ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: مقایسه آیفون 7 با پیکسل گوگل

هنگام خرید تلفن هوشمند، انتخاب بین پلتفرم های iOS و اندروید تا حد زیادی به این بستگی دارد که پیش از این کاربر کدام یک بوده باشید. اپل پیشتر اعلام کرده بود 99 درصد کاربران ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۹ آذر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۰

هنگام خرید تلفن هوشمند، انتخاب بین پلتفرم های iOS و اندروید تا حد زیادی به این بستگی دارد که پیش از این کاربر کدام یک بوده باشید.

اپل پیشتر اعلام کرده بود 99 درصد کاربران آیفون عاشق تلفن هوشمند خود هستند و کاربران اندروید هم از آزادی پلتفرم خود و حق انتخاب های بیشتر در این بخش از بازار لذت می برند.

اما حالا برای نخستین بار گوگل وارد عمل شده و اولین تلفن هوشمند خود را شخصاً طراحی و با نام پیکسل به بازار عرضه کرده است.

حالا گوگل هم مثل اپل سخت افزار و نرم افزار موبایل هایش را به شکل همزمان توسعه می دهد و قادر است هماهنگی بالایی بین آنها به وجود آورد.

این موضوع به تولید محصولی با جذابیت های چشمگیر منجر شده و پرچمدار گوگل را برای اولین بار به یکی از رقبای اصلی و قابل توجه آیفون تبدیل کرده است.

از طرف دیگر آیفون هم مزیت هایی مثل اپلیکیشن های متنوع و جذاب، رابط کاربری ساده و یکی از بهترین تجربه های عکاسی در دنیای موبایل را فراهم می کند که برای کاربران پلتفرم رقیب جذابیت دارد.

بر همین اساس کاربران زیادی در دنیای اندروید هستند که اگر اطمینان داشته باشند جدیدترین آیفون همانی است که باید، نسبت به خرید آن تمایل خواهند داشت.

از شما دعوت می کنیم در ادامه مطلب با مقایسه آیفون 7 (بررسی دیجیاتو) و پیکسل گوگل (بررسی دیجیاتو) همراه باشید تا این دو رقیب قدرتمند را در مصافی نفس گیر، مقابل یکدیگر قرار دهیم.

طراحی

peixel-vs-iphone-7-29

طراحی بدنه آلومینیومی آیفون 7 از زمان عرضه آیفون 6 در سال 2014 تقریباً بدون تغییر مانده و در طول 2 سال گذشته تنها بهبودهایی ناچیز روی آن اعمال شده است، در نتیجه چندان مبتکرانه به نظر نیم رسد.

از طرف دیگر ابتکار گوگل برای متمایز ساختن طراحی پیکسل از محصولات دیگر این است که نیمه بالایی پشت دستگاه را از شیشه و نیمه پایینی را از آلومینیوم ساخته است، اما این طراحی هم چندان چشمگیر به نظر نمی رسد و آنقدری تازگی ندارد که به عنوان نقطه قوت محصول در نظر گرفته شود.

image

هر دو تلفن هوشمند در مجموع از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار هستند و هنگام استفاده حس مناسبی منتقل می کنند، با این تفاوت که محصول اپل حدود 4 درصد از رقیب کوچکتر و سبک تر است، در نتیجه ارگونومی بهتری دارد.

بخشی از این موضوع هم به طراحی شیب دار بدنه ی پیکسل باز می گردد که از 7.3 در پایین آغاز شده و در بخش بالای بدنه به 8.5 میلی متر می رسد؛ بر همین اساس هنگام استفاده از محصول گوگل احساس می کنید بالای بدنه سنگین تر است و به سمت عقب متمایل می شود.

image

در حقیقت گوگل با این روش جلوی بیرون زدگی لنز دوربین را گرفته، در حالی که دوربین آیفون 7 از بدنه بیرون زده و این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام طراحی مناسب تر است.

image

نکته دیگری که باید در مورد آن تصمیم بگیرید، این است که اپل جک 3.5 میلی متری هدفون را از جدیدترین آیفون حذف کرده است. البته هدفونی که داخل جعبه ی محصول قرار دارد از طریق درگاه لایتنینگ به آیفون متصل می شود، در نتیجه شارژ همزمان موبایل بدون خرید و استفاده از دانگل های جداگانه امکان پذیر نخواهد بود.

img_1818-w1000

هدفون های بیسیم ساخته شده توسط اپل و تولید کنندگان دیگر هم راه حل دیگری است که با حذف جک هدفون به ذهن متبادر می شود، اما اگر یک هدفون گران قیمت غیر بیسیم دارید یا نمی خواهید دردسرهای خرید و همراه داشتن دانگل یا هدفون بیسیم را به جان بخرید، پیکسل گوگل برای شما انتحاب مناسب تری به حساب می آید.

یک تفاوت عمده ی دیگر بین دو محصول این است که آیفون 7 برای نخستین بار از گواهی IP67 بهره می برد و در مقابل آب و غبار مقاوم ساخته شده، در حالی که پیکسل گوگل آسیب پذیر تر است و بر خلاف بسیاری از رقبا از این ویژگی برخوردار نیست.

peixel-vs-iphone-7-4

از نظر تنوع رنگ نیز برتری با پرچمدار اپل است؛ چرا که محصول گوگل در 3 رنگ مشکی، نقره ای و آبی عرضه می شود در حالی که آیفون 7 در 5 رنگ مشکی، مشکی مات، طلایی، صورتی موسوم به رز گلد و نقره ای قابل انتخاب خواهد بود.

البته اگر شما هم از کاربرانی هستید که تلفن هوشمند خود را بدون قاب محافظ استفاده نمی کنید، می توانید این تفاوت را نادیده بگیرید.

آیفون 7 از نظر تنوع رنگ بدنه به پیکسل برتری دارد

هردو تلفن هوشمند به حسگر اثر انگشت سریع و دقیق مجهز هستند، با این تفاوت که حسگر پیکسل پشت بدنه واقع شده، در نتیجه این بخش به شکل طبیعی زیر انگشت کاربر قرار می گیرد و موقع بیرون آوردن از جیب، راحت تر می توانید همزمان قفل دستگاه را هم باز کنید.

اما در عوض هنگامی که موبایل روی میز قرار داشته باشد، حسگر پیکسل قابل استفاده نیست. البته سازنده به زودی با ارائه بروزرسانی قابلیت روشن کردن نمایشگر با ضربه را به محصول خود اضافه می کند.

حسگر آیفون زیر نمایشگر قرار دارد؛ البته حسگر بر خلاف گذشته دیگر دکمه ی سخت افزاری نیست و در حقیقت به شکل یک فرورفتگی طراحی شده که لمسی عمل می کند، اما باز هم برای باز شدن قفل دستگاه لازم است آن را اندکی به داخل فشار دهید، در حالی که قفل پیکسل با لمس دکمه پاور باز می شود.

نمایشگر

peixel-vs-iphone-7-1

بر اساس شایعات متعدد، انتظار می رود اپل در موبایل بعدی خود به استفاده از پنل های AMOLED روی آورد، اما در حال حاضر همان LCD همیشگی را برای آیفون 7 مورد استفاده قرار داده است.

این صفحه نمایش 4.7 اینچی  از رزولوشن نه چندان مرسوم 750 در 1334 بهره می برد که نشان می دهد هر اینچ از نمایشگر آیفون 7 326 پیکسل دارد.

از طرف دیگر پیکسل گوگل به یک صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشون 1080 در 1920 مجهز است که از تراکم 441 پیکسل در هر اینچ حکایت دارد و تقریباً 6 درصد از رقیب بزرگتر است.

بر اساس این ارقام، می توان انتظار داشت نمایشگر پیکسل به شکل قابل توجهی بهتر باشد، اما واقعیت این است که اپل سالها روی بهبود نمایشگر خود تمرکز داشته و در نتیجه وقتی دو محصول را در کنار یکدیگر قرار می دهید، تفاوت چشمگیری مشاهده نمی شود.

image

البته تردیدی وجود ندارد که رنگ مشکی روی پنل های AMOLED با عمق بیشتری تولید می شود و دیگر رنگ ها هم عموماً اغراق شده و چشمگیر تر هستند، در نتیجه به نظر می رسد رنگ های صفحه نمایش LCD آیفون به سمت سردی گرایش داشته باشند.

از طرف دیگر حداکثر روشنایی پنل های AMOLED عموماً از LCD پایین تر است، در نتیجه آیفون 7 در محیط های بسیار روشن و خصوصاً زیر تابش مستقیم نور خورشید خوانایی بالاتری دارد.

در اطراف نمایشگر هر دو تلفن هوشمند ضمناً میزان قابل توجهی حاشیه به چشم می خورد و هیچ کدام از دو محصول از این نظر مزیتی به یکدیگر ندارند.

اما آیفون یک مزیت نسبی دیگر دارد، چرا که نمایشگرش به لطف فناوری تاچ سه بعدی قادر است میزان فشار وارد شده توسط انگشت کاربر را تشخیص دهد.

با وجود این قابلیت، اگر انگشت خود را روی آیکون اپلیکیشن هایی که از تاچ سه بعدی پشتیبانی می کنند نگاه دارید، یک منو مشابه کلیک راست در کامپیوترها ظاهر می شود و برخی از قابلیت های آن نرم افزار را به سریع ترین شکل در دسترس شما قرار می دهد.

image

البته گوگل هم ویژگی مشابهی را به شکل نرم افزاری روی پیکسل ارائه می کند، اما در روش گوگل لازم است آیکون نرم افزارها را چند لحظه نگه دارید و میزان فشار وارده تاثیری در این موضوع ندارد.

در نتیجه اگر نرم افزار مورد نظر شما از این ویژگی پشتیبانی نکند، دستگاه تصور می کند می خواهید آیکون آن را روی صفحات خانگی جابجا کنید و این موضوع چندان لذت بخش به حساب نمی آید.

نرم افزار

peixel-vs-iphone-7-30

این همان بخشی است که تا حد زیادی روی انتخاب کاربران تاثیر می گذارد و در عین حال به شکل قابل توجهی به تصمیمات پیشین و سرویس هایی که در حال حاضر آنها را مورد استفاده قرار می دهید بستگی دارد.

پیکسل گوگل نخستین تلفن هوشمندی است که از اندروید نوقا نسخه 7.1 بهره می برد. در این نسخه شاهد رونمایی از لانچر جدید گوگل هستیم که در حال حاضر تنها به موبایل های پیکسل اختصاص دارد و تجربه کاربری مناسب تری نسبت به قبل ارائه می کند.

بر همین اساس روی پیکسل شاهد امکاناتی هستیم که تنها برای محصول گوگل در نظر گرفته شده و روی موبایل های دیگر ارائه نمی شود، از جمله رابط کاربری ساده و مینیمال دوربین، مدیریت هوشمند و پاکسازی حافظه داخلی، فعال کردن دستیار گوگل با فشار دادن دکمه هوم و پشتیبان گیری همیشگی از عکس های کاربر با رزولوشن کامل روی حافظه ابری Google Photos.

image

آیفون 7 به iOS 10 مجهز است که در آن هم شاهد تغییراتی در رابط کاربری و نحوه تعامل کاربر با دستگاه هستیم، از جمله اینکه روش همیشگی اسلاید کردن برای باز شدن قفل دستگاه کنار گذاشته شده و حالا باید برای این منظور دکمه پایین نمایشگر را فشار دهید.

اما تمرکز اصلی اپل در این نسخه بیش از همه روی افزایش کارایی نرم افزارهای مقیم دستگاه بوده است تا کاربران را تا جای ممکن نسبت به استفاده از اپلیکیشن های سوم شخص بی نیاز کند، اما حقیقت اینجاست که هنوز هم به ازای اکثر اپلیکیشن های ساخت اپل، حداقل یک نرم افزار بهتر با قابلیت های مناسب تر وجود دارد.

هر دو سازنده ضمناً در نسخه جدید تلاش کرده اند کارایی دستیار صوتی خود را بیشتر و حضور آن را پر رنگ تر نمایند.

علاوه بر این باید اشاره کنیم که هر دو تلفن هوشمند بروزرسانی های نرم افزاری سیستم عامل خود را سریع تر از تولید کنندگان دیگر دریافت می کنند و از این نظر به تمام محصولات موجود در بازار مزیت دارند.

برای مقایسه ی دقیق تر ویژگی های هر یک از این دو سیستم عامل از شما دعوت می کنیم بررسی کامل اندروید نوقا و iOS 10 را مطالعه کنید.

دوربین

peixel-vs-iphone-7-27

تجربه کاربری دوربین یکی از مهم ترین نکات تاثیر گذار هنگام انتخاب تلفن هوشمند به حساب می آید اما در عین حال یکی از دشوار ترین تصمیم ها هم هست، چرا که به تعداد کاربران، سلایق مختلف در این زمینه وجود دارد.

علاوه بر این، امروز تقریباً هیچکدام از پرچمداران نام آشنا در خلق تصاویر چشم نواز کمبودی ندارند و تفاوت ها آنقدر جزئی است که به سختی می توان گفت به طور کلی عکس های کدام دوربین از دیگران برتر است.

پیکسل گوگل در بنچمارک های وبسایت DxOMark امتیاز 89 از 100 را به دست آورده که بالاترین در نوع خود است و آیفون 7 هم با امتیاز 86 یکی از برترین های دنیای موبایل به حساب می آید.

اما تمام عملکرد دوربین موبایل به امتیاز بنچمارک ها بستگی ندارد و عوامل دیگری هم در دنیای واقعی وجود دارد که تجربه کاربری دوربین دستگاه را تشکیل می دهد.

یکی از این موارد رابط کاربری دوربین است که در هر دو محصول کاملاً ساده طراحی شده و در آن اکثر عملکردها به شکل خودکار انجام می شود، در نتیجه تنظیم دستی چندانی برای تغییر دادن وجود ندارد.

رابط کاربری دوربین آیفون 7:

sina-golestaneh-iphone-7-review

رابط کاربری دوربین پیکسل:

sina-golestaneh-google-pixel-review

سخت افزار دوربین هر دو محصول نیز شباهت هایی دارند، هرچند کفه ی ترازو در این بخش تا حدی به سمت آیفون 7 متمایل است.

هر دو موبایل به سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز هستند، اما گشادگی دریچه دیافراگم آیفون به f/1.8 می رسد در حالی که این رقم برای پیکسل به f/2.0 محدود است.

بخش دوربین آیفون 7 از نظر سخت افزاری به پیکسل برتری دارد

گشادگی دریچه دیافراگم بالاتر به معنای جذب نور بیشتر در محیط های تاریک است، ضمن اینکه آیفون بر خلاف پیکسل به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و این موضوع موجب می شود دستگاه قادر باشد در شرایط کم نور، مدت بیشتری دیافراگم را باز نگاه داشته و روشنایی بیشتری جذب نماید.

پیکسل به همان لرزشگیر دیجیتالی معمول مجهز است، با این تفاوت که هنگام فیملبرداری سنسور ژیروسکوپ به کمک این بخش آمده و به شکل فیزیکی تا حد زیادی حرکات اضافی را از ویدیوی در حال ثبت حذف می کند، در نتیجه عملکرد بسیار مناسبی دارد.

یکی از مقامات گوگل در توضیح اینکه چرا پیکسل به لرزشگیر اپتیکال سخت افزاری مجهز نیست می گوید:

لرزشگیر دیجیتال و اپتیکال دو هدف کاملاً متفاوت دارند بر همین اساس نمی توان گفت کدام یک به دیگری برتری دارند. لرزشگیر اپتیکال با حذف فیزیکی لرزش دست کاربر از هر تک فریم، عملکرد عکاسی در شرایط کم نور را بهبود می دهد.

در حالی که لرزشگیر دیجیتال به شکل پیوسته و ممتد حرکات اضافی بین فریم های مختلف ویدیو را حذف می کند تا در نهایت ویدیویی یکدست و با کمترین لرزش در اختیار داشته باشیم.

از طرف دیگر باید توجه داشته باشیم که هرچند لرزشگیر اپتیکال عملکرد ثبت عکس در محیط های تاریک را بهتر می کند، اما در عین حال motion blur یا «ماتی حرکت» را در تصاویر افزایش می دهد.

علاوه بر این اگر پیکسل به لرزشگیر اپتیکال مجهز بود، کوچک و باریک ساختن این تلفن هوشمند هر چه دشوارتر می شد. اما با وجود عدم برخورداری از لرزشگیر اپتیکال، عملکرد عکاسی در شب پیکسل حتی از برخی موبایل های مجهز به این قابلیت هم بهتر است.

بخشی از این موضوع به الگوریتم های نرم افزاری بسیار پیشرفته دستگاه از جمله قابلیت +HDR در پیکسل باز می گردد که بر خلاف لرزشگیر سخت افزاری، می توانند به مرور و با گذشت زمان بهتر شود.

اما در نهایت آن چیزی که اهمیت دارد این است که پیکسل در شرایط کم نور بهترین عکس ها را می گیرد و چندان مهم نیست این کار را با چه روشی انجام می دهد.

صرف نظر از گفته های سازندگان، آیفون 7 هنگام عکسبرداری در شب یک مزیت سخت افزاری دیگر هم دارد و آن اینکه از 4 فلش LED بهره می برد، در حالی که پیکسل به فلش دوگانه مجهز است.

همه ی این موارد در مجموع باعث شده عملکرد عکاسی با آیفون 7 در شب اندکی بهتر باشد، اما اختلاف آنقدری نیست که عکس های یکی بر دیگری برتری قابل توجهی داشته باشد.

البته پیکسل هم در مقابل حریف بدون مزیت نیست و در کنار فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز، از فوکوس خودکار لیزری نیز بهره می برد که در آیفون 7 وجود ندارد. این موضوع سرعت فوکوس روی سوژه را در محصول گوگل به شکل قابل توجهی بالا می برد، اما باز هم تفاوت آنقدری نیست که کاملاً محسوس باشد.

یک مزیت عمده در پیکسل پشتیبان گیری همیشگی از تصاویر کاربر با رزولوشن کامل است

اما یک مزیت عمده که پیشتر در بخش نرم افزار اشاره کرده بودیم نیز این است که پیکسل به شکل همیشگی تمام عکس و ویدیوهای شما را با رزولوشن کامل روی حافظه ابری Google Photos به شکل خودکار پشتیبان گیری می کند، در حالی که این سرویس برای دیگر محصولات اندرویدی با رزولوشن پایینتر و به شکل فشرده انجام می گیرد.

در مورد کیفیت عکاسی تا زمانی که شرایط محیطی و نور مناسب باشد، هر دو تلفن هوشمند از عملکرد عالی بهره مند هستند و هرکدام را که انتخاب کنید می توانید مطمئن باشید یکی از بهترین دوربین های موبایل موجود در بازار را همراه خود دارید.

البته رنگ و لعاب عکس های ثبت شده با آیفون 7 اندکی پویا تر است و پیکسل تا حدودی به سمت رنگ های سرد تمایل دارد، از طرف دیگر هنگام زوم کردن روی تصاویر به نظر می رسد جزئیات عکس ها اندکی در تصاویر ثبت شده با پیکسل بالاتر است، در نتیجه شما هستید که تعیین می کنید کدام از این دو با سلیقه تان سازگار تر است.

در مورد کیفیت فیلمبرداری هم باید بدانید که هر دو تلفن هوشمند از امکان ثبت ویدیوها با رزولوشن 4K با تعداد فریم بالا و حالت صحنه آهسته برخوردار هستند و کیفیت آنها به حدی نزدیک به یکدیگر است که به سختی می توان تشخیص داد هر یک با کدام موبایل ثبت شده است.

در مورد کیفیت دوربین جلو هم با شرایط مشابهی مواجه هستیم، با این تفاوت که لنز دوربین پیکسل عریض تر است، در نتیجه تعداد بیشتری از دوستان شما را در تصویر جای می دهد.

در مجموع باید بگوییم دوربین هر دو تلفن هوشمند از کیفیت، عملکرد و امکانات بسیار مناسبی برخوردار هستند و مزیت های هر یک به بخش های جزئی از دوربین دستگاه مربوط می شود؛ مواردی که آنقدر ها در تجربه کاربری دستگاه تاثیر گذار نیستند و می توان از آنها چشم پوشی کرد.

در پایان از شما دعوت می کنیم برای بررسی دقیق تر، نمونه عکس های ثبت شده با دوربین هر دو محصول را با یکدیگر مقایسه نمایید.

گالری عکس های آیفون 7:

گالری عکس های پیکسل:

سخت افزار

peixel-vs-iphone-7-28

هر دو تلفن هوشمند به یکی از قدرتمند ترین چیپست های موجود در بازار مجهز هستند. آیفون 7 از چیپ A10 بهره می برد که توسط اپل طراحی شده و از بهبود قابل توجهی نسبت به نسل قبل بهره می برد.

گوگل نیز چیپست اسنپدراگون 821 ساخت کوالکام را برای پرچمدار خود در نظر گرفته که در حقیقت نسخه بهبودیافته از اسنپدراگون 820 به حساب می آید.

هرچند پیکسل 4 گیگابایت حافظه رم دارد و این میزان برای آیفون 7 تنها 2 گیگابایت در نظر گرفته شده، اما در دنیای واقعی محصول گوگل از پرچمدار اپل 2 برابر سریع تر نیست.

در حقیقت آیفون همیشه با حافظه رم کمتر از موبایل های اندرویدی، تجربه کاربری بسیار مناسبی داشته و پیکسل هم به لطف حافظه رم بالا، حافظه داخلی سریع و هماهنگی بالا بین سخت افزار و نرم افزارش، اندروید را به شکلی روان اجرا می کند که کمتر آن را روی محصولات سازندگان دیگر تجربه کرده اید.

آیفون انتخاب های متنوع تری برای حافظه داخلی دارد

هر دو تلفن هوشمند با حافظه داخلی 32 یا 128 گیگابایتی قابل خرید هستند، اما آیفون 7 در ظرفیت چشمگیر 256 گیگابایتی نیز عرضه شده است. البته باید توجه داشته باشید که امکان خرید مدل مشکی براق از این تلفن هوشمند با حافظه 32 گیگابایتی وجود ندارد.

هر دو محصول ضمناً فاقد درگاه کارت حافظه هستند، در نتیجه امکان افزایش ظرفیت حافظه وجود ندارد و لازم است هنگام انتخاب دقت بیشتری داشته باشید.

هر دو تلفن هوشمند فاقد درگاه کارت حافظه هستند

البته لازم است اشاره کنیم که گوگل این نقطه ضعف را تا حدی مرتفع کرده است، چرا که اپلیکیشن Google Photos در این تلفن هوشمند همواره و بدون محدودیت، یک نسخه پشتیبان از عکس ها و حتی ویدیوهای 4K شما را با رزولوشن کامل روی حافظه ابری ذخیره می کند.

در نتیجه می توانید آنها را بدون نگرانی پاک کنید و در صورت لزوم به سادگی آنها را دوباره و عیناً در اختیار داشته باشید، در حالی که این کار روی دیگر موبایل های مبتنی بر اندروید با رزولوشن محدود تر و به شکل فشرده انجام می شود.

image

یک تمایز  دیگر پیکسل هم این است که از پلتفرم واقعیت مجازی جدید گوگل به نام Daydream پشتیبانی می کند، در نتیجه اگر به استفاده از این ویژگی تمایل داشته باشید می توانید این موضوع را هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید.

در مجموع باید گفت هر دو تلفن هوشمند از نظر سخت افزاری در زمره ی بهترین های بازار هستند و غیر از انتخاب های متنوع تر و ظرفیت بالاتر حافظه ی آیفون، برتری چشم گیری در این بخش وجود ندارد که ارزش خرید یکی از آنها را به شکل قابل توجهی بالاتر ببرد.

باتری

peixel-vs-iphone-7-2

آیفون به یک باتری 1960 میلی آمپر ساعتی مجهز است و گوگل باتری با ظرفیت 2770 میلی آمپر ساعت را برای پیکسل در نظر گرفته است، در نتیجه به نظر می رسد محصول اپل شانسی در این بخش نداشته باشد.

اما حقیقت این است که در حال صحبت در مورد دو محصول با پلتفرم های نرم افزاری کاملاً متفاوت و اندازه و رزولوشن نمایشگر متفاوت هستیم، در نتیجه هر دو محصول در دنیای واقعی قادر هستند حداقل یک روز کاربر را همراهی نمایند و در مجموع کارکرد مشابهی در این زمینه ارائه می کنند.

هر دو محصول از نظر عمر باتری کمابیش یکسان هستند

هیچکدام از دو تلفن هوشمند ضمناً از فناوری شارژ بیسیم پشتیبانی نمی کنند و مزیتی از این نظر نسبت به یکدیگر ندارند. اما جزئیات دیگری وجود دارد که کفه ی ترازو در آنها به سمت یکی از رقبا متمایل می شود.

نخست اینکه برای شارژ کامل باتری آیفون 7 حدود 2 زمان نیاز است، اما شارژ کامل باتری پیکسل تقریباً 20 دقیقه زودتر انجام می شود.

نکته ی جذاب تر نیز این است که پیکسل گوگل از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند، در نتیجه با یک شارژ کوتاه به مدت 15 دقیقه می توانید به گفته ی سازنده، تا 7 ساعت موبایل خود را استفاده کنید.

جمع بندی

peixel-vs-iphone-7-22

حالا که گوگل وارد عمل شده و همه توان خود را برای عرضه یک موبایل اندرویدی تمام عیار به کار بسته، انتخاب بین این دو پلتفرم از همیشه دشوار شده است. البته همین موضوع در عین حال نشان می دهد با دو تلفن هوشمند بسیار عالی طرف هستیم که هر یک مزیت های بسیاری در خود دارند.

از یک طرف طراحی هرچند تکراری آیفون 7 پس از سالها به بلوغ مناسبی رسیده و این تلفن هوشمند از ظرافت، زیبایی و ارگونومی بسیار مناسبی برخوردار است. پیکسل اما اولین موبایل طراحی شده به دست گوگل به حساب می آید و هرچند خوش دست است، اما هنوز مانده تا به هویتی متمایز در طراحی و زیبایی چشمگیر برسد.

از نظر امکانات و پلتفرم نرم افزاری، هر دو محصول دوشادوش یکدیگر از ویژگی های قابل توجه و جذابی برخوردار هستند که تجربه کابری مناسبی را برای خریداران خلق می کند.

بر همین اساس شاید بتوان عمده ترین تمایزهای سخت افزاری دو محصول را برای تصمیم گیری مورد نظر قرار داد؛ مثلا اگر کاربر فعالی هستید که بیشتر وقت خود را در محیط های بیرونی سپری می کند، مقاومت بدنه در برابر آب و روشنایی بالاتر صفحه نمایش آیفون 7 کاربرد بیشتری برای شما خواهد داشت.

image

از طرف دیگر اگر هنوز برای دردسر های حذف جک هدفون آمادگی ندارید، پیکسل برای شما گزینه مناسب تری به حساب می آید، مگر اینکه بخواهید از خرید نسل اول محصول خودداری کنید و برای رفع کمبودهایی مثل عدم وجود اسپیکر استریو، کاهش حاشیه نمایشگر، افزایش مقاومت در برابر آب یا افزایش تنوع رنگ های بدنه و بهبود طراحی دستگاه در نسل دوم منتظر بمانید.

علاوه بر شباهت امکانات و تجربه کاربری، قیمت هر دو محصول از 649 دلار برای نسخه 32 گیگابایتی آغاز می شود. در صورت تمایل به خرید مدل 128 گیگابایتی لازم است 100 دلار دیگر هم بپردازید.

آیفون 7 یک نسخه 256 گیگابایتی هم دارد که باز هم 100 دلار گران تر است و با قیمت 849 دلار به فروش می رسد؛ ضمن اینکه مدل مشکی براق از این محصول نسخه 32 گیگابایتی ندارد.

در پایان گفتنی است نسخه پایه از آیفون 7 در بازار ایران با قیمت 3.020.000 تومان و پیکسل گوگل با قیمت 2.990.000 تومان به فروش می رسند.

مزیت های آیفون 7

  • ارگونومی
  • مقاومت در برابر آب و غبار
  • حق انتخاب بیشتر برای رنگ بدنه و ظرفیت حافظه
  • روشنایی نمایشگر
  • اسپیکر استریو
  • تاچ سه بعدی بهتر
  • ثبت عکس هایی با رنگهای پویا تر

مزیت های پیکسل

  • رنگ های پویاتر نمایشگر
  • سرعت شارژ بالاتر
  • وجود جک هدفون و امکان شارژ همزمان با گوش کردن به موسیقی
  • لرزشگیر بسیار کارا برای فیلمبرداری
  • پشتیبان گیری همیشگی از ویدیو و عکس های کاربر با رزولوشن کامل
  • پشتیبانی از پلتفرم Daydream
  • جزئیات بیشتر عکس ها
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (57 مورد)
  • Arash Daneshian Far
    Arash Daneshian Far | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    شرکتی که نتونه به مشتریاش احترام بزاره به درد لای جرز میخوره !
    شرکت اپل و ما ایرانیا گنده کردیم و بیشترین فروشش تو همین خاور میانه و تو کشور خودمونه ! در صورتی که ایرانی ها حق ساخت اپل ای دی رو ندارن , شما با ای پی ایران نمیتونی اپل ای دی بسازی و فقط فیلتر شکن اجازه این کارو میده - جالبیش اینجاس که کم هم طرفدار اپل تو ایران نداریم و خیلی سنگشو به سینه میزنن !
    حالا در مقابلش شرکت گوگل چیکار کرد تو این چند سال !؟ زبان فارسی رو برای سرچ گوگل اعمال کرد - ساخت ایمیل و اکانت مجانی با حجم بالا - سئو کردن سایت های ایرانی تو موتور جستجو و کلی کارای دیگه .
    کلا تکنولوژی و مقایسه سخت افزار و نرم افزارو بزاریم کنار - احترامی که شرکت گوگل واسه ما ایرانی ها قائله به همه اینا میارزه .

  • Amir_emami
    Amir_emami | ۲۲ دی ۱۳۹۵

    دقیقا همینطوره ایفون ها حداقل تو ایران کاربرد انچنانی ای ندارن

    • امیر محمدی
      امیر محمدی | ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

      نه تنها ایران بلکه توی جهان هم فقط یه محصولیه برا فخر فروشی

      فقط سامسونگ و سونی

  • koorosh kakaei
    koorosh kakaei | ۳۰ آذر ۱۳۹۵

    خیلی جانبدارانه به نفع اپل بود

    طرفداران آیفون یه چیز میگم فقط
    جک 3.5 میلیمتری

  • Avatar1381
    Avatar1381 | ۲۸ آذر ۱۳۹۵

    من خودم پیکسل رو ترجیح میدم مخصوصا بخاطر بیرون زدن دوربین ایفون درسته زیاد نیست ولی وقتی تو دستم گرفتم زیاد حال نکردم و طراحیش با 6s فرقی نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی