ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت OmniVision چهار سنسور دوربین حرفه ای را برای موبایل معرفی کرد

شرکت چینی OmniVision Technologies که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان حسگر دوربین به شمار می رود، چهار محصول جدید را برای موبایل ها معرفی کرد که قابلیت ثبت دامنه دینامیکی بسیار بالا و نویز کمتر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ آبان ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

شرکت چینی OmniVision Technologies که یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان حسگر دوربین به شمار می رود، چهار محصول جدید را برای موبایل ها معرفی کرد که قابلیت ثبت دامنه دینامیکی بسیار بالا و نویز کمتر از همیشه را دارند.

این چهار حسگر از نسل دوم فناوری های PureCel Plus و PureCel Plus S در پیکسل ها بهره می گیرند تا به عملکرد فوق دست یابند.

شرکت مذکور برای افزایش دامنه دینامیکی، قابلیت full-well capacity یا FWC را افزایش داده، بدین معنا که هر پیکسل قادر است قبل از اینکه کلیپ شدن هایلایت ها رخ دهد، نور بیشتری را جذب نماید. بدین ترتیب بازه دینامیکی حسگر تا 20 درصد نسبت به نسل قبلی افزایش می یابد.

omnivision-logo

علاوه بر افزودن دامنه دینامیکی کلی، OmniVision از فناوری ویژه ای تحت عنوان zHDR نیز بهره گرفته که با تقسیم پیکسل ها به دو بخش تحت الگوی زیگزاگ، دو تصویر با اکسپوژر متفاوت را در یک لحظه ثبت می کند، یعنی نیمی از پیکسل ها تصویر را با نوردهی کمتر از حالت عادی و نیمی دیگر، تصویری با نوردهی بیشتر ارائه می کنند.

نهایتاً داده های این دو تصویر به صورت هوشمند با یکدیگر همگام شده تا عکس نهایی، دامنه دینامیکی بسیار بالاتری نسبت به حالت عادی داشته باشد.

گفتنیست پیکسل های این حسگرها طبق ساختاری جدید چیده شده اند تا دریافت نور در آنها به حداکثر رسیده و نویز نهایی نیز کاهش یابد. در این سنسورها از طراحی گرید فلزی کامپوزیت (CMG) با عایق سازی عمقی (DTI) استفاده شده که نشت نوری هر پیکسل به همسایگانش به حداقل برسد.

omnivision-sensor-1

طبق گفته OmniVision این دو فناوری باعث می شود که حساسیت نور نهایی حسگر تا 12.5 درصد بهبود یابد. بنابراین زمانی که کاربر می خواهد در شرایط نوری نه چندان ایده آل عکاسی کند، تکنولوژی کمپانی چینی به کمک او خواهد آمد.

لازم به ذکر است این حسگرها با رزولوشن های 16 و 20 مگاپیکسلی عرضه می شوند، ضمن اینکه همچون نسل های قبلی توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز و همچنین ثبت ویدیوهای 4K را نیز خواهند داشت.

انتظار می رود حسگرهای جدید شرکت OmniVision در اسمارت فون های برنامه ریزی شده برای سه ماهه اول سال 2017 به کار گرفته شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • massom babaeian
    massom babaeian | ۲۴ آبان ۱۳۹۵

    میتونن موفق باشن اما معمولا سونی تو این حوزه همیشه جلوتر بوده

مطالب پیشنهادی