ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا هند ناجی آیفون می شود؟

بازار فروش موبایل های اپل در رده نخست در اختیار ایالات متحده آمریکا است؛ با رشد روزافزون وضعیت اقتصادی کشور چین، چشم بادامی ها دومین بازار بزرگ اپل را شکل داده اند و بعد از ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

بازار فروش موبایل های اپل در رده نخست در اختیار ایالات متحده آمریکا است؛ با رشد روزافزون وضعیت اقتصادی کشور چین، چشم بادامی ها دومین بازار بزرگ اپل را شکل داده اند و بعد از آن نیز کشورهای اروپایی به درآمدزایی اپل کمک می نمایند.

اما در این بین، کشوری مانند هند که جمعیتی بالغ بر 1.2 میلیارد نفر داشته و عملاً یکی از بزرگترین بازارهای موبایل در سراسر جهان محسوب می شود، در سال های اخیر و با وجود تلاش های مداوم اپل، منفعت چندانی برای آیفون ها نداشته است.

همانطور که می دانید وضعیت اقتصادی کشور هفتاد و دو ملت چندان مطلوب نیست و اخیراً در مسیر رشد و ترقی قرار گرفته است.

در چنین شرایطی اغلب توجه مردم این سرزمین به موبایل های ارزان قیمت اندرویدی جلب می شود و به طور کلی پرچمداران گران قیمتی مانند آیفون مورد استقبال قرار نمی گیرند.

960x0-w600

از طرفی تلاش های بیش از اندازه شرکت هایی مانند گوگل و سامسونگ برای تطمیع بازار با رده های مختلف موبایل های هوشمند، جایگاه ویژه ای در سبک خرید کاربران هندی ایجاد نموده است.

اما با همه این تفاسیر، «تیم کوک» مدیرعامل کمپانی اپل بارها تاکید کرده که کوپرتینویی ها هرگز از بازار عظیم کشور هند دست نمی کشند و با تلاشی مضاعف تا هزاران سال دیگر در منطقه حضور خواهند داشت.

با وجود اطلاعاتی که یک سال پیش مبنی بر عدم حضور موفق اپل در کشور هند منتشر شد، حالا خبر می رسد سهم اپل از بازار تلفن های هوشمند در این منطقه حدود 50 درصد افزایش یافته است.

گفته می شود در حال حاضر اپل حدود 66 درصد از میزان فروش پرچمداران هند را در اختیار داشته، و موبایل های گلکسی S7 سامسونگ 23 درصد از آن را کسب کرده است.

apple-iphone6-india-w600

گوگل نیز که با عرضه موبایل های پیکسل، تلاش زیادی در راستای کسب بخش اعظمی از بازار سرزمین هند داشته، تنها 10 درصد از میزان کل مارکت پرچمداران این کشور را به دست آورده و در نهایت حدود 1 درصد نیز در اختیار سایر برندها است.

به نظر می رسد اتفاقات و حوادثی که برای آخرین پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی نوت 7 رخ داد، نظر اغلب علاقه مندان به موبایل های بالا رده را به آیفون های اپل جلب کرده و همینطور از اعتبار کره ای ها در خاک هندوستان کاسته است.

به مرور زمان تلاش های اپل برای کسب جایگاهی درخور در کشور هند جواب داده و تیم کوک معتقد است طی یک دهه آینده، طیف جوانان هندی که متقاضی آیفون هستند، از کشور چین فراتر خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • omid mitvar
    omid mitvar | ۱۰ آذر ۱۳۹۵

    هندی‌ها با هوش تر از آن هستند که پول به دیواسی بدهند که با یک سوم آن هم میتوانند وسیله ای بخرن که بیشتر از گرانه کاربرد داشت داشته باشه.

  • سونیا سرفراز
    سونیا سرفراز | ۹ آذر ۱۳۹۵

    آیفون به زودی با خاک یکسان خواهد شد...

    • dark season
      dark season | ۱۰ آذر ۱۳۹۵

      چطوری؟ممکنه توضیح بدهید

    • dark season
      dark season | ۱۰ آذر ۱۳۹۵

      چطوری؟؟در کمال احترام ،ممکنه توضیح بدهید نحوه با خاک یکسان شدن اپل چطوری است؟

  • Rivekan
    Rivekan | ۹ آذر ۱۳۹۵

    «تیم کوک معتقد است طی یک دهه آینده، طیف جوانان هندی که متقاضی آیفون هستند، از کشور چین فراتر خواهد رفت.»
    یعنی تیم کوک روی ایفون تا ده سال دیگه حساب کرده و هیچ اینده دیگری برای گجت های هوشمند متصور نیست؟ ?

مطالب پیشنهادی