ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدیرعامل انویدیا: بازی های پی سی و کنسول به راحتی روی نینتندو سوییچ پورت خواهند شد

تا چند ماه دیگر کنسول نینتندو سوییچ به بازار اقصی نقاط جهان عرضه خواهد شد اما کماکان اطلاعات چندانی درباره آن در دست نیست. اگرچه نینتندو اعلام کرده که با ده ها ناشر مختلف برای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

تا چند ماه دیگر کنسول نینتندو سوییچ به بازار اقصی نقاط جهان عرضه خواهد شد اما کماکان اطلاعات چندانی درباره آن در دست نیست. اگرچه نینتندو اعلام کرده که با ده ها ناشر مختلف برای توسعه بازی روی کنسول خود همکاری می کند، هنوز مشخص نیست شاهد چه بازی های شخص ثالثی روی کنسول هیبریدی ژاپنی ها خواهیم بود.

اما شاید در حال حاضر بزرگترین سوال آن باشد که آیا بازی های اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی روی نینتندو سوییچ هم پورت خواهند شد؟ خصوصاً با در نظرگیری این مسئله که بسیاری از بازی ها، با وجود عرضه روی پلتفرم های رقیب، در اختیار دارندگان کنسول Wii U قرار نگرفتند.

جن-سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا اخیراً به این پرسش پاسخ داده است و طی گزارش مالی کمپانی گفته که پردازنده Tegra موجود در کنسول ننیتندو، شباهت زیادی به نمونه مورد استفاده در اکس باکس وان، پلی استیشن 4 و اکثر پی سی ها دارد. بنابراین توسعه دهندگان می توانند به راحتی هرچه تمام تر، بازی های خود را روی سوییچ پورت کنند.

وی توضیح می دهد که یکی از دلایل اصلی رشد عظیم بازی های ویدیویی از منظر گرافیکی، شباهت معماری کنسول های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پلتفرم پی سی بوده است و به همین جهت، سوییچ هم با مشکل خاصی در پورت عناوین مختلف مواجه نخواهد بود. وی البته افزوده که تفاوت هایی میان پردازنده سوییچ و نمونه های موجود در کنسول های مایکروسافت و سونی وجود دارد، اما همه آنها از طراحی و معماری مشابهی بهره می گیرند.

در نهایت باید افزود که کنسول نینتندو سوییچ قرار است طی ماه مارس 2017 (اسفند یا فروردین ماه) به بازار عرضه شود اما هنوز تاریخ عرضه دقیق یا قیمت آن مشخص نشده است و برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است تا ماه نخست سال آتی میلادی منتظر باقی بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • X102۴
    X102۴ | ۲۸ آبان ۱۳۹۵

    اگه صحبتهای مدیر عامل انویدیا راست باشه، سوییچ بهترین کنسول خواهد شد.

مطالب پیشنهادی