ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تلنگری به نمایندگان خانه ملت؛ نمایشگاه بازی های رایانه ای در راهروی مجلس برگزار شد

آمار نشان می دهد تنها 5 درصد از بازار بازی های ویدیویی حاضر در کشور، متعلق به محصولات داخلی است و 95 درصد باقی مانده عناصر فرهنگی خارجی هستند که اغلب به صورت غیرقانونی در ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۴ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

آمار نشان می دهد تنها 5 درصد از بازار بازی های ویدیویی حاضر در کشور، متعلق به محصولات داخلی است و 95 درصد باقی مانده عناصر فرهنگی خارجی هستند که اغلب به صورت غیرقانونی در دسترس مردم قرار گرفته اند.

اغلب مسئولان و فعالان حوزه گیم ایران، از این مسئله به عنوان آسیب اجتماعی و فرهنگی یاد می کنند و مدام در حال شعار دادن و نکوهش عناوین خارجی هستند؛ اما یقیناً مشکلات خود به خود حل نخواهند گشت و باید برای رفع آنها چاره ای اندیشید و دست به عمل شد.

بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان راس کنترل محتوا و مدیریت صنعت گیم ایران، در رویکردهای اخیر خود تحت مدیریت آقای کریمی قدوسی دست به فعالیت های خوب و تحسین برانگیزی زده است.

یکی از جدیدترین فعالیت های سازمان مذکور، راه اندازی نمایشگاه تخصصی بازی های کامپیوتری با محوریت آمار، اقتصاد، فرهنگ و اقتصاد در راهروی مجلس شورای اسلامی است.

075702054211img_7581-copy-w600

هدف از برگزاری این نمایشگاه در چنین محلی، آگاهی دادن به نمایندگان خانه ملت و ایجاد حساسیت برای یاری رسانی مسئولان قانونگذار است تا به امید مدیریت بهتر و مسائل مربوط به بحث کپی رایت، کمکی نصیب صنعت گیم ایران شود.

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در آئین افتتاحیه این نمایشگاه اذعان کرد: «میانگین سنی مخاطبان بازی در کشور 21 سال اعلام شده که از تاثیرگذاری آن بر جامعه چند میلیونی کشور خبر می‌دهد و ما هیچ برنامه‌ریزی مناسبی برای آن نکرده‌ایم و به تبع آسیب‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اعتقادی به آن وارد شده است.»

وی با بیان اینکه امروز بازی یک وسیله صرفا سرگرم کننده نیست بلکه یک وسیله فرهنگی است و کاربری بسیار بالایی در عرصه فرهنگی دارد، تصریح کرد: «اگر بر روی این امر سرمایه‌گذاری مناسبی صورت نگیرد قطعا کمترین آسیب آن، آسیب اقتصادی خواهد بود که در حوزه اقتصاد بازی‌های رایانه‌ای در همین نمایشگاه به آن‌ها اشاره شده است.»

این نمایشگاه تا پایان روز کاری چهارشنبه 26 آبان ماه در راهروی اصلی مجلس شورای اسلامی برپا خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • parastar 1
    parastar 1 | ۲۴ آبان ۱۳۹۵

    پلی‌استیشن ۱ یا 1؟

مطالب پیشنهادی