ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمیته ای از مجلس سنای آمریکا، به بررسی منافع و خطرات واقعیت افزوده می پردازد

هر زمان که تکنولوژی جدیدی به دست مردم می رسد، مقامات رسمی ایالات متحده دست به یکی از این سه حرکت می زنند: یا اهمیتی به تکنولوژی مورد نظر نمی دهند، یا رویکردی محتاطانه در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

هر زمان که تکنولوژی جدیدی به دست مردم می رسد، مقامات رسمی ایالات متحده دست به یکی از این سه حرکت می زنند: یا اهمیتی به تکنولوژی مورد نظر نمی دهند، یا رویکردی محتاطانه در قبال آن در پیش می گیرند که دست زدن به ابداعات جدید را دشوار می کند یا مشکلات آن را به شکلی واقع گرایانه بررسی کرده و در پی حل آنها بر می آیند.

وقتی نوبت به تکنولوژی واقعیت افزوده برسد، بر کسی پوشیده نیست که بازی پوکمون گو پتانسیل ها و البته خطرات این تکنولوژی را به وضوح مشخص کرده است. حالا سناتور «جان تون» از داکوتای جنوبی که رییس هیئت مدیره کمیته بازرگانی، علوم و حمل و نقل سنا به شمار می رود، اخیراً کمیته ای ویژه تشکیل داده و از متخصصان حوزه واقعیت افزوده خواسته تا به کمک این کمیته شتافته و به اتخاذ تصمیمی قاطعانه از سوی اعضای آن کمک کنند.

pokemon-go-5-w600

برخی از نگرانی هایی که در جلسات این کمیته مورد بررسی قرار گرفته اند، امنیت اطلاعات و امنیت جانی مردم است. به همین جهت، یکی از متخصصانی که از سوی کمیته مورد نظر دعوت شده، جان هانک، مدیرعامل Niantic Labs است که بازی واقعیت افزوده پوکمون گو را به دست مردم رساند اما نتوانست از پس حفظ امنیت اطلاعات کاربران برآید.

از دیگر افرادی که به جلسات کمیته سنا احضار شده اند می توان به استنلی پیر-لویی، مشاوری در زمینه نرم افزارهای سرگرمی محور، رایان کالو، استادیار دانشگاه واشنگتن و نایب رییس موسسه گارتنر، برایان بلاو اشاره کرد.

گذشته از نگرانی درباره مشکلات واقعیت مجازی، جلسات کمیته مورد بحث موضوعاتی همچون پتانسیل های این تکنولوژی در زمینه نیروهای کاری، آموزش و پرورش و زندگی روزانه را نیز شامل می شود. گفتنی است که کمیته سنا هنوز تصمیم جامعی درباره تکنولوژی واقعیت افزوده اتخاذ نکرده و برای روشن شدن تکلیف آن باید مدتی دیگر منتظر باقی ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی