ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احداث بخش اختصاصی پرینت سه بعدی بافت زنده در بیمارستانی واقع در استرالیا

تکنولوژی پرینت سه بعدی به پیشرفت های خوبی در سال های اخیر دست یافته، با این همه، هنوز هم پیوند اعضای پرینت شده با استفاده از سلول های بدن بیماران به یک رویا شبیه است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

تکنولوژی پرینت سه بعدی به پیشرفت های خوبی در سال های اخیر دست یافته، با این همه، هنوز هم پیوند اعضای پرینت شده با استفاده از سلول های بدن بیماران به یک رویا شبیه است تا واقعیت.

حال بیمارستانی در استرالیا اعلام نموده که می خواهد این امر را به واقعیت بدل نماید. دانشگاه تکنولوژی کوئینزلند در Brisbane احداث فضایی با عنوان «biofabrication» یا «تولید زیستی» را در ساختمان اصلی این بیمارستان آغاز نموده و پزشکان و محققان قادر خواهند بود تکنولوژی های لازم برای الگوسازی و پرینت غضروف، استخوان و دیگر بافت های بدن انسان را در آن مورد استفاده قرار دهند.

به گفته کامرون دیک، وزیر بهداشت استرالیا: این نخستین باری است که موسسه ای در زمینه تولید محصولات زیستی در یک بیمارستان پیشرفته احداث می گردد.

3d-tissue-2016-11-28-01-1

این ساختمان قرار است دو طبقه از بیمارستان را به خود اختصاص دهد و از پیشرفته ترین تکنولوژی های تولید بافت در اعمال جراحی بهره بگیرد. دیک در این باره گفت: چشم انداز ما در زمینه سلامت این است که موسسه یاد شده مسیر را برای فراگیر شدن پرینترهای سه بعدی هموار خواهد کرد و دور نیست روزی که در آن محققان در سالن های بزرگ بیمارستانی بنشینند و اقدام به پرینت بافت های زنده نمایند.

البته همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم هنوز تا فراگیر شدن تکنولوژی تولید بافت های سه بعدی و پیوند اعضای تهیه شده با این روش زمان زیادی باقیست اما دانشگاه فناوری کوئینزلند در کنار موسساتی چون هاروارد و Wake Forest نخستین گام ها را برای این منظور برداشته اند.

ناگفته نماند که تا به اینجا دانشمندان با استفاده از سلول های خود بیماران مثانه مورد نیازشان را در محیط آزمایشگاه کشت داده (پرینت نکرده اند) و عمل پیوند را رویشان انجام داده اند یا حتی اقدام به تولید گوش مصنوعی (که تا حدودی نیز از بافت های زنده تشکیل شده) نمودند و آن را به سر بیماران پیوند زده اند.

با این همه تولید اندام های پیچیده تری نظیر کلیه چالش بسیار بزرگی را پیش روی محققان قرار داده زیرا تامین خون مورد نیاز آن و زنده نگه داشتن کلیه برای مدتی بیشتر از چندماه بسیار دشوار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • hellona
    hellona | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    سفارش آنلاین پرینت سه بعدی در http://mr3d.org

  • SM
    SM | ۲۸ آذر ۱۳۹۵

    توی یه سخرانی تد یکی از مهندسین بافت میگفت حداقل 30..40 سال تا تولید اندام قابل استفاده زمان مونده! (به نسل ما نمیرسه پس مواظب خودتون باشید)
    الان همزمان با این روش ها دارن روی خودترمیمی کار میکنن که اون رو میگن حدود 10 سال دیگه به کمک انسانهای نیازمند خواهد امد.

  • aggressive
    aggressive | ۹ آذر ۱۳۹۵

    فوق‌العاده هستش.

  • آریا
    آریا | ۹ آذر ۱۳۹۵

    دم دانشمندان گرم

مطالب پیشنهادی