ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشخصات فنی اسنپدراگون 835 و نام اولین موبایل مجهز به آن فاش شد

همان طور که می دانید کوالکام و سامسونگ به تازگی از نسل بعدی چیپست های پرقدرت مورد استفاده در پرچمداران سال آتی، یعنی اسنپدراگون 835 رونمایی کردند. با این حال به جز اینکه محصول فوق ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

همان طور که می دانید کوالکام و سامسونگ به تازگی از نسل بعدی چیپست های پرقدرت مورد استفاده در پرچمداران سال آتی، یعنی اسنپدراگون 835 رونمایی کردند.

با این حال به جز اینکه محصول فوق از فناوری 10 نانومتری FinFET سامسونگ بهره می گیرد، اطلاعات دیگری در مورد مشخصات فنی چیپ مجتمع مورد بحث نداشتیم.

حال اسنادی از سرزمین اژدهای سرخ منتشر شده که جزئیات بیشتری را از اسنپدراگون 835 فاش می سازد. طبق این تصویر، چیپست آتی کوالکام از هشت هسته پردازشی برخوردار است، در حالی که مدل های کنونی یعنی 820/821 چهار هسته ای هستند.

همچنین پردازشگر گرافیکی جدید ادرنو 540 در اسنپدراگون 835 به کار رفته، ضمن اینکه فناوری UFS 2.1 نیز در این محصول پشتیبانی می گردد.

snapdragon-835

نسخه 2.1 سیستم حافظه فلش عمومی، پیشرفت های زیادی نسبت به نسخه قبلی داشته و امنیت داده ها را با به کار گیری رمزنگاری درونی بین SoC و دیوایس ذخیره سازی UFS تضمین می نماید.

در سند منتسب به اسنپدراگون 835 گفته شده که این چیپست از سه ماهه اول 2017 به صورت تجاری وارد بازار خواهد شد، ضمن اینکه گلکسی S8 سامسونگ نیز یکی از اولین موبایل های مجهز به سخت افزار مورد بحث خواهد بود.

لازم به ذکر است در کنار اسنپدراگون 835، نام محصول دیگری نیز دیده می شود که در سه ماهه دوم سال آتی میلادی به بازار عرضه خواهد شد. این محصول که اسنپدراگون 660 نام دارد، پردازنده ای هشت هسته ای داشته و پردازشگر گرافیکی ادرنو 512 در آن به کار رفته.

اسنپدراگون 660 نیز از فناوری UFS 2.1 پشتیبانی خواهد کرد، با این حال برخلاف مدل پرچمدار، این SoC بر اساس فرایند 14 نانومتری تولید خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • YAS...
    YAS... | ۴ آذر ۱۳۹۵

    میترکونه ۸۲۰ چهار هسته ای بود و اونقدر قدرت داشت
    این هشت هسته ایه !!!

  • داود جوادی
    داود جوادی | ۳ آذر ۱۳۹۵

    دوست گرامی Samuel jamali شما همیشه در کامنتهاتون از سخنان عریض و طویل و همچنین اسم آوردن اعداد سخت افزاری استفاده میکنید که البته با عرض پوزش باعث کم حوصلگی و شاید سردرگمی بعضی افراد بشه،نقدی که من به شما دارم این هستش که: رقابت در سخت افزار مورد استفاده در گوشیها،هر ساله و با معرفی پرچمدارها اتفاق میفته و چیز جدیدی نیست که باعث هیجان باشه و در این یکی دو ساله و نیز آینده بیشتر مردم منتظر طراحی های جدید و نو از سوی کمپانیها هستند(چه در مورد بدنه گوشیها و چه در مورد حاشیه گوشیها)و یا اینکه بیشتر مردم منتظر ایده های خلاقانه و یا پیشرفتهای نرم افزاری هستند و بدنبال سبکهای جدید میگردند.

    • Samuel jamali09339434229
      Samuel jamali09339434229 | ۳ آذر ۱۳۹۵

      درود ، عزیز محترم در قبول و رد کردن گفته هاتون چیزی نمیگم اما واقعا سپاس که به گفته های من توجه کردی محترم ارزشمند
      ??❤

  • Samuel jamali09339434229
    Samuel jamali09339434229 | ۳ آذر ۱۳۹۵

    درود? ✋ بدون مقدمه ها میرم سراصل مطلب ها ، من طرفدار هیچ برندی نیستم و برام مثبت و منفی گرفتن نوشته هام که روش فکر کردم و براساس اطلاعات و واقعیت موجود هست نه نظرشخصی اهمیتی نمیدم! واقعا رقباتی دیدنی و هیجان برانگیزی در نیمه اول سال2017خواهد بود طبق شواهد بین دو قدرتمندترین چیپست پردازنده موبایلی سال 2017یعنی snapdragon835شرکت کوآلکوم کهsamsungبراش تولید میکنه وExynos8895 اختصاصی samsung که طبیعتن طبق اخبار هشت هسته ای هستند، Snapdragon835 باقابلست تنظیم روی سرعت(کلاک)3گیگاهرتز و Exynos8895باقابلیت تنظیم بر روی سرعت(کلاک)4گیگاهرتز ، البته به نظر شخصی من و شواهد آشکار و اطلاعات موجود مانندگذشته Exynos8895 بسیار بسیار سرعت بیشتری در پردازش پردازشگر مرکزی خواهد داشت با هسته های اختصاصی جدیدتر و نسل دومmongoose نسبت به نتنها snapdragon835 با هسته های اختصاصی kryo جدیدونسل دوم200 بلکه نسبت به دیگر رقبا . میرسیم به قدرت پردازشگر گرافیکی که ((هرگز بااطمینان نمیشه گفت به حقیقت بپیونده)) این خبر که به شکل گسترده منتشر شده مبنی بر اینکه پردازشگر شرکت بزرگARMبانام مالیG71که ظاهرن قدرتمندترین مدلش با32 هسته پردازشی که درکنار Exynos8895 سامسونگ جای خواهد گرفت آنقدر سریع و قدرتمند هست که برای اولین بار توان شکست پردازشگرشرکت Qualcommبا نام آدرنو540که در کنارsnapdragon835 قرار میگیره را دارد((بدون تعصب باید صبر کرد و در عمل در تلفن همراه ها عملکرد واقعیشان را دید))بدون شک تلفن همراه هایی مانند گلکسی اس8و نوت8 از Exynos8895بهره میبرد و موبایلهایی مانند  اچ تی سی11و ال جی G6 و... از snapdragon835بهره خواهند برد ، امیدوارم با این چیپست پردازنده های نازنین 10نانومتری بقیه قسمت های تلفن همراه ها هم مثل ((باطری))خیلی قوی و حجیم باشند و ((RAM8گیگابایتی))که صحبتش بود که توسط اسنپدراگون پیش روی و اکسینوس پشتیبانی میشه و رابط کاربری سبک و روان و امکانات بالاسخت افراز و نرم افزاری هم وجود داشته باشه ((هماهنگی نرم وفزار با سخت افزار))باشه مانند نازنین(اپل) در آخر به علت به شدت قدرتمند و بهینه شدن این دو پردازنده حریف چیپست بهینه اپل بانامAPPLE A11 سال2017خواهند بود در دو حالت (۱)شکستش میدن (۲) در حالت بدبینانه هم سطح با اون قرار میگیرن، امیدوارم همه چی عالی بشه
    ????❤

    • Alireza omid
      Alireza omid | ۳ آذر ۱۳۹۵

      طرفدار هیچ برندی نیستی !فقط یه اخبار از سامسونگ میاد جنابعالی هم الکی پیاز داغ زیاد میکنی هی از سامی تعریف میکنی...بععععله شما طرفدار هیچ برندی نیستی..!!‌!

      • Samuel jamali09339434229
        Samuel jamali09339434229 | ۳ آذر ۱۳۹۵

        درود ✋ محترم عزیز به قول شما پیاز داغ رو زیاد نمیکنم و فقط به شکل کامل بر اساس اطلاعات زیاد و واقعیت های منتشر شده مینویسم ! درسته من طرفدار هیچ برندی نیستم ، سال 2017شاید HTC11 شاید LG G6شاید galaxy S8 وNOTE8 و... خریداری کنم بهره مند از اکسینوس /بهرمند از اسنپدراگون هرکدوم بهترین شد برام ((البته هرگز کاملترین وجود نداره)) چون لازم دیدم به احترام شما جواب دادم و مطمئن باش جواب هیچ کس رو نمیدم چون نیاز به دفاع از حرف هام ندارم چون خود به خود زمان(2017) و واقعیت موجودثابت کرده و میکنه

مطالب پیشنهادی