ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد ناچیز و 0.6 درصدی در عرضه موبایل های هوشمند طی سال جاری میلادی

بنابر آخرین گزارش ارائه شده از سوی موسسه آماری IDC، انتظار می رود که تا پایان سال جاری میلادی، عرضه موبایل های هوشمند با رشدی 0.6 درصدی نسبت به سال 2015 مواجه ششده و به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بنابر آخرین گزارش ارائه شده از سوی موسسه آماری IDC، انتظار می رود که تا پایان سال جاری میلادی، عرضه موبایل های هوشمند با رشدی 0.6 درصدی نسبت به سال 2015 مواجه ششده و به 1.45 میلیارد واحد برسد؛ این در حالی است که سال گذشته، این رقم رشد 10.4 درصدی را تجربه کرده بود. با این همه، فروش موبایل های هوشمند 4G در حال حاضر با رشد 21.3 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده و بخش قابل توجهی از سود آن، به بازار های نوظهور باز می گردد.

IDC همچنین در گزارش خود آورده که میزان عرضه موبایل های پیکسل و پیکسل اکس ال گوگل هنوز به آنقدر نرسیده که تاثیر چشمگیری روی فروش اپل و سامسونگ طی سه ماهه پایانی 2016 بگذارد. IDC ضمن مقایسه تجارت سخت افزار گوگل با سری سرفس مایکروسافت می گوید که هنوز برای صحبت درباره میزان تاثیر منفی گوگل بر فروش سایر رقبا زود است.

گفتنی است که سال 2016 میلادی، نخستین سال کاملی بود که با کاهش عرضه آیفون مواجه شد و انتظار می رود که کمپانی اپل در سه ماهه چهارم، با رشد منفی نسبت به همین بازه زمانی طی سال گذشته مواجه گردد. از یک سو، رقبای چینی با موبایل های ارزان قیمت خود اپل را به چالش کشیده اند، از سوی دیگر نیز گوگل هم وارد بازار موبایل های پریمیوم شده است.

با این همه، اگر شایعات درباره تغییرات اساسی در طراحی آیفون به سبب سالگرد دهمین سالگی این موبایل حقیقت داشته باشند، ورق می تواند یکبار دیگر به نفع اپل بازگردد. در نهایت، IDC پیش بینی می کند که تا پایان امسال، شاهد کاهش 79.1 درصدی از عرضه موبایل های مبتنی بر ویندوز خواهیم بود که علت را می توان در عدم پشتیبانی تولیدکنندگان از ویندوز و نیز اکوسیستم نه چندان گسترده این پلتفرم جستجو کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۱ آذر ۱۳۹۵

    چقد این پیکسل گوگل زشت و در عین حال خوشگله

    امیدوارم سری بعد بهتر نشه

  • Apple?
    Apple? | ۱۱ آذر ۱۳۹۵

    درود . اپل در طراحی ایفون هفت هیچ خلاقیتی رو نشون نداد ایشالاه در ایفون بعدی سنگ تمام بزارد (به امید آن که در بخش نظرات به دیگران هیچ توهینی نشود)

مطالب پیشنهادی