ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باز هم تقلید چینی ها از بزرگان فناوری دنیا؛ این بار ساخت فروشگاه از روی اپل استور

در ماه سپتامبر، کمپانی چینی فعال در زمینه پهپادها، DJI، فروشگاهی در هنگ کنگ باز کرد. در طبقه اول این فروشگاه، مردم می توانند به تست و بررسی پهپادها پرداخته و آنها را به پرواز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

در ماه سپتامبر، کمپانی چینی فعال در زمینه پهپادها، DJI، فروشگاهی در هنگ کنگ باز کرد. در طبقه اول این فروشگاه، مردم می توانند به تست و بررسی پهپادها پرداخته و آنها را به پرواز در آورند. طبقه دوم، شباهتی چند به یک موزه دارد و دیوارهای آن پر شده از تصاویر پهپادهای عمود پرواز در جنگل های خیزران کیوتو، موج های سفیدی که به یک کشتی در فیلیپین برخورد می کنند و تجهیزات کشاورزی در مزارع هلند. طبقه سوم هم نوعی ایستگاه تعمیراتی است.

فروش پهپادها در فروشگاه های خاص خود، امری جدید برای کمپانی 10 ساله DJI به حساب می آید. در حالی که این کمپانی ساکن شنژن، بزرگ ترین فروشنده پهپادها به مردم سراسر جهان به شمار می رود، برخلاف سایر تجارت های تکنولوژی محور چین، از محبوبیت زیادی در دیگر کشورها نیز برخوردار است. در واقع بیش از 80 درصد فروش DJI، از بازار ایالات متحده به دست می آید.

مدیر همکاری های استراتژیک DJI، مایکل پری اعتقاد دارد که ایالات متحده، ارزش تجارت های «خشت و ملات» را به این کمپانی آموخت. قراردادی ساده با اپل سبب شد تا پهپاد Phantom 4 در بیش از 400 فروشگاه اپل در سراسر جهان قرار گیرد و به تبع آن، موجب افزایش فروش و افتادن به فکر باز کردن فروشگاه های فیزیکی شود.

1x-1-w600

طی سال های اخیر، کمپانی مورد بحث فروشگاه هایی در شنژن، پکن، سئول و هنگ کنگ باز کرده است. پری توضیح می دهد: «داشتن جایی که مشتری بتواند پهپاد را در آن ببیند، واقعاً مهم است؛ جایی که بتوانند برای اولین بار آن را به پرواز در آورند. ما می خواهیم که مشتریان بتوانند ببینند، دست بزنند و سوالات خود را مطرح کنند.»

اما DJI تنها نیست، کمپانی های برتر تکنولوژی حالا توجهی مضاعف به خرده فروشی های فیزیکی نشان داده اند. جک ما، یکی از موسسین علی بابا، در ماه اکتبر با نوشتن نامه ای، سهام داران را غافلگیر کرد. وی نوشت که «بازیکنان بازرگانی الکترونیکی خالص به زودی با چالش های بزرگی مواجه خواهند شد. در سال های پیش رو انتظار تولد صنعت خرده فروشی جدیدی را داریم که با ادغام [فعالیت های] آنلاین، آفلاین، حساب داری و دیتا هدایت می شوند.»

سال گذشته علی بابا 4.6 میلیارد دلار برای خرید 20 درصد از سهام خرده فروشی زنجیره ای Suning پرداخت کرد. خریداران می توانستند از 1600 فروشگاه فیزیکی یا بیشتر Suning به عنوان نمایشگاهی برای محصولات استفاده کنند و به بررسی آنها پیش از تصمیم گیری درباره خرید آنلاین بپردازند.

در اکتبر اخیر نیز دو کمپانی از برنامه های خود برای سرمایه گذاری 148 میلیون دلاری روی پر رنگ کردن حضور فروشگاه های Suning در سایت های علی بابا و بهبود سرویس های فروشگاه زنجیره ای چینی خبر دادند.

bn-ju017_suning_p_20150810044009-w600

برندهای تکنولوژی دیگر چین نیز سرمایه گذاری مستقیمی روی راه اندازی خرده فروشی هایی شبیه به اپل استورها دارند؛ فروشگاه هایی که اجازه تست محصولات و پرسیدن سوال از کارکنان فروش را فراهم می آورند. این تغییر مسیر مشخصاً در تجارت موبایل های هوشمند بسیار به چشم می آید؛ تجارتی که در آن میزان خرید اینترنتی طی پاییز گذشته به بیشترین حد خود رسید و تولیدکنندگان را مجاب کرد تا گزینه های خرده فروشی مختلف را مد نظر داشته باشند.

به گفته «CK Lu»، تحلیلگر بازار چین در موسسه آماری گارتنر، طی نیمه دوم سال گذشته میلادی، سفارش حدود 30 درصد از موبایل های خریداری شده در خاک چین، به صورت آنلاین ثبت شده بودند، این آمار برای شش ماهه نخست 2016، با کاهشی اندک به مقداری بیشتر از 20 درصد رسید.

هوآوی، سومین تولیدکننده بزرگ موبایل های هوشمند بعد از سامسونگ و اپل، حالا 515 فروشگاه در اقصی نقاط چین بار کرده و همکاری هایی با فروشگاه های زنجیره ای چینی نیز دارد. شیائومی هم که با فروش موبایل های ارزان قیمت، شهرت زیادی برای خود دست و پا کرد، به دنبال خرده فروشی هایی برای بهبود چهره برند خود است.

شیائومی در حال حاضر 36 فروشگاه Mi Home در چین دارد و محصولات مختلفش، از موبایل های مجهز به نمایشگر خمیده گرفته تا دستگاه های هوشمند خانگی را در آنها به نمایش در می آورد. این کمپانی موفق چینی می گوید که طی 5 سال آینده، بیش از 1000 فروشگاه دیگر در چین باز خواهد کرد. جسی دینگ، یکی از تحلیلگران Canalys اعتقاد دارد که فروشگا های فیزیکی روز به روز اهمیت بیشتری می یابند و حضور کمرنگ شیائومی در این زمینه، به رقبا اجازه داده تا بازار را مال خود کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Weis Xan
    Weis Xan | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    دیجیاتو یه دفعه بگو اپل بیست ، بقیه کوفت
    ? ? ?

  • amirs184
    amirs184 | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    مقاله های جانبدارانه ی دیجیاتو واقعا منو ناامید میکنه طوری که یه مدت طولانی اصلا به سایت سر نمیزدم ولی بقیه ی مقاله ها مخصوصا تو حوزه ی خودرو منو به سایت برگردوند

  • Ali.T
    Ali.T | ۲۴ آبان ۱۳۹۵

    بازم اینا بلدن درست حسابی کپی کنن. مهمدسا ایرانی تو کپی کردنشم موندن خداوکیلی. ماهم که فقط بلدیم بشینیم قضاوت کنیم

  • Aureliano
    Aureliano | ۲۳ آبان ۱۳۹۵

    اون از امیر مستکین که محصولات چینی مخصوصا هواوی رو میکوبه اینم از ضیایی،
    کلا اسم دیجیاتو رو باید بزارید تعصبیاتو
    اگه واقعا خون نویسندگی تو رگاتونه بجای کوبیدن شرکت های موفق چینی یکم ایرانخودرو و سایپا و همراه اول و امثال اینارو بکوبید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی