ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در لیگ آو لجندز؛ Quinn Demacia’s Wings

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی شناخته می شوند. سردمدار عناوین رقابتی هم بازی های سبک MOBA هستند، بازی هایی با گیم پلی عمیق و تکیه زیاد بر کار تیمی، هر ساله بازیکنان و تیم های زیادی را برای رقابت فرا می خوانند.

با وجود مسابقات با شکوه این عناوین، هنوز هم موبا بستری است که بازیکنان غیر حرفه ای هم می توانند از آن لذت ببرند. مخاطبین اصلی این سبک بازیکنانی هستند که خارج از مسابقات حرفه ای و بیشتر به منظور سرگرمی و گاهی به چالش کشیدن مهارت های شان این بازی ها را تجربه می کنند.

لیگ آو لجندز محبوب ترین عنوان موبا است که میلیون ها بازیکن در سرتاسر جهان دارد. پیشتر به منظور آشنا سازی پلیرها با عناوین موبا و لیگ او لجندز، مکانیزم های ابتدایی این عنوان را در یک سری از مقالات توضیح دادیم. حال به سراغ راهنمایی هایی عمیق تر خواهیم رفت و از این پس هر هفته، یکی از هیرو های لیگ آو لجندر را معرفی کرده و نحوه بازی با او را آموزش خواهیم داد.

quinn_splash_1-w600

Quinn and Valor – Demacia's Wings

گرچه اغلب هیرو های لیگ تنها قادرند یک و یا حداکثر دو نقش را ایفا کنند، اما چمپیون هایی هم هستند که می توانند در لین های مختلف قرار بگیرند و مسئولیت های متفاوتی را عهده دار شوند. Quinn هم یکی از همین چمپیون ها است. وی هم می تواند به جنگل برود، هم می تواند در نقش کری باشد و هم می تواند در لین بالا و یا وسط صف آرایی کند!

ما در این مقاله روی هیچ کدام از نقش های کویین متمرکز نمی شویم و سعی می کنیم که به همه آن ها بپردازیم. ترکیبات مختلف از آیتم ها را برای هر یک از نقش هایی که کویین می تواند بر عهده بگیرد توضیح می دهیم و نحوه بازی کردن با او را بیان می کنیم.

بازیکن می تواند بر حسب سلیقه اش و انتظاری که از او می رود، کویین را در هر کدام از این نقش ها به کار بگیرد. البته به طور کلی، کویین در هر نقشی که بازی کند، به نوعی کری است و وظیفه به پیروزی رساندن تیمش و از پای در اوردن دشمنانش را بر عهده دارد.

نقاط قوت

کویین یکی از جذاب ترین و منحصر به فرد ترین چمپیون ها است. پتانسیل آسیب رسانی خیلی خوبی دارد و می تواند به سرعت پوست از سر حریفانش بکند. وی به لطف قابلیت هایش می تواند در دوئل با هر چمپیونی پیروز شود. وی قادر است در کسری از ثانیه مپ بازی را بپیماید و لین ها را پوش دهد. کویین از آن جهت که از هیرو های دور زن است و می تواند از فاصله دور حریفانش را اذیت کند،  در نتیجه می تواند در مقابله با هیرو های نزدیک زن در لین پیروز شود. وی حتی در برابر دیگر هیرو های دور زن هم از شانس پیروزی خوبی برخوردار است. جدا از همه این ها، بازی کردن با کویین آن قدر ها سخت نیست و هر بازیکنی می تواند او را به کار بگیرد.

  • کویین چمپیونی منحصر به فرد است. همان طور که گفتیم بازیکنان می توانند وی را در لین های مختلف به خدمت بگیرند و به شیوه های متفاوت با او بازی کنند. در واقع بازی کردن با کویین تجربه بسیار لذت بخشی است که به همین زودی ها خسته کننده نمی شود.
  • قدرت مانور دهی کویین در مپ فوق العاده بالاست. وی می تواند با کمک آلتیمیتش با سرعت فوق العاده زیادی در مپ حرکت کند. به همین دلیل وی می تواند به لین های مختلف هجوم ببرد، آن ها را پوش دهد و پیش از رسیدن تیم حریف در لین دیگر باشد!
  • این قدرت مانور دهی بالای کویین، به وی اجازه غافل گیر کردن دشمنانش را می دهد. کافی است که حریفی در مپ بازی تنها باشد. کویین می تواند به سرعت خود را به او برساند، کارش را بسازد و خیلی زود از مخمصه در برود! در واقع کویین هم می تواند به راحتی نبرد های تک به تک را آغاز کند، هم می تواند به خوبی از آن ها فرار کند.
  • کویین به لطف قابلیت هایش می تواند خیلی راحت در لین هایش پیروز شود. هر هیرو ای نمی تواند به راحتی با او دوئل کند و اغلب بازیکنن هم تصمیم می گیرند که در مقابل کویین دفاعی بازی کنند. با این حال کویین می تواند بازیکنانی که در لاک دفاعی هم غرق شده اند را از پای در آورد!
  • قدرت آسیب رسانی کویین بسیار بالاست. وی می تواند در نبرد های تک به تک خیلی سریع حریفانش را از پای در آورد. به عنوان یک کری، در انتهای بازی قدرتمند تر هم می شود و دمار از روزگار همه، حتی تانک ها هم در می آورد. به طور کلی هیچ کسی از دست کویین در امن نیست.

نقاط ضعف

برای ایجاد تعادل، این نقاط قوت باید با یک سری نقاط ضعف خنثی شوند. مانند تمامی کری ها کویین بسیار بسیار کم جان است و اگر تیم حریف روی وی متمرکز شود خیلی سریع می میرد. ضربه های عادی وی در مقابل دیگر هیرو های دور زن برد کمتری دارد و همین موضوع موجب می شود که جایگیری با وی کمی سخت تر شود. در واقع هرچقدر کویین در مبارزت یک به یک خوب است، در تیم فایت ها ضعیف است.

  • کویین بیش از حد کم جان است. در این حد که بسیاری از بازیکنان ترجیح می دهند حداقل وی را به یک آیتم دفاعی تجهیز کنند، وگرنه وی به سرعت از پای در می آید. خرید آیتم دفاعی هم به منزله اختصاص دادن یکی از جایگاه های اینونتوری به آیتمی غیر هجومی است، در حالی که 6 آیتم اغلب کری ها باید کاملا هجومی باشد.
  • برد پایین ضربات عادی کویین وی را در موقعیت خطرناکی قرار می دهد. اگر وی به عنوان ADC بازی کند، دیگر کری ها می توانند وی را اذیت کنند. در تیم فایت ها وی مجبور می شود که به خط مقدم نبرد نزدیک شود و در نتیجه بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد. به طور کلی جایگیری با کویین بسیار دشوار است...
  • همان طور که گفتیم، کویین می تواند دشمنان تک و تنها را شناسایی کرده و دخل شان را بیاورد. اما در تیم فایت ها آن قدر قوی نیست. نه قابلیتی دارد که به درد تیم فایت بخورد، نه برد ضرباتش به وی اجازه می دهد که از فاصله دور به حریف آسیب برساند.
  • مانند دیگری کری ها، کویین در مقابل افکت های CC بسیار آسیب پذیر است. کافی است برای چند لحظه کوتاه استان شود. سلامتی وی آن قدر کم است که در کسری از ثانیه آب می شود.

پیش از این که به سراغ قابلیت های کویین برویم، بذارید در مورد دیگر جنبه این شخصیت یعنی Valor حرف بزنیم. Valor در واقع عقاب دست آموز کویین است که به وی به شکل های متفاوت یاری می رساند. در واقع این پرنده در دل قابلیت های کویین پیاده سازی شده.

از والور گفتیم، زیرا که در ادامه مطلب و در بخش قابلیت ها، از وی بسیار سخن خواهیم گفت. بنابراین اگر نمی خواهید که با خواندن این مطلب گیج شوید، لازم است که بدانید والور در واقع پرنده کویین است! پیش از این سرتان را درد نیاوریم و برویم به سراغ قابلیت های این چمپیون.

قابلیت ها

quinn-harrier-w600

Harrier: قابلیت پسیو کویین، واحد های حریف را به طرق مختلف، علامت گذاری می کند. خود والور هر چند ثانیه یک بار بر روی واحد های اطراف کویین علامتی می گمارد. اگر دیگر قابلیت های آسیب رسان پایه ای کویین هم به واحد های حریف برخورد کنند، این علامت روی شان قرار داده شده و این پسیو روی شان اعمال می شود.

واحد هایی که علامت گذاری می شوند، اولا تا 4 ثانیه بعد آشکار ساخته خواهند شد. یعنی حتی اگر وارد مه بازی و یا بوش ها شوند هم از چشمان کویین مخفی نخواهند شد. دوما ضربه معمولی کویین به واحد های علامت گذاری شده، آسیب مضاعف وارد می کند، به عبارتی این پسیو حریفان کویین را آسیب پذیر می کند.

p-w600

  • همان طور که گفتیم، والور خود به خود این پسیو را هر چند ثانیه یک بار روی حریفان تان اعمل می کند. کول داون این قابلیت پسیو 8 ثانیه است و هر چه که شانس کریتیکال بودن ضربات تان افزایش یابد، از کول داون این قابلیت هم کاسته می شود.
  • دقت کنید که این پسیو به روش های متعددی اعمال می شود. یک بار خود والور آن را روی حریف قرار می دهد، یک بار دیگر علامت آن بر اثر برخورد ابیلیتی های تان با هدف روی او نقش می بندد. یعنی ممکن است در نبرد تک به تک، این علامت چند بار روی حریف تان قرار بگیرد. شما باید بین هر دو بار اعمال این پسیو، یک بار به حریف ضربه زنید تا پتانسیل آسیب رسانی این قابلیت به هدر نرود.
  • شما می توانید مشخص کنید که والور چه واحدی را مارک کند. کافی است به آن واحد یک یا چند بار ضربه بزنید. بدین صورت والور اولویت شما را خواهد فهمید.

quinn-blinding-assault-w600

Blinding Assault: کویین به والور فرمان می دهد که در جهت مستقیمی حرکت کند. والور به اولین واحدی که برخورد کند، از حرکت باز می ایستد و به او و اطرافیانش آسیب می رساند. اگر آن واحد ها چمپیون باشند، آسیب فیزیکی دریافت می کنند و کور می شوند. شعاع دید واحد های کور شده بسیار کم است. سایر واحد ها در صورت برخورد با این ابیلیتی قادر به استفاده از ضربات عادی شان نخواهند بود.

q-w600

  • این قابلیت مهم ترین ابزار کویین در دوئل ها است. آسیب بسیار خوبی وارد می کند و همان طور هم که اشاره کردیم حریف را با پسیو کویین علامت گذاری می کند. دقت کنید که گرچه این قابلیت آسیب منطقه ای وارد می کند، اما فقط و فقط روی یک واحد پسیو کویین را اعمال می کند.
  • اگر این قابلیت به چمپیون ها برخورد کند، شعاع دید شان به شدت محدود می شود و در نتیجه نمی توانند کویین را ببینند، مگر این که درست در کنار او قرار داشته باشند. این ابیلیتی این فرصت را برای کویین مهیا می سازد که از خارج از منطقه دید دشمنانش به آن ها آسیب بزند، بدون این که آن ها قادر باشند او را ببینند.
  • لازم به ذکر است که از ویژگی کور کننده بودن این ابیلیتی می توانید به منظور فرار هم کمک بگیرید. حریفان کور شده تا 1.5 ثانیه بعدی قادر نخواهد بود که شما را تعقیب کنند. فقط دقت کنید که پس از کور شدن شان، درست کنار شان نه ایستید!
  • در تیم فایت ها، باید سعی کنید تا حد امکان با این ابیلیتی به کری تیم حریف ضربه بزنید. زیرا که کری ها فقط از ضربات عادی شان برای آسیب رسانی استفاده می کنند. اگر آن ها قادر به دیدن سایر چمپیون ها نباشند، نمی توانند نقش شان را ایفا کنند.

quinn-heightened-senses-w600

Heightened Senses: پسیو: اگر به حریفی که علامت گذاری شده ضربه بزنید، سرعت حرکت و سرعت ضربه زنی تان برای 2 ثانیه افزایش می یابد. اکتیو: کویین به والور فرمان می دهد که منطقه وسیعی در اطراف او را برای 2 ثانیه روشن کند.

w-w600

  • قابلیت پسیو این ابیلیتی به شما این امکان را می دهد که راحت تر حریفان تان را تعقیب کنید. اگر که پسیو تان روی هدفی قرار گرفت، کافی است یک ضربه به او بزنید. حال به لطف سرعت حرکت بالایی که بدست آورده اید قادر خواهید بود که فاصله خود را با او حفظ کنید.
  • باز از همین روش می توان برای فرار هم بهره برد. اگر به جای فرار کردن، یک ضربه به حریف علامت دار بزنید و سپر فرار کنید، با سرعت بیشتری حرکت کرده و از حریف تان بیشتر فاصله می گیرید. البته دقت کنید که اگر ایستادن به منزله مرگ حتمی شما است، بهتر است بیخیال ضربه زدن شوید!
  • اگر در حال آسیب رساندن به برج دشمن هستید، با یکی از قابلیت های تان پسیو تان را روی مینیونی اعمال کنید و به او ضربه بزنید! چرا که سرعت ضربه زنی تان افزایش می یابد و حالا می توانید به برج بیشتر ضربه بزنید و آن را زودتر نابود سازید.
  • اما پسیو این قابلیت منطقه وسیعی را روشن می کند. هرگاه حریفان تان در لین های شان حاضر نبودند و شما هم در نقطه ناامنی قرار گرفته بودید، حتما از این قابلیت برای حفاظت از خود بهره ببرید تا پیش از غافل گیر شدن متوجه محل کمین حریفان تان شوید.
  • این قابلیت درون چمن ها را هم مشخص می کند. بنابراین اگر در محدوده چمن ها با چمپیونی درگیر شدید و وارد در اختیار نداشتید، با این قابلیت مانع پنهان شدن وی در چمن ها شوید.
  • این قابلیت با این که هیچ آسیبی به حریف وارد نمی کند، اما او را آشکار می سازد و همین به نوعی کمک به از پای در آوردن دشمن تلقی می گردد! برای مثال اگر هیچ آسیبی به حریف وارد نکنید و صرفا با این قابلیت، محل او را مشخص کنید، اگر دیگر اعضای تیم تان آن چمپیون را از پای در آورند شما هم پاداش می گیرید!

quinn-vault-w600

Vault: کویین روی هدف مشخص شده توسط بازیکن می پرد، وی را به عقب می راند، به او آسیب فیزیکی وارد می کند و از سرعت حرکتش 50 درصد برای 1.5 ثانیه می کاهد. سپس خود به عقب می پرد و در دورترین فاصله ممکنی که از آن جا می تواند به حریف ضربه عادی بزند قرار می گیرد. این قابلیت علامت پسیو تان را هم بر روی حریف قرار می دهد.

e-w600

  • این قابلیت، یکی از جالب ترین و مفرح ترین قابلیت های بازی است. کاربرد های بسیار زیادی دارد که در این جا به چندی از آن ها اشاره خواهیم کرد.
  • اگر شما و حریف تان در دو سمت مختلف یک دیوار باریک باشد، به طوری که بتوانید این قابلیت را روی او به کار ببرید، پس از اجرای این ابیلیتی به همان سمتی از دیوار که حریف تان در آن قرار گرفته منتقل خواهید شد. از این متد می توان برای رسیدن به حریف و تمام کردن کارش بهره برد.
  • اگر و شما و حریف تان هر دو در سمت یکسان دیوار باشید و شما پشت تان به دیوار باشد، اگر این قابلیت را روی حریف تان به کار ببرید، در آخر به سمت دیگر دیوار خواهید پرید! یعنی دقیقا بر عکس تاکتیک قبلی. از این متد می تواند برای فرار کردن بهره برد.
  • دقت کنید که این قابلیت افکت CC هم دارد و حریف تان را به عقب پرتاب می کند. بنابراین می تواند بسیاری از قابلیت های چنلینگ مانند آلتیمیت Katarina را خنثی کند. در صورت روبرویی با این گونه از هیرو ها، حتما این قابلیت را برای متوقف ساختن آن ها نگه دارید.
  • مشکل این قابلیت این جا است که کاملا قابل پیشبینی است. یعنی جهت فرود کویین پس از استفاده از این قابلیت، برای حریف کاملا واضح و مبرهن است. به همین دلیل هم آن ها می توانند از ابیلیتی های اسکیل شات شان به راحتی هر چه تمام برای متوقف ساختن شما استفاده کنند.
  • برد این قابلیت از برد ضربات عادی شما بیشتر است. به همین دلیل می توانید از این قابلیت برای کاهش فاصله خودتان با حریف استفاده کنید.  به لطف پسیو کویین ضربه بعدی او آسیب بیشتری را هم به حریف وارد می کند.

quinn-behind-enemy-lines-w600

Behind Enemy Lines: کویین از والور یاری می طلبد تا وی را به پرواز در بیاورد. این قابلیت چنلینگ است و 2 ثانیه طول می کشد تا فعال شود. اگر در طول این مدت هر ضربه ای به کویین وارد شود، این قابلیت وارد کول داون 3 ثانیه ای خواهد شد.

پس از فراخوانده شدن والور، این عقاب کویین را با خود حمل خواهد کرد و سرعت حرکت این دو افزایش خواهد یافت. اگر در این حالت هر ضربه ای از سمت برج ها، هیولا ها و چمپیون ها به والور وارد شود، این قابلیت کنسل شده و کویین بر روی زمین فرود می اید. اگر منبع آسیب چیزی جز این سه باشد، تنها از سرعت حرکت والور کاسته خواهد شد.

اگر به هر طریقی همانند دریافت ضربه از سمت برج ها، هیولا ها و چمپیون ها و یا استفاده از دیگر قابلیت ها و ضربات عادی، والور از پرواز باز بایستد و کویین بر روی زمین فرود آید، Skystrike از آسمان فراخوانده شده و به تمامی واحد هایی که در طراف محل فرود کویین قرار داشته باشند آسیب می رساند.

r-w600

  • قابلیت آلتیمیت کویین، ابیلیتی نمادین او است. در واقع همین آلتیمیت باعث می شود که کویین تا این حد جذاب و منحصر به فرد باشد. این قابلیت هیچ کول داونی ندارد و می توانید در هر لحظه والور را فرا بخوانید، مگر این که هنگام فعال سازی آن آسیبی دریافت کنید که در این صورت این قابلیت تنها برای 3 ثانیه وارد وضعیت کول دوان خواهد شد.
  • این قابلیت در سطح یکش 100 واحد مانا مصرف می کند که بسیار زیاد است! بنابراین نمی توانید در ابتدای بازی خیلی از آن استفاده کنید. از مانا مورد نیاز این قابلیت با هر بار ارتقا 50 واحد کاسته می شود، یعنی در سطح 3 هیچ مانایی برای فعال سازی این آلتیمیت نیاز نیست!
  • کاملا مشخص است که استفاده از این آلتیمیت برای حرکت به مراتب از راه رفتن معمولی سریع تر است! بنابراین برای جابه جایی در مپ بازی، از این قابلیت بهره ببرید، مگر این که ظرفیت مانا تان کم باشد.
  • از این قابلیت برای هجوم بردن به لین ها و پوش دادن شان ساتفاده کنید. هنگام رسیدن به موج مینیون ها با Skystrike آسیب سنگینی به مینیون ها وارد کنید تا لین سریع تر به سمت تاور حریف پوش شود. هرگاه خطر نزدیک شدن دشمنان را حس کردید با همین قابلیت فرار کنید.
  • به جنگل حریف حمله کنید و با Heightened Senses اطراف تان را آشکار سازید. هیرو های تنهای حریف را گیر بیاورید و اگر می توانید از پس شان بر بیایید با آن ها دوئل کنید. در واقع به لطف این قابلیت می توانید از ناکجا آباد بر سر حریف بی چاره تان فرود بی آیید.

کمبو ها

در لین برای آسیب رساندن به حریف تان، ابتدا یک ضربه عادی به وی بزنید تا پسیو تان روی وی اعمال شود. حریف با مشاهده پسیو شما عقب نشینی می کند تا جلوی آسیب بیشتر را بگیرد. با یک ضربه عادی دیگر این پسیو را مصرف کنید. حال با Vault بر روی او بپرید، یک بار دیگر پسیو تان روی هدف اعمال می شود و باید با یک ضربه عادی از قدرت آسیب رسانی این پسیو بهره ببرید. در آخر Blinding Assault را به حریف شلیک کنید، یک ضربه دیگر به او بزنید و به عقب بازگردید.

برای رساندن بیشترین آسیب ممکن در زمان، ابتدا آلتیمیت تان را فعال کنید و در حالی که سوار بر والور هستید به حریف تان ضربه بزنید. با اجرای فرمان ضربه، کویین فرود آمده و با خود Skystrike را بر سر حریفش می تاباند. پسیوش هم فعال شده و می تواند با یک ضربه عادی دیگر آسیب خوبی به حریف وارد کند. سپس نوبت به قابلیت های پایه ای کویین می رسد. ابتدا با Blinding Assault به حریف ضربه بزنید و سپس با Vault به سمت او هجوم بیاورید. تاکید هم می کنیم که بین این دو قابلیت حتما با ضربات عادی، از قدرت آسیب رسانی پسیو تان بهره ببرید.

یک کمبو دیگر، این است که ابتدا با آلتیمیت تان به پرواز در بیایید و سپس آلتیمیت تان را با وارد کردن Blinding Assault بر حریف کنسل کنید. حریف هم آسیب ناشی از Blinding Assault و هم آسیب ناشی از Skystrike را دریافت کرده و پسیو تان Harrier هم رویش اعمال می شود. با یک ضربع عادی این پسیو را استعمال کنید. سپس با Vault روی حریف بپرید و بعد از آن تا حد ممکن به حریف ضربه عادی وارد کنید.

اگر در جریان بازی خیلی قوی شده اید، می توانید برای از پای در آوردن حریفان کم جان تر از این کمبو استفاده کنید. هنگامی که در حال پروازید، با Vault بر روی حریف بپرید، با ضربه عادی پسیو تان را مصرف کنید و سپس Blinding Assault را به او شلیک کنید. بعد باز تا حد ممکن باید به حریف ضربه عادی بزنید تا از پای در آید.

آیتم ها

آیتم های آغازین

Doran's_Blade_item

Doran's Blade: این آیتم به کویین 3 درصد لایف استیل می بخشد، سلامتی او را 80 واحد تقویت می کند و قدرت ضربات وی را 8 واحد افزایش می دهد. اگر در لین بازی می کنید، این آیتم می تواند گزینه خوبی برای شروع بازی باشد، زیرا که باعث می شود راحت تر در لین دوام بیاورید.

corrupting_potion_item-w600

Corrupting Potion: این آیتم در مقایسه با آیتم قبلی دفاعی تر است، بنابراین در صورتی آن را با خود به لین ببرید که حریف سر سختی در مقابل تان قرار گرفته باشد. این آیتم 3 شارژ در خود نگه می دارد و با هر بار استفاده، یکی از این شارز ها مصرف می شود. هر شارژ بخشی از سلامتی و مانا تان را طی 12 ثانیه بازیابی می کند و ضربات تان هم طی این مدت آسیب جادویی اضافه وارد می کنند.

Hunter's_Machete_item

Hunter's Machete: اگر می خواهید که با کویین به جنگل بروید، باید آیتم های مخصوص به جنگل را تهیه کنید. Hunter's Machete آیتم ایده آل برای کویین جنگل است. این آیتم به شما 10 درصد لایف استیل در برابر هیولاهای جنگل می بخش و موجب می شود که قدرت ضربات تان در برابر این هیولاها افزایش یابد. با به همراه داشتن این آیتم، امتیازات تجربه بیشتری هم از کشتن هیولاهای جنگل نصیب تان می شود.

Health_Potion_item

Health Potion: با پول باقی مانده تان تا می توانید از این آیتم بخرید. معجون های سلامتی 150 واحد از سلامتی تان را در طی 15 ثانیه احیا می کنند. هر گاه سلامتی تان از حدی کمتر شد این معجون را مصرف کنید تا نیاز نباشد که دائما برای احیا سلامتی به بیس بازگردید.

آیتم های اصلی

youmuus_ghostblade

Ghostblade: قابلیت اکتیو این آیتم، سرعت حرکت کویین را برای مدت کوتاهیی افزایش داده و به وی فرصت فرار از مخمصه و یا امکان تعقیب اهدافش را می دهد. به علاوه به لطف Attack damage ای که این آیتم به کویین می بخشد، قدرت آسیب رسانی وی به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین با خرید این آیتم، 10 درصد از کول داون های کویین کاسته می شود.

duskblade_of_draktharr_item-w600

Duskblade of Draktharr: این ایتم در پچ های اخیر تغییرات فراوانی به خود دیده، ولی هنوز هم برای کویین کاربرد دارد. این آیتم قدرت آسیب رسانی کویین را بیشتر می کند و به سرعت حرکت وی، هنگامی که خارج از مبارزه است می افزاید. دو قابلیت پسیو هم دارد. اگر حداقل برای 1 ثانیه از چشم دشمنان تان مخفی باشد، ضربه بعدی تان آسیب اضافه قابل ملاحظه وارد می کند. اگر هم که توسط واردی شناسایی شوید، ان وارد برای 8 ثانیه از کار می افتد.

trinity_force_item-w600

Trinity Force: از جمله آیتم های نسبتا خوب برای کویین است. در واقع این آیتم روی خصلت های بسیاری تاثیر می گذارد، قدرت ضربات تان را افزایش می دهد، سرعت ضربه زنی، سلامتی و مانات تان را زیاد می کند و حتی از کول داون قابلیت ها تان می کاهد. پسیو این آیتم سرعت حرت تان را بعد از هر ضربه زیاد کرده و قدرت ضربات تان را هم پس از استفاده از هر ابیلیتی افزایش می دهد.

essence-reaver-w600

Essence Reaver: آیتمی است که قدرت آسیب رسانی هیرو های کری را افزایش داده و شانس این که هر ضربه از نوع کریتیکال باشد را هم بیشتر می کند. به علاوه به لطف یکی از قابلیت های پسیو این آیتم، با هر شلیک نوع کریتیکال مقداری از مانا چمپیون بازیابی می شود و وی بدین طریق می تواند از ابیلیتی های بیشتری پیش از به اتمام رسیدن مانایش استفاده کند. این آیتم 10 درصد از کول داون قابلیت های کویین می کاهد دیگر قابلیت پسیو این آیتم موجب می شود که به ازای بیشتر شدن شانس کریت زنی گویین ، کول داون هایش باز هم کاهش یابد.

infinity-edge-w600

Infinity Edge: این آیتم اتک دمیج کویین را 70 واحد تقویت می بخشد، شاکس کریتیکال بودن ضربه های عادی تان را 20 درصد بیشتر می کند و آسیب ناشی از ضربه های کریتیکال را هم از 200 درصد به 250 درصد افزایش می دهد. این آیتم یکی از ضروری ترین آیتم ها برای اغلبADC ها است. دقت کنید که Infinity Edge حتما باید با یکی از آیتم های  Zealترکیب شود تا پتانسیل شکوفا شود!

skirmishers-sabre-warrior-w600

Skirmisher's Sabre – Warrior: اگر در جنگل بازی می کنید، این آیتم را بخرید، زیرا که هم قدرت ضربه ها تان را افزایش می دهد و هم از کول داون قابلیت های تان می کاهد. با خرید این آیتم، قادر خواهید بود که اسپل Smite را روی چمپیون ها هم به کار ببرید. اسمایت موجب می شود که حریفان تان به مرور آسیب ببینند، آشکار شوند و قدرت ضربه های شان علیه شما کمتر شود.

آیتم های Zeal

zeal-w600

Zeal به آیتم های مختلفی ارتقا می یابد که اغلب شان برای کویین مفیدند. اما کدام یک از ایتم های زیر بیشتر به کار کویین می ایند؟ بستگی به شرایط بازی دارد.

statikk-shiv-w600

Statik Shiv: این آیتم هم سرعت ضربه زنی تان را 35 درصد بهبود می بخشد و موجب می شود که هر ضربه تان با احتمال بیشتری از نوع کریتیکال باشید. سرعت حرکت تان را هم 5 درصد افزایش می دهد. قابلیت پسیو این آیتم با حرکت کردن بازیکن در زمین شارژ می شود و هر گاه شارژش به 100 رسید انرژی ضربه بعدی کویین افزایش خواهد یافت. این انرژی به ضربه های شارژ شده قدرت الکترونیکی می بخشد و به 5 واحدی که در اطراف واحد مورد اصابت شلیک شارژ شده قرار گرفته اند، آسیب جادویی بین 50 تا 120 واحد وارد می کند. این آیتم برای وارد کردن آسیب منطقه ای به چندین هدف بسیار مناسب است و در تیم فایت ها، هنگامی که هیرو های حریف نزدیک هم قرار گرفته اند به کار می آید.

phantom-dancer-w600

Phantom Dancer: یکی دیگر از آیتم هایی است که از Zeal تشکیل شده. این آیتم هم همانند برادرانش سرعت ضربه زنی تان را 45 درصد افزایش می دهد، به شانس کریتیکال بودن ضربات تان 30 درصد می افزاید و سرعت حرکت تان را هم 5 درصد بیشتر می کند. قابلیت پسیو بسیار سودمندی هم دارد که موجب می شد ضربات عادی چمپیونی که آخرین بار به او آسیب وارد کردید، 12 درصد قدرت کمتری در برابر شما داشته باشند. دیگر قابلیتش موجب می شود که اگر در نزدیکی یکی از چمپیون های حریف باشید، سرعت حرکت تان افزایش یابد و با دیگر یونیت ها هم برخورد نکنید.

اگر می خواهید دائم با کویین لین ها را پوش دهید و حریفان تان هم اکثر کم جان اند، به فکر خرید Statik Shiv باشید. اما اگر حریفانی دارید که می توانند به راحتی خود را به شما برسانند و در مدت زمان کوتاهی سلامتی تان را خالی کنند، Phantom Dancer انتخاب بهتری است.

آیتم های لایف استیل

the-bloodthirster-w600

Bloodthirster: بزرگ خانواده لایف استیل است. بیشترین میزان لایف استیل را برای مالکش با ارمغان می آورد و قدرت آسیب رسانی او را افزایش می دهد. Bloodthirster از بهترین آیتم های ممکن برای هر ADC ای است و کویین هم در 70 درصد بازی ها به همین آیتم لایف استیل بسنده خواهد کرد.

mercurial-scimitar-w600

Mercurial Scimitar: به اندازه بلادترستر لایف استیل نمی بخشد و قدرت ضربات را افزایش نمی دهد. اما از قابلیت اکتیوی بهره می برد که قادر است افکت های Crown Control تیم حریف را خنثی سازد و همچنین به خریدارش Magic Resistance هم می بخشد. اگر حریفان تان مجهز به قابلیت های CC کشنده ای هستند که با اتکا به آن ها می توانند به راحتی بر شما غلبه کنند، باید به دنبال خرید این آیتم باشید.

آیتم های Armor Penetration

lord-dominiks-regards-w600

Lord Dominik’s regard: مالک این ایتم به هیرو ای که ظرفیت نوار سلامتی اش از او بالاتر است آسیب بیشتری وارد می کند. مکانیزم این آیتم به این شکل است که به ازای هر 50 واحد سلامتی اختلاف، 1.5 درصد به قدرت آسیب رسانی ضربات مالک لرد دامینیک افزود می شود. یعنی اگر سلامتی حریفی 500 واحد بیشتر از شما باشد، قدرت آسیب رسانی تان در برابر او 15 درصد افزایش می یابد.

mortal-reminder-w600

Mortal Reminder: این آیتم از قدرت منابع بازیابی سلامتی می کاهد، به این معنی که قابلیت های درمان کننده، سلامتی را به اندازه 40 درصد کمتر از حالت عادی بازیابی می کنند. این آیتم را در صورتی خریداری کنید که هیرو هایی چون Illaoi، ولدمیر و و سوراکا در برابر تان قرار داشته باشند. این ها می توانند سلامتی از دست رفته شان را به سرعت بازیابی کنند و شما را از پای در بیاورند.

the_black_cleaver

Black Cleaver: این آیتم نه تنها قدرت ضربات کویین را افزایش می دهد، بلکه ظرفیت سلامتی او را هم بیشتر می کند و از کول داون قابلیت هایش می کاهد. یکی از قابلییت های پسیو این آیتم از آرمور حریف می کاهد و در نتیجه کویین ضربه های سنگین تری را به وی وارد می کند. دومی درست همانند قابلیت پسیو آیتم Trinity Force است. سرعت کویین را پس از هر ضربه عادی افزایش می دهد که موجب می شود وی بتواند راحت تر حریفانش را تعقیب کند.

آیتم های دفاعی

guardian-angel-w600

Guardian Angel یک آیتم کاملا دفاعی است. هم آرمور تان را تقویت می کند، هم مجیک رزیستنس تان را.  قیمت کمی هم دارد. اگر هم که کشته شوید، قابلیت پسیو این آیتم دوباره زنده تان خواهد کرد. این ابیلیتی 5 دقیقه کول داون دارد. این آیتم برای اواخر بازی که اساسین ها در یک چشم بر هم زدن شما را می کشند بسیار مفید است. اگر هم که در تیم فایت ها کشته شوید، باز زنده خواهید شد.

banshees_veil

Banshee’s Veil: این آیتم مجیک رزیست و سلامتی بسیار زیادی را به کویین می بخشد و قابلیت پسیوش هم ابیلیتی های حریف را خنثی می کند، در شرایطی که تیم حریف چمپیون هایی دارد که قادر اند با ابیلیتی های شان شما را استان، اسلو یا روت کنند. به عبارتی بتوانند بر روی تان افکت های CC اعمال کنند، آن گا Banshee’s Veil به کارتان می آید.

steraks_gage

Sterak’s Gage: آیتم دفاعی نسبتا مفیدی است، زیرا که به کویین در شرایط حساس سپر می بخشد. در حالت عادی سلامتی او را افزایش می دهد و به قدرت ضرباتش می افزاید. قابلیت پسیو این آیتم، در صورتی که کویین آسیب سنگینی را در عرض 5 ثانیه دریافت کند فعال می شود و برای 8 ثانیه هم به وی سپر می بخشد و هم قدرت ضرباتش را بیش از پیش افزایش می دهد. این پسیو در طول مبارزات بسیار به کار می آید و می تواند جان تان را نجات دهد. آسیب اضافه ای هم که دریافت می کنید بسیار مفید است.

maw_of_malmortius

Maw of Malmortius: این آیتم مطلقا دفاعی نیست زیرا که قدرت ضربات کویین را هم افزایش می دهد. اما مجیک رسیستنس بالایی را هم به مالکش می بخشد، هر چند تاثیری روی سلامتی ندارد. در صورتی که به کویین آسیبی جادویی وارد شود که می تواند سلامتی اش را به 30 درصد کاهش می دهد، پسیو این آیتم به کویین سپری خواهد بخشید که می تواند مقدار قابل توجهی از آسیب های جادویی حریف را جذب کند. اگر در لین هیرو هایی قرار گرفته اند که آسیب جادویی وارد می کنند، می توانید این آیتم را تهیه کنید، اما یادتان باشد که اگر از آن ها عقب بی افتید، این آیتم بی فایده خواهد شد. پس تنها هنگامی به سراغ این آیتم بروید که مطمئنید از حریف تان جلو ترید.

اما سوال این جا است که کدام آیتم ها را باید تهیه کنیم. انتخاب آیتم ها، کاملا بسته به شرایط بازی دارد، به همین دلیل هم هست که ما فقط به توضیح آیتم ها بسنده می کنیم. شما باید خود شرایط هر بازی را ارزیابی کنید و مشخص کنید که به چه آیتم هایی نیاز دارید. برای مثال ممکن است در اغلب بازی ها Bloodthirster تهیه کنید، اما اگر هیرو هایی چون مورگانا و یا اهری در برابر تان قرار داشته باشند، آن گاه باید Mercurial را بخرید!

نحوه بازی

اوایل بازی

لین بالا

در این لین اغلب حریفان شما نزدیک زن هستند. سعی کنید که زودتر از حریف تان به لول 2 برسید و سپس با استفاده از کمبو هایی که در بخش های قبلی به ان ها اشاره کردیم حریف تان را اذیت کنید. در کنار آسیب رساندن به حریف تان، حواس تان به گرفتن لست هیت هم باشد. اگر سلامتی دشمن تان کم شد، حتما سعی در کشتن او کنید. حتما در اطراف لین تان وارد بکارید تا توسط جانگلر غافل گیر نشوید. بعد از این که لول تان 6 شد، پرواز کنید و به کمک هم تیمی های تان بشتابید.

لین وسط

در این لین حریفان تان اغلب دور زن هستند و یا قابلیت هایی برای اذیت کردن شما از فاصله دور دارند. در لین وسط، باید بیشتر روی گرفتن لست هیت تمرکز کنید و باید امن تر بازی کنید. یکی از خوبی های بازی در لین وسط این است که پس رسیدن به لول 6، می توانید به راحتی هر دو لین بالا و پایین را گنک کنید. یادتان هم نرود که در اطراف لین تان وارد بکارید.

کری (لین پایین)

کویین به لطف پسیوش می تواند به راحتی آسیب خوبی را در نبرد های مستقیم به کری حریف وارد کند. فقط ساپورت وی باید به خوبی از او پشتیبانی به عمل بیاورد. در این لین لست هیت گرفتن اهمیت ویژه ای دارد، بنابراین اولویت اصلی شما باید کشتن مینیون ها باشد. اما هر گاه که توانستید با کری تیم حریف درگیر شوید. اگر در لین پایین بازی می کنید، دلیلی برای ترک لین تان تا زمانی که کری تیم حریف هنوز در لین حاضر است وجود ندارد. اما هر هنگام که وی را از لین به بیرون راندید، می توانید به هم تیمی های تان یاری برسانید.

جنگل

گنک کردن با کویین پیش از رسیدن به لول 6، گرچه سخت به نظر می رسد، اما بسیار موثر و کارآمد است. زیرا که قدرت این یهرو در اوایل بازی بسیار بالا است. جنگل را با گرفتن باف رد شروع کنید و سپس به سمت آبی جنگل خود بروید. تا پیش از رسیدن به لول 6، لین هایی را گنک کنید که سلامتی حریف کاهش یافته یا بیش از حد به تاور تیم شما نزدیک شده. پس از گرفتن آلتیمیت تان می توانید به راحتی هر لینی را گنک کنید.

اواسط و انتهای بازی

در این برهه از بازی دو وظیفه دارید، پوش دادن لین ها به صورت تکی و شرکت در تیم فایت ها. هر هنگام که لینی خالی بود و تیم فایتی هم در معرض شروع نبود، یا در صورتی که 4 عضو دیگر تیم تان بر تیم حریف برتری داشتند، شروع به پوش دادن لین ها کنید. هنگام پوش دادن لین، حتما در محوطه اطراف وارد بکارید. هر هنگام خطر نزدیک شدن حریف را حس کردید، با Heightened Senses آن ها را شناسایی کرده و با آلتیمیت تان به عقب بازگردید.

اما در برخی شرایط باید پوش دادن لین ها را رها کنید و به تیم تان یاری برسانید. در تیم فایت ها یا ناگاها به کری حریف حمله کرده و او را از پای در بیاورید، یا از عقب به تیم حریف آسیب برسانید. این ها هم بستگی به جایگری تک تک نفرات تیم شما و تیم حریف در روند مبارزه دارد. در صورت موفقیت در تیم فایت، باز به سراغ پوش دادن لین ها بروید.

اسپل ها

اسپل Flash بهترین اسپل برای اغلب هیرو ها است و کویین هم از این قاعده مستثنی نیست. این اسپل هم به وی امکان رساندن خود را به حریف می دهد، هم می تواند وی را از مخمصه برهاند. حتما و حتما یکی از اسپل های تان باید Flash باشد. اما برای اسپل دوم، بسته به نقش تان در بازی یکی از موارد زیر را برگزینید.

اگر تصمیم دارید که با کویین به جنگل بروید، واجب است که از اسپل Smite استفاده کند. این اسپل بین 390 تا 1000 واحد آسیب را به هیولا ها و مینون ها وارد می کند که این آسیب به هیچ عنوان توسط آرمور و یا مجیک رزیستنس کاهش نمی یابد. با به کار بردن اسمایت روی هیولاها جنگل، هم باف شان را کسب خواهید کرد و هم آسیب سنگینی به آن ها خواهید رساند.

دقت کنید که اسپل اسمایت در لول 10 آزاد خواهد شد. بنابراین پیش از این لول فکر رفتن به جنگل را از سرتان بیرون کنید. این اسپل به جانگلر ها کمک می کند تا کمپ های جنگل را سریع تر پاک سازی کنند. ثانیا خرید برخی از آیتم ها تنها در صورتی ممکن است که این اسپل را به همراه داشته باشید.

Teleport بین تمامی هیرو های تاپ لین بسیار محبوب است، بنابراین اگر می خواهید به لین بالا بروید این اسپل به کار تان می آید. می توان از این اسپل برای بازگشت سریع به لین استفاده کرد. در این صورت نه از فارم جا می مانید و نه امتیازات تجربه از دست می دهید. علاوه بر این، می توانید از تلپورت برای گنک هم استفاده کنید. کافی است به یاران خود در دیگر لین بگویید که در بوش های اطراف وارد بکارند تا بتوانید به آن تلپورت کنید.

Ignite به مرور زمان به چمپیون های حریف آسیب وارد می کند. در صورتی که حریف تان با سلامتی بسیار کمی در حال فرار است، از این اسپل روی او استفاده کنید. اگر در برابر شما هیرو ای قرار گرفته اند که می توانند در مدت زمان کمی سلامتی اش را بازیابی کنند، Ignite بسیار کارامد است، زیرا که این اسپل افکت Grievous wounds را روی وی اعمال می کند و از نرخ بازیابی سلامتی اش می کاهد.

Heal اسپلی دفاعی است که بیشتر به کار هیرو های لین پایین می آید، زیرا که بلافاصله پس از استفاده، مقداری از سلامتی شما و ساپورت تان را بازیایی خواهد کرد و احتمال زنده ماندن تان را افزایش می دهد. پس از فعال کردن این اسپل، سرعت حرکت تان هم برای مدت زمان بسیار کوتاهی افزایش خواهد یافت.

رون

  • به عنوان یک کری، کویین باید قادر باشد که سرعت ضربه زنی اش را تا حد ممکن بالا ببرد تا DPSش افزایش یابد. به همین دلیل هم توصیه می کنیم که از Quintessence of Attack Speed بهره ببرید.
  • از آن جایی که رقیبان کویین برای حنثی سازی اثر او آرمور شان را تقویت می کنند، شما هم باید صفحه رون کویین را با Mark of Lethality پر کنید تا ضربات این چمپیون آرمور حریفان را نادیده بگیرد.
  • برای افزایش توان زنده ماندن تان، بهتر است آرمور تان را تا حد ممکن افزایش دهید. Seal of Armor تا حد خوبی این نیاز شما را در اوایل بازی بر طرف می کند.
  • برای حنثی کردن آسیب های جادویی هم باید مقاومت خود را در برابر این نوع آسیب ها تا حد ممکن بالا بببرید. Glypg of scaling Magic Resistance این نیاز تان را بر مرتفع می کند.

مستری

qm

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • R.Khedri
    R.Khedri | ۱۲ آذر ۱۳۹۵

    لطفا قسمت های دیگه هم از dota 2 بزارید

مطالب پیشنهادی