ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فینالیست های عنوان خودرو، تراک و اتومبیل کاربردی سال 2017 آمریکای شمالی مشخص شدند

خودرو، تراک و اخیرا اتومبیل کاربردی سال آمریکای شمالی عنوانی است که هر ساله به یکی از برترین گزینه های موجود اعطا می گردد. اعضای هیئت داوران، شامل جمعی 60 نفره از اهالی رسانه و ژورنالیست ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

خودرو، تراک و اخیرا اتومبیل کاربردی سال آمریکای شمالی عنوانی است که هر ساله به یکی از برترین گزینه های موجود اعطا می گردد. اعضای هیئت داوران، شامل جمعی 60 نفره از اهالی رسانه و ژورنالیست های خودرویی می شود که در نهایت با بررسی خودروهای مدل سال پیش رو برترین ها را انتخاب می کنند.

north-american-car-of-the-year-logo

امسال نیز سرانجام پس از بررسی 40 گزینه، در هر کلاس سه خودرو به عنوان کاندیداهای نهایی برگزیده شده اند که در ادامه نگاهی گذرا به آنها خواهیم داشت. ناگفته نماند کلاس اتومبیل کاربردی (Utility Vehicle) از امسال مطرح شده و در سال های قبل فقط خودرو و تراک برگزیده سال انتخاب می شد.

در بخش خودروی سال (Car of the Year) کاندیداهای انتخاب شده از آمریکا، کره جنوبی و سوئد هستند. شورولت بولت که تولید آن به تازگی شروع شده از پیشرانه ای الکترونیکی برخوردار است.

2017-chevrolet-bolt

این خودروی کوچک شهری جدید که با همکاری ال جی توسعه یافته طبق استاندارد EPA قادر است با باتری های 60 kWh از نوع لیتیوم-یون تا 380 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

جنسیس G90 دیگر کاندیدایی است که در این بخش حضور دارد. این سدان فول سایز و لوکس کره ای قصد دارد به مصاف پرچمداران مرسدس بنز، ب ام و و لکسوس رفته و با ارایه کیفیت بالا در قبال قیمتی پایین تر توجه مشتریان را به سمت خود جلب کند.

2017-genesis-g90

سومین کاندیدا در این دسته سدان جدید و پر سر و صدای سوئدی ها می باشد. S90 با پیروی از زبان طراحی جدید ولوو راهی میدان شده تا در بخش سدان های سایز متوسط لوکس با مرسدس E کلاس و ب ام و سری 5 رقابت کند.

در قسمت تراک سال (Truck of the Year) سری اف سوپر دیوتی فورد که جزو محبوب ترین ها در سرزمین مادری به شمار می رود، به عنوان یکی از کاندیداها انتخاب شده است.

06-2017-ford-f-series-super-duty-fd-1

هوندا ریجلاین دیگر تراکی است که توانسته نظر مثبت هیئت داوران را جلب کند. این تراک اگر چه در مقایسه با رقبای آمریکایی از فروش چندان بالایی در آن سوی دنیا برخوردار نیست اما احتمالا به دلیل نوآوری هایی که در نسخه بازطراحی شده برای سال 2017 به کار گرفته شده از سوی داوران انتخاب شده است.

2017-honda-ridgeline

سومین نماینده در این بخش نیز به کشور ژاپن تعلق دارد. تایتان تراک فول سایزی است که توسط نیسان در آمریکا برای بازار آمریکای شمالی تولید می شود. نسل دوم این تراک در کالیفرنیا طراحی و در میشیگان مهندسی شده است. نیسان تایتان در حال حاضر در میسیسیپی بر روی خط تولید قرار دارد.

2016_nissan_titan_xd

در بخش خودروی کاربردی (Utility Vehicle of the Year) نام مینی ون جدید گروه فیات-کرایسلر دیده می شود. کرایسلر پاسیفیکا با ظاهری زیبا و پیشرانه های بنزینی و هیبریدی ارایه شده است. جالب اینکه موتور بنزینی نصب شده بر روی این مینی ون یک نمونه 3.6 لیتری V6 می باشد که کمی عجیب و غیرمنتظره به نظر می رسد.

pacifica-features-performance-tile-2

اولین شاسی بلند جگوار دیگر کاندیدای انتخاب شده در این کلاس است. F-Pace که از همان بدو ورود توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدین و مجله ها را جلب کند، مورد توجه این هیئت 60 نفره نیز قرار گرفته و یکی از کاندیداهای قدرتمند این کلاس محسوب می شود.

jaguar-f-pace

مزدا که چندی پیش توانست عنوان کم مصرف ترین برند آمریکا را کسب کند با شاسی بلند فول سایز CX-9 در این لیست نیز حضور دارد. نسل دوم مزدا بر خلاف نسل اول، دیگر به پلت فرم CD3 فورد وابسته نیست. این نسل بر اساس زبان طراحی جدید مزدا شکل گرفته و از ظاهر و کابینی زیبا و بروز برخوردار است.

2016-mazda-cx-9

شایان ذکر است برندگان این دوره در نهم ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت اعلام خواهند شد. در دوره قبلی هوندا سیویک و ولوو XC90 به عنوان منتخبین سال 2016 دست یافته بودند.

2016civic-northamericancaroftheyear-image volvo-xc90-2016

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alirezamoghtaderi
    alirezamoghtaderi | ۱ آذر ۱۳۹۵

    فقط genesis eq900

مطالب پیشنهادی