ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیل شیلر: اپل کامپیوتر مجهز به نمایشگر لمسی تولید کرده و بلافاصله آن را کنار گذاشته است

بسیاری از کاربران اعتقاد دارند اضافه شدن صفحه نمایش لمسی به کامپیوترهای مک می تواند کارایی این دستگاه ها را افزایش دهد و اپل لازم است محصولی مثل سرفس استودیوی مایکروسافت به بازار عرضه نماید. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

بسیاری از کاربران اعتقاد دارند اضافه شدن صفحه نمایش لمسی به کامپیوترهای مک می تواند کارایی این دستگاه ها را افزایش دهد و اپل لازم است محصولی مثل سرفس استودیوی مایکروسافت به بازار عرضه نماید.

تازه ترین لپ تاپ های اپل به یک نمایشگر نواری شکل لمسی موسوم به تاچ بار در بالای کیبورد مجهز هستند و این موضوع گمانه زنی هایی را بین کاربران ایجاد کرد که شاید این شرکت، در حال برداشتن نخستین قدم ها به سوی لمسی کردن نمایشگر باشد.

touchbar2-0-w600

اما حالا یکی از مقامات اپل لب به سخن گشوده و بار دیگر مخالفت خود را با صفحه نمایش های لمسی ابراز داشته است. فیل شیلر مدیر ارشد این شرکت در مصاحبه با وبسایت Backchannel می گوید اضافه کردن صفحه نمایش لمسی به مک بوک تنها باعث ایجاد فاصله با کامپیوترهای iMac می شود.

فیل شیلر اعتقاد دارد امکان اضافه کردن این قابلیت به کامپیوترهای رومیزی اپل وجود ندارد، چرا که کاربران در حال حاضر کاربران ماوس، کیبورد و ترک پد را برای تعامل با سیستم عامل این کامپیوترها مورد استفاده قرار می دهند که از سطح صفحه نمایش فاصله دارد، در نتیجه لمسی بودن نمایشگر در چنین شرایطی بی معنی خواهد بود.

ما تمام کامپیوترهای پلتفرم خود را به شکل یکجا در نظر می گیریم. بر همین اساس لمسی کردن نمایشگر مک بوک ها قابل انجام نیست چون امکان همین کار برای کامپیوترهای iMac وجود ندارد. اصلا می توانید تصور کنید لازم باشد برای استفاده از یک کامپیوتر 27 اینچی دست خود را به آسمان بلند کرده و صفحه نمایش دستگاه را لمس کنید؟ چنین ترکیبی چندان لذت بخش به نظر نمی رسد.

مدیر ارشد اپل همچنین توضیح می دهد که در صورت لمسی کردن نمایشگر لازم است تمام منوهای نرم افزاری تغییر داده شوند تا استفاده از آنها با انگشت امکان پذیر باشد، اما این موضوع تجربه کاربری هنگام استفاده از ماوس و کیبورد را نابود می کند.

فیل شیلر همان سخن همیشگی که از اپل شنیده ایم را تکرار می کند و اعتقاد دارد امکان ایجاد یک رابط کاربری بهینه، که به شکل همزمان بهترین تجربه کاربری را برای هر دو شکل ارتباط فراهم آورد، وجود ندارد و این طرز فکر از پایه و اساس اشتباه است.

مدیر ارشد اپل برای تایید گفته های خود اذعان دارد که اپل سالها پیش کامپیوترهای مک مجهز به صفحه نمایش لمسی را در آزمایشگاه های خود توسعه داده و بلافاصله به این جمع بندی رسیده که این کار اشتباه است.

maxresdefault-w600

پرسش بعدی که در این مصاحبه پاسخ داده شد، این بود که آیا می توان اضافه شدن تاچ بار به مک بوک را، نشانه ای از تاثیر موفقیت پلتفرم iOS و الگوبرداری کامپیوترهای اپل از این سیستم عامل به حساب آورد؟

پیاده سازی این ایده از پایه و اساس به پلتفرم مک تعلق دارد. ایده ی ما از ابتدا به هیچ عنوان این نبود که چطور iOS را در گوشه ای از کامپیوترهای مک جای دهیم، بلکه می خواستیم با استفاده از قابلیت های iOS، تجربه کاربری پلتفرم مک را بهبود دهیم.

از دیگر پرسش های مطرح شده نیز می توان به استفاده از درگاه USB نوع C و کنار گذاشتن تمام درگاه های قدیمی از مک بوک اشاره کرد، موضوعی که به جنجال و اعتراض زیادی از سوی کاربران منجر شد.

فیل شیلر اما تاکید می کند اپل هیچ زمانی تا این اندازه اطمینان نداشته که تصمیم صحیحی اتخاذ کرده است، چرا که USB نوع C به زودی به استانداردی بی چون و چرا در میان درگاه ها تبدیل خواهد شد.

در پایان گفتنی است که آقای شیلر در این مصاحبه اعلام کرده آنهایی که به مک بوک های جدید انتقاد می کنند، هنوز این محصول را یکبار هم مورد استفاده قرار نداده اند؛ گفته ای که اگر صحت داشته باشد، به این معناست که گذشت زمان و افزایش حضور این محصول بین کاربران انتقاد های فعلی را مرتفع می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    تو اپل عقلشون نمیرسه یا نمیخواند قبول کنند اول اینکه میدونند کدنویسی دوباره باید بکنند حالش را ندارند و دوم اینکه هزینه داره براشون دوباره کدنویسی کنند مثل ویندوز 10 که داره دوباره کدنویسی میکنه ویندوز را برای همین تاچ بودن ویندوز مسئله خیلی مهم اینه تو سال های اینده با امدن monitor hologram که تو کره جنوبی الجی داره روش کار میکنه اینده تاچ به اون سمت میره اپل اینکار را نکنه 20 سال اینده میشه نوکیا چون دیگه استیو جابز نیست فکر اینده را بکنه همین استیو جابز بود موس را و رابط گرافیک را به مردم معرفی و جهانی کرد اپل شرکت سهان دار ها شده فقط به فکر پول برای سهام دارها هست نه نو اوری

  • Ali Kharaman
    Ali Kharaman | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    به نظر بنده لمسی کردن لپ تاپ و مانیتور کار خوبی نیست،چرا؟چون وقتی من گرافیست دارم با ۲ مانیتور که نیم متر از من فاصله داره کار میکنم چرا باید خم بشم مانیتور رو تاچ کنم یا لپ تاپ رو تاچ کنم برگردم عقب؟
    موس که همیشه دستمه.نهایت نزدیک شدن من به مانیتور ۴۰ سانته اونم واسه تمرکز و دقت بیشتر.شورتکات ها رو که از رو کیبورد میزنم

    • sadegh
      sadegh | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

      یعنی نحوه ی استفاده از وسایل دیجیتال فقط اینطوریه؟؟
      منم گرافیستم و منم با دو مانیتور کار میکنم!! و خوب دستهام رو دراز نمیکنم برا لمسش ولی اگه سرفس استودیو داشتم قطعا از قلمش برای طراحی استفاده میکردم چون به حالت ۲۰ درجه در میاد! و خب از اونجایی که خودم سرفس پرو ۴ دارم و تجربه ی استفاده از دو محصول هیبریدی دارم برام واضحه که لمسی بودن سیستم عامل‌ها لازمه‌ی بدیهی‌شان است.
      و خوب تا وقتی که مک او اس لمسی نشه دیوایس خلاقانه ای به وجود نمیاد و تصور ما از لمسی شدن میشه همین مک بوک با صفحه ی لمسی که خب واضحه که استفاده خیلی کمی از لمس خواهید داشت. (حتی تو حالت لپتاپ هم گاهی اوقات لمسی بودن به کار میاد و کار رو خیلی سریع تر میکنه تو لحظه)
      و از اون طرف آیپد پرو تنها دیوایسی هست که برا استفاده ازش مجبورید دستتون رو دراز کنید چون مثل سرفس تاچ پد نداره!
      سرفس و امثالهم هم سیستم عاملشون و هم سخت افزارشون کاملا منعطف هست یعنی هم برای استفاده ی تبلت عالیه هم لپتاپ یا هم برای AIO عالیه و هم میز طراحی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی