ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

یکی از خاص ترین M4 های تیونینگ شده؛ M4R با 700 اسب بخار قدرت

کمپانی Carbonfiber Dynamics یکی از تیونرهای آلمانی و از برترین توزیع کنندگان فیبرکربن در جهان به شمار می رود که مقر آن در دورتموند واقع شده است. در جدیدترین پروژه این تیونر به سراغ هموطن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

کمپانی Carbonfiber Dynamics یکی از تیونرهای آلمانی و از برترین توزیع کنندگان فیبرکربن در جهان به شمار می رود که مقر آن در دورتموند واقع شده است. در جدیدترین پروژه این تیونر به سراغ هموطن خود رفته و ب ام و M4 را در ظاهر و باطن دگرگون نموده است. بدنه محصول جدید که M4R نامگذاری شده طبق انتظار عمدتا از فیبرکربن ساخته شده و بسیار متمایز دیده می شود.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-5

کیت به کار گرفته شده گلچینی از محصولات شرکت های مختلف سازنده فیبرکربن بوده و متخصصین کربن فایبر داینامیکس در انتخاب اجزا نهایت دقت و وسواس را به خرج داده اند.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-4

در همان نگاه اول به نمای جلوی M4R رنگ آمیزی خاص و جذاب سپر خودنمایی می کند، سپری که این اتومبیل باواریایی را خشن تر و تهاجمی تر از قبل نشان می دهد. در این بخش کاپوت فیبرکربنی ساخت شرکت MTC Design که از کاپوت M4 GTS الگو گرفته شده نیز جلب توجه می کند.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-8

در نمای جانبی و نمای عقب، رکاب ها و دیفیوزرها از بین محصولات کمپانی ژاپنی  Varis انتخاب شده اند. باله بزرگ موجود بر روی صندوق عقب هم همانند سپر ساخت شرکت 3DDesign است که در واقع هموطن Varis می باشد.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-14 bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-15

بدون شک شاخص ترین ویژگی ظاهری M4R جعبه ای است که بر روی سقف آن نصب شده است. این جعبه ساخت کمپانی 56°NORD  بوده و همانند سایر قسمت ها جنسی از فیبر کربن دارد. جالب اینکه عملکرد جعبه سقفی تا سرعت 300 کیلومتر در ساعت تحت آزمایش قرار گرفته و گنجایشی برابر با 405 لیتر دارد.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-7

ظاهر این خودرو با توجه به تغییرات و رنگ آمیزی برگرفته از بخش M، انتظارات بسیار بالایی در بیننده ایجاد می کند. همانند نمای خارجی در بخش فنی نیز تغییرات گسترده ای رخ داده و برای افزایش قدرت موتور از قطعات ساخت شرکت های مختلف استفاده شده است.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-3

نتیجه اینکه M4R در زیر کاپوت خود موتوری با توانایی تولید 700 اسب بخار قدرت و 860 نیوتن متر گشتاور را دارد که می تواند در عرض 5.6 ثانیه سرعت خودرو را از 100 به 200 کیلومتر در ساعت (بدون جعبه سقفی) برساند. این قدرت تحسین برانگیز عمدتا به واسطه استفاده از سیستم تزریق متانول، توربوشارژرهای TTE 6XX و سیستم اگزوز آکراپوویچ حاصل شده است.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-12

برای هدایت و کنترل بهتر این خودروی بسیار قدرتمند، تیونر آلمانی به سراغ مجموعه ترمز ساخت شرکت Mov’it رفته و لاستیک های استاندارد را هم با تایرهای نیمه اسلیک ساخت کمپانی معروف تویو جایگزین کرده است.

bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-11-750x500 bmw-f82-m4r-by-carbonfiber-dynamics-1

تاکنون اطلاعاتی از سایر توانایی های این اتومبیل زیبا و جذاب مثل شتاب صفر تا صد یا حداکثر سرعت منتشر نشده است. طبق برنامه های کمپانی Carbonfiber Dynamics قرار است M4R در نمایشگاه اسن موتور شو (Essen Motor Show 2016) امسال به همگان معرفی شود؛ نمایشگاهی که به نوعی حکم سما (SEMA) را برای اروپایی ها دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • YAS...
    YAS... | ۴ آذر ۱۳۹۵

    حضرت عشق...

  • امير مسعود محمدي
    امير مسعود محمدي | ۴ آذر ۱۳۹۵

    واقعا عاليه يه همچين موتوري داره ولي اون مخزن بنزين كه روي سقفه قيافشو يه كم بهم زده

  • Mohammadtttt
    Mohammadtttt | ۴ آذر ۱۳۹۵

    تو رویا ببینیم پشت اینا یه روزی بشینیم

مطالب پیشنهادی