ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش آماری از حراجمعه بامیلو؛ بازدید بیش از یک میلیون نفر در نخستین ساعت

کاربران ایرانی تا مدتی پیش با تخفیف های جمعه سیاه به شکل عملی رو به رو نشده بودند، با این حال فروشگاه بامیلو برای سال دوم و همزمان با سایر بازارهای جهانی، تخفیف هایی را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

کاربران ایرانی تا مدتی پیش با تخفیف های جمعه سیاه به شکل عملی رو به رو نشده بودند، با این حال فروشگاه بامیلو برای سال دوم و همزمان با سایر بازارهای جهانی، تخفیف هایی را در قالب فروش آنلاین ارائه کرد که با توجه به گزارش روابط عمومی همین فروشگاه اینترنتی، مورد توجه ویژه کاربران قرار گرفته است.

البته جمعه سیاه یا «حراجمعه» بامیلو، در ابتدای کار خود بدون مشکل پیش نرفت و برای مدت محدودی، صفحات این سایت با تاخیر باز شدند. حال روابط عمومی بامیلو در همین رابطه می گوید که حجم بالای استقبال مردمی باعث شده تا چنین مشکلی به شکل کوتاه برای وب سایت بامیلو پیش آید.

«رامتین منزهیان»، رییس هیئت مدیره بامیلو درباره تاخیر در نمایش صفحات بامیلو در ساعت‌ های اولیه می‌ گوید:« باورش برایمان مشکل بود اما در یک ساعت نخست حراجمعه، بیش از یک میلیون نفر به بامیلو مراجعه کردند که این سایت را دچار تاخیر در عملکرد کرده بود.»

بامیلو همچنین در گزارش آماری خود اشاره می کند که بیش از 100 هزار نفر برای نخستین بار و پیش از حراجمعه در بامیلو ثبت نام کرده بودند. منزهیان در خصوص چنین رشدی می گوید: 

«بخش مهمی از اهداف بامیلو تشویق کاربرانی است که به اینترنت دسترسی دارند ولی هنوز خرید اینترنتی را تجربه نکرده‌اند. این کاربران می توانند به بزرگ شدن سهم بازار تجارت الکترونیک کمک بسیاری کنند. ما معتقدیم ثبت نام این حجم از کاربران جدید در بامیلو نقطه عطفی در بازار آنلاین بود. یکی دیگر از اهداف بامیلو در کمپین حراجمعه معرفی خرید اینترنتی به‌عنوان یک فرصت تازه برای ایرانیان است تا بتوانند راحت‌تر خرید کنند و در سرتاسر ایران به کالاهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بامیلو در این کمپین به بیش از 435 شهر سفارش کالا داشته و این نشان می‌دهد مردم در سراسر ایران به خرید در فضای آنلاین علاقمند هستند.»

همانگونه که ذکر شد، امسال برای دومین بار بود که کاربران ایرانی توسط بامیلو با تخفیف های حراجمعه رو به رو می شدند. این فروشگاه اکنون خبر می دهد که سال گذشته سفارش کالا در بامیلو 15 برابر و امسال 30 برابر روزهای عادی بوده است، به این معنی که بسیاری از فروشندگان بامیلو به اندازه یک ماه فروش داشتند. 

بامیلو همچنین گزارش می دهد که حراجمعه، برای تامین کنندگان نیز روز فوق العاده ای بوده است. صرفاً یکی از تامین‌کنندگان کالاهای الکترونیک به تنهایی در یک روز از حراجمعه بیش از 100 هزار یورو معادل 400 میلیون تومان فروش داشته است.

فروشگاه مورد بحث اشاره می کند که ۳۵ درصد سفارشات حراجمعه، مربوط به بخش پوشاک بودند و از این رقم، ۷۵ درصد کاربران پوشاک ایرانی سفارش داده اند.

اما طبق انتظار، محصولات الکترونیکی در حراجمعه با استقبال بی نظیری رو به رو بوده اند و برخی از کالاهای الکترونیک به تعداد انبوه به فروش رسیده اند. برای مثال بیش از 2.500 پاور بانک ADATA در این حراج خریداری شدند. بامیلو همچنین گزارش می دهد که رشد 200 درصدی کتاب و رشد 1000درصدی فروش محصولات ورزشی، از دیگر اتفاقات مثبت در حراجمعه بوده است.

آقای منزهیان در رابطه با ارسال کالاهایی که در حراجمعه سفارش داده شده اند می گوید:

«بامیلو سعی کرده در حراجمعه امسال با آمادگی بیشتر خدمات خود را برای مشتریان فراهم کند. به همین دلیل ارسال کالاها از ظهر روز 5 آذر آغاز شده و تیم عملیات بامیلو سخت مشغول فعالیت هستند تا سفارش‌ها هر چه زودتر به دست کاربران برسند.

حراجمعه نقطه عطفی در فروش آنلاین ایران بود و امسال بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین  و البته آفلاین اقدام به برگزاری حراجمعه کرده‌اند و پیش بینی می شود این مدل از حراج، در سال های آینده هم توسط فروشگاه ها و مشتریان بیشتری مورد توجه قرار گیرد.»

بامیلو همچنین خبر می دهد که با پشتوانه استقبال مردم از خرید آنلاین و استفاده از خدمات تجارت‌ الکترونیک، سعی دارد کمپین شب یلدا را نیز در روزهای نخست زمستان برگزار نماید و در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد کرد. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • AmirMasoud Dvc
    AmirMasoud Dvc | ۴ آذر ۱۳۹۶

    یه جارو برقی فیلیپس بود توی بامیلیو میداد یک و دویست همون زمان همه ی فروشگاه های دیگه میدادن یه تومن ! یعنی میری تخفیف بگیری میکنن تو پاچت !!!? بقیه مثال هاشم با دنبال کردن هشتگ بامیلو توی توییتر دنبال کنید !

  • Nsr
    Nsr | ۱۰ آذر ۱۳۹۵

    مضحک ترین فروش اینترنتی تاریخ

  • Sh m
    Sh m | ۸ آذر ۱۳۹۵

    من یه هدست رو گوشی نصف قیمت بازار اینجا خریدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی