ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان با دستکاری قطعات، ساعت هوشمندی با قابلیت های بی نظیر ساخته اند

ماه اکتبر اخیر بود که تحلیلگران اطلاعات ضد و نقیضی درباره فروش ساعت های هوشمند دادند؛ در حالی که عده ای معتقد بودند فروش این دستگاه ها در کاهش است، دیگران خبر از افزایش فروش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ آذر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

ماه اکتبر اخیر بود که تحلیلگران اطلاعات ضد و نقیضی درباره فروش ساعت های هوشمند دادند؛ در حالی که عده ای معتقد بودند فروش این دستگاه ها در کاهش است، دیگران خبر از افزایش فروش آنها می دادند. اما ماجرا هرچه که باشد، برکسی پوشیده نیست که ساعت های هوشمند با وجود تکنولوژی بی نظیری که از آن بهره می برند، خسته کننده اند.

اما محققان دانشگاه کارنژی ملون به تازگی با استفاده از قطعات یک ساعت هوشمند، توانسته اند نرخ 100 هرتزی شتاب سنج آن را به 4 کیلوهرتز افزایش دهند. این افزایش 3900 درصدی سبب شده تا اپلیکیشن ها بتوانند مجموعه ای گسترده از سیگنال های زیست پژواک را دریافت کنند.

این ساعت که ViBand نام گرفته، می تواند ژست های حرکتی مختلفی، همچون ژست های نمایش داده شده در فیلم سینمایی «گزارش اقلیت» را برای استفاده در رابط کاربری تشخیص دهد. به عنوان مثال یکی از اپلیکیشن ها به کاربر اجازه می دهد با یک بشکن، چراغ های اتاق را روشن کند، با چرخاندن مشت خود، میزان نور را تغییر دهد و در نهایت با یک تلنگر، تنظیمات را تایید نماید.

oppql9homryvocjpssg2-w600

اپلیکیشن دیگری نیز این امکان را برای کاربر فراهم می آورد تا با حرکت دادن دست خود، در میان سرویس های ویدیویی روی تلویزیون خود حرکت کند و با یک بشکن، گزینه مورد نظرش را انتخاب نماید. البته باید اعتراف کرد که این گزینه، به شکلی به مراتب کندتر نسبت به استفاده از کنترل معمولی صورت می گیرد.

گفتنی است که این ساعت کارکردهای دیگری نیز دارد و به عنوان مثال می تواند میزان تیرهای باقی مانده در خشاب یک اسلحه را به صورت همزمان نمایش دهد. یا یک آشپز با استفاده از اپلیکیشنی مخصوص آشپزی، می تواند از نواری برای نمایش مدت زمان هم زدن تخم مرغ بهره مند شود.

در نهایت، سازندگان ساعت های هوشمند باید بیشتر از سابق توسعه قابلیت ها و اپلیکیشن هایی را در نظر داشته باشند و احتمالات بی شمار را به مردم نشان دهند؛ چرا که مسلماً امکان مطالعه پیغام ها روی مچ دست تان، به اندازه قابلیت های گفته شده در بالا جذاب نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • dark season
    dark season | ۲ آذر ۱۳۹۵

    به نظر من دارند راه رو اشتباهی میروند. مگر چند نفر نیاز پیدا میکنند از تیر های خشاب اسلحه آگاهی داشته باشند و کی حوصله داره این همه حرکات دست را یاد بگیرد؟

    • Rooz5eh
      Rooz5eh | ۲ آذر ۱۳۹۵

      دوست عزيز فرمول E=MC2 هم يه فرمول به ظاهر سادس ولى پايه ى بسيارى از علم فيزيك هستش و درگاهى به علوم نوين امروزى .. منظور از مثال هايى كه زده شد تنها چند قابليته كه پتانسيل اين دستگاها رو نشون ميده و منظور بيش از حد ساده بودنه اين سرى محصولاته كه وارد بازار شدن و هنوز به هدفشون نرسيدن

  • firooz haghi
    firooz haghi | ۲ آذر ۱۳۹۵

    آقا خبر تکراری چرا میزارید؟همین مطلب رو یک ماه پیش با یه عنوان دیگه گذاشته بودین دیگه?

  • firooz haghi
    firooz haghi | ۲ آذر ۱۳۹۵

    آقا خبر تکراری چرا میزارید؟همین مطلب رو یک ماه پیش با یه عنوان دیگه گذاشته بودین دیگه

  • احمد تاجر
    احمد تاجر | ۲ آذر ۱۳۹۵

    تعداد تیر های تو خشاب!! چقدر جالب و کاربردی، خیلی بدرد پلیسا میخوره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی