ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوپرو پهپاد کارما را به دلیل مشکل سقوط ناگهانی فراخوان کرد

گوپرو که پس از مدتها شایعه سرانجام عرضه ی نخستین پهپاد خود را با نام کارما آغاز کرده بود، حالا خبر می دهد به دلیل مشکل موجود در این نسخه حدود 2500 دستگاه از آن ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

گوپرو که پس از مدتها شایعه سرانجام عرضه ی نخستین پهپاد خود را با نام کارما آغاز کرده بود، حالا خبر می دهد به دلیل مشکل موجود در این نسخه حدود 2500 دستگاه از آن را فراخوانی می کند.

مشکل پهپاد گوپرو این است که هنگام پرواز، ناگهان چرخش پره های آن متوقف شده و سقوط می کند. سازنده البته می گوید هیچ گزارشی در مورد خسارات جانی یا مالی در پی این مشکل دریافت نکرده و فراخوانی محصول را تنها برای احتیاط انجام می دهد.

سخنگوی این شرکت در پاسخ به اینکه چرا پهپادهای کارما چنین مشکلی دارند، اعلام کرده: «هنوز اطلاعات چندانی در این زمینه نداریم و برای رفع مشکل در حال همکاری با کمیسیون امنیت محصول و اداره ی فدرال هوانوردی ایالات متحده هستیم.»

گوپرو اعلام کرده خریداران پهپاد کارما می توانند محصول را مستقیماً به خود سازنده تحویل دهند، یا آن را به فروشگاه محل خرید بازگردانده و هزینه ی پرداختی خود را دریافت نمایند، اما در حال حاضر محصول جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

سازنده همچنین اعلام داشته عرضه ی پهپاد را متوقف کرده و آن را پس از یافتن دلیل مشکل و رفع آن از سر خواهد گرفت، هرچند هنوز زمانی برای این موضوع اعلام نکرده است.

فراخوانی پهپاد کارما در حالی اتفاق می افتد که گوپرو اندکی پیش گزارش درآمدهای خود در سه ماهه سوم سال 2016 را منتشر کرده بود و عملکرد ضعیف مشروح در این گزارش، به فاصله ی تنها چند دقیقه، 250 میلیون دلار دیگر هم از ارزش شرکت کاسته بود.

سرمایه گذاران فعلی از آن زمان مشتاقانه در انتظار انتشار گزارش سه ماهه ی چهارم و نهایی سال 2016 بودند تا مشخص شود عرضه ی محصولات جدید در این بازه مثل پهپاد کارما و دوربین هیرو 5، در بهبود وضعیت این شرکت تاثیر داشته یا خیر.

پهپاد کارما از یک جهت دیگر هم برای سازنده اهمیت دارد، چرا که در کنار تولید دوربین، یک راه جدید برای درآمدزایی در اختیار این شرکت قرار می دهد.

گوپرو برای سهم گرفتن از بازار فروش هم شرایط دشواری دارد و لازم است با رقبایی باسابقه و قدرتمند رقابت کند، از جمله DJI که اخیراً پهپاد جذابی را برای رقابت مستقیم با کارما، به نام Mavic Pro به بازار عرضه کرده است.

البته لازم است اشاره کنیم که رقیب چینی هم پس از رونمایی Mavic Pro با مشکلاتی مواجه شده و قادر نیست بسیاری از پهپادهای سفارش داده شده را به دست مشتریان برساند، بر همین اساس از خریداران تقاضا کرده به جای کنسل کردن سفارش ها، مدت بیشتری را منتظر بمانند.

در پایان از شما دعوت می کنیم ویدیوی سقوط گوپرو کارما را در ویدیوی ضبط شده توسط یکی از کاربران مشاهده نمایید. (لحظه ی سقوط دستگاه حوالی دقیقه 2 قابل مشاهده است)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی