ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اطلاعات تماس کاربران آیفون iCloud
تکنولوژی

تاریخچه تماس های آیفون بدون امکان حذف در iCloud ذخیره می شود

موسسه امنیت اطلاعات Elcomsoft در کشور روسیه مدعی شده اپل تاریخچه ۴ ماه مکالمات کاربران خود را بدون امکان حذف کردن، در فضای ابری iCloud ذخیره می کند. این تاریخچه ها شامل اطلاعات کاملی همچون شماره تماس گیرنده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ آبان ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

موسسه امنیت اطلاعات Elcomsoft در کشور روسیه مدعی شده اپل تاریخچه ۴ ماه مکالمات کاربران خود را بدون امکان حذف کردن، در فضای ابری iCloud ذخیره می کند. این تاریخچه ها شامل اطلاعات کاملی همچون شماره تماس گیرنده و مقصد، تاریخ، ساعت و مدت مکالمه می شوند. حتی اپراتورها نیز تنها ۲ ماه این اطلاعات را در بایگانی خود نگه می دارند.

جزئیات تماس های بدون پاسخ یا رد شده نیز در میان این اطلاعات وجود دارد. حتی تاریخچه تماس هایی که با اپلیکیشن های شخص ثالث به صورت VoIP و با استفاده از CallKit اپل انجام گرفته باشد نیز در iCloud ثبت خواهند شد.

اپل این اطلاعات را در سرورهای خود نگهداری می کند تا کاربران بتوانند در سایر ابزارهای اپلی خود با حساب کاربری مشترک نیز به تاریخچه تماس ها دسترسی داشته باشند. طبق بررسی موسسه Elcomsoft، این ویژگی از سال ۲۰۱۵ و از نسخه 8.2 سیستم عامل iOS فعال شده است.

مشکل در اینجاست که کاربران هیچ کنترلی روی این تاریخچه های ذخیره شده ندارند و نمی توانند آنها را حذف کنند، یا این که تنها قابلیت مورد اشاره را غیر فعال نمایند.

چنین اطلاعاتی می تواند برای مقامات قضایی بسیار مفید باشد. ضمن این که دسترسی نامجاز به آنها نیز خطری بزرگ برای حریم شخصی افراد به حساب می آید. فعلاً تنها راه جلوگیری از این ذخیره سازی غیر فعال کردن سینک اطلاعات آی دیوایس با iCloud است.

جالب تر این که اپل تنها شرکتی نیست که اطلاعات تماس کاربرانش را جمع آوری و ذخیره می کند. بر طبق ادعای Elcomsoft، گوگل نیز از اندروید ۶ به بعد این ویژگی را در سیستم عامل خود گنجانده است. حتی در ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت هم این امکان در نظر گرفته شده است.

البته کاربران اندرویدی می توانند به صورت جداگانه سینک شدن این اطلاع با سرورهای گوگل را غیر فعال نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • MOHAMMAD MAHDI Mirzaagha
    MOHAMMAD MAHDI Mirzaagha | ۳۰ آبان ۱۳۹۵

    خخخخ اینم واس گفت iPhone hacker pro ??????????????
    چقدر به اطلاعات شخصی کاربراش اهمیت میده حتی اجازه پاک کردن اطلاعات به خود کاربر را هم نمیدهد باز بگو امنیت اپل واس گفت جاسوس یعنی اپل?????????????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی