدی در زمینه فروش آیفون در سال آینده رخ دهد، تاثیر مستقیم و بزرگی روی آنها خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • moein
    moein | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

    چرا بگیم به لطف اپل؟؟؟...بهتره بگید خودش کارش خوب بوده که سهامش رفته بالا...تازه به اپل هم لطف کرده

  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

    وقتى مبخواد از سامسونگ مستقل بشه همينطور ميشه ديگه البته كمپانى هاى زيادى بودن كه همه ى سرمايه گزاريشونو پاى ايفون گذاشتن و ورشكسته شدن

    • moein
      moein | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

      چه شرکتی الان دقیقا همه سرمایه گذاریشو پای آیفون گذاشته که ورشکست شده؟؟؟!!!!!!!!!!!!!....جدای ازین حرف ها اپل با آیفونش آینده ای نداره...آینده مال شرکتایی مث مایکروسافت و گوگله نه اپل که حدود 60 درصد از شرکتش روی یه محصولش میچرخه....یه روز فکر کن کسی دیگه آیفون نخره...ببین به چه روزی میوفته..میشه یکی مث نوکیا...سیاست اپل اصلا جالب نیست با این که شرکت فوق العاده ایه و در عین حال بیش از حد سودجو

      • Rooz5eh
        Rooz5eh | ۱۹ آبان ۱۳۹۵

        دوست عزيز يكى از مثال هاش شركتى هستش كه واسه ى اپل ياقوت كبود توليد ميكرد و ورشكسته شد و خيلى از شركتاى ديگه هم ميتونن اين مدلى ورشكسته بشن چون سفارش قطعاتش بالاس و يه شركت بايد ريسك كنه كه تامين كنندش بشه ، اپل از كلى جاى ديگه داره سود ميكنه ولى سود ايفون انقد بالا هست كه باقى به چشم نميان و ايفون هم حالا حالا ها فروشش اونقدرى پايين نمياد كه اپل رو دچار تزلزل كنه .. من نميدونم اينده واسه كدوم شركته ولى فعلاً سياست هاى اپل واسش جواب داده و شركتايى مثل اپل و گوگل و مايكروسافت هميشه واسه اينده برنامه هايى دارن كه با نهايت ظرافت تنظيم شدن

مطالب پیشنهادی