ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک اسپمر روسی سایتی با دامنه مشابه به Google راه اندازی کرده است

کار اسپمرها و کلاهبرداران اینترنتی آن است که با توسل به روش های جدید، مردم را وادار به انجام اموری در این فضا نمایند که در شرایط عادی تمایلی به انجامش ندارند و این گروه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

کار اسپمرها و کلاهبرداران اینترنتی آن است که با توسل به روش های جدید، مردم را وادار به انجام اموری در این فضا نمایند که در شرایط عادی تمایلی به انجامش ندارند و این گروه در تازه ترین اقدام خود وبسایتی با نام گوگل را راه اندازی کرده اند (با همان ترکیب حروف Google منتها با این تفاوت که حرف G آن کمی کوچک تر از حد معمول نوشته شده).

گوگلی که از آن صحبت می کنیم در اصل نوعی موتور جستجوی ساختگی است که ابدا فعالیتی در این زمینه ندارد اما موجودیت آن واقعی است و خبر از بروز اتفاقات ترسناکی در آینده می دهد.

این سایت ساختگی اوایل امسال بود که در سرچ های مربوط به گوگل آنالتیکز رویت شد و ظاهرا ترافیک آن از آدرس secret.ɢoogle.com می آمد و بعضا اتفاق می افتاد که عبارت Vote for Trump! (یا به ترامپ رای دهید) به جای عنوان یا تایتل صفحه آن نمایش داده می شد.

در هر حال اگر قصد داشته باشید به این وبسایت دسترسی پیدا کنید بلافاصله به آدرس دیگری ارجاع داده می شوید که حاوی اشعار یکی از ترانه های پینک فلوید است و خود صفحه نیز طراحی جالبی ندارد. به محض باز شدن، صفحه پیامی همراه با دستورالعمل های مختلف در مورد نحوه کار با آن برایتان نمایش می دهد و همزمان جملاتی نیز در حمایت از ترامپ به تصویر کشیده خواهند شد.

bj5yjlb

Vitaly Popov از اسپمرهای روسی است که سالهای سال با استفاده از تکنیک ویژه ای اقدام به ارسال ترافیک ساختگی به وبسایت های مختلف کرده. وبسایت خودش با دامنه ilovevitaly.com ثبت شده و در اصل نمونه ساختگی از گوگل است. جالب است بدانید که به تعبیر وی، راه اندازی این وبسایت نه یک جرم که نوعی «بازاریابی خلاق» است که او به واسطه تکنیک های خلاقش توانسته ایجاد کند.

اما Popov چطور توانسته یک وبسایت ساختگی مانند گوگل را راه اندازی کند. همانطور که در بالا مشاهده کردید حرف G در آدرس این سایت اندکی عجیب به نظر می آید زیرا اصلا یک حرف استاندارد نیست و در مقابل کاراکتر Unicode 0262 است که بیشتر با عنوان جی بزرگ لاتین کوچک شده از آن یاد می گردد.

در هر صورت روشن است که این فرد با خرید دامنه ɢoogle.com می تواند اعتبار خوبی به تغییر مسیرهای URLها بدهد اما بعد از آنکه کاربر وارد یکی از صفحات وی شد متوجه می گردد که اوضاع آنطور که به نظر می رسیده نبوده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۲ آذر ۱۳۹۵

    به انگلیسی تو گوگل بنویس ریپورت اسپم بعد گزارش دامین ها را دونه دونه بده بعد گوگل حذفش میکنه

  • excel
    excel | ۲ آذر ۱۳۹۵

    امکانش هست در مورد این سایت ها هم یک اطلاعاتی بدید؟چطور از شرشون خلاص بشیم؟
    دقیقا دارن کار همین سایتی که معرفی کردید رو انجام میدن
    boltalko.xyz
    brateg.xyz
    biteg.xyz

مطالب پیشنهادی