ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با این دستگاه جانبی آیپد، امکان اسکن و تهیه مدل سه بعدی از منزل تان مهیا می شود

استارتاپی فعال در زمینه واقعیت افزوده به نام Occipital که در سال 2013، کمپینی موفقیت آمیز برای Structure Sensor در کیک استارتر راه اندازی کرد، حالا تکنولوژی خود را تا چند مرحله بهبود و در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ آبان ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

استارتاپی فعال در زمینه واقعیت افزوده به نام Occipital که در سال 2013، کمپینی موفقیت آمیز برای Structure Sensor در کیک استارتر راه اندازی کرد، حالا تکنولوژی خود را تا چند مرحله بهبود و در اختیار دارندگان دستگاه های آیپد قرار داده است. Structure Sensor در واقع دستگاهی متشکل از چند دوربین و سنسور است که می تواند برای اسکن و اندازه گیری و نیز بازتاب اشیا به محیط اطراف شما مورد استفاده قرار گیرد.

به تازگی Occipital اپلیکیشنی به نام Canvas برای سیستم عامل iOS عرضه کرده که قادر به ضبط تصویر و پردازش اسکن های سه بعدی از یک اتاق کامل است. علاوه بر این، اپلیکیشن مورد بحث حتی می تواند اندازه گیری های دقیقی از اسکن انجام شده در اختیارتان بگذارد.

1-1capture-w600

جف پاورز، موسس Occipital می گوید که که Sturcture Sensor از لحاظ فنی از همان ابتدا قادر به انجام چنین کاری بوده است اما توسعه دهندگان شخص ثالث که از کیت توسعه نرم افزاری آن بهره می بردند، به ساخت اپلیکیشن هایی برای اندازه گیری اشیای کوچک بسنده کردند.

وی معتقد است که با این حال، رساندن ابعاد اندازه گیری از یک شی کوچک به فضایی کامل مانند اتاق یا خانه، گامی بزرگ برای توسعه دهندگان شخص ثالث به حساب می آید و به تبع همین، خود کمپانی تصمیم به ساخت اپلیکیشنی برای تحقق این مهم گرفت.

2-2_plane_to_plane_measure-w600

اپلیکیشن Canvas این امر را به کمک ده ها اندازی گیری مختلف روی آیپد به انجام می رساند و بر دقت بسیار بالا (و کمتر از میلی متری) Structure Sensor برای ساخت مدل سه بعدی متکی است. ضمناً اسکن ها را می توان با فرمت CAD خروجی گرفت تا اشخاص حرفه ای قادر به افزودن لایه های اضافی مانند پنجره، دیوار، سقف و غیره نیز به آنها باشند.

گفتنی است که در حال حاضر، تمام فرآیند به کمک چند الگوریتم مختلف و طی 48 ساعت با دخالت کارمندان Occipital صورت می گید اما استارتاپ مورد بحث امیدوار است که در نهایت، همه چیز به صورت خودکار انجام شود. اپلیکیشن Canvas به صورت رایگان عرضه شده اما برای تهیه Structure Sensor، باید مبلغ 379 دلار را بپردازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی