ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ساتیا نادلا مدیرعامل اپل
تکنولوژی

سرمایه گذاران خواستار توضیح نادلا در خصوص آینده تجارت موبایل مایکروسافت شدند

در روز ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر ماه) جلسه ای میان سرمایه گذاران اصلی کمپانی مایکروسافت و مقامات این شرکت برگزار شد که طی آن گفتگوهای متعددی بین دو طرف شکل گرفت. یکی از اصلی ترین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

در روز ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر ماه) جلسه ای میان سرمایه گذاران اصلی کمپانی مایکروسافت و مقامات این شرکت برگزار شد که طی آن گفتگوهای متعددی بین دو طرف شکل گرفت. یکی از اصلی ترین سوالاتی که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل کمپانی با آن مواجه شد، پرسش در خصوص برنامه و استراتژی های این غول نرم افزاری در حوزه موبایل بود.

مراسم با یک جمله طنز آمیز آغاز شد: «لطفاً همه ی دستگاه های ویندوز فونی و سایر موبایل ها را در حالت بی صدا قرار دهید.» طنز تلخ ماجرا آنجا بود که در یک همایش تمام ویندوزی، تعداد بسیار کمی از حضار دارای تلفن های مبتنی بر ویندوز بودند.

واقعیت این است که مایکروسافت برای مدتی زیاد، تحرک خاصی در حوزه موبایل از خود نشان نداده و محصولات سخت افزاری این شرکت در حال حاضر محدود به چند دیوایس رده بالا از سری سرفس شده اند.

در این میان یکی از حضار پرسید با توجه به شنیده شدن اخباری در خصوص احتمال خروج مایکروسافت از بازار تلفن های هوشمند، دیدگاه صریح مدیرعامل شرکت در خصوص فعالیت در این بخش از بازار چیست؟

نادلا در پاسخ اعلام کرد که رویکرد اصلی آنها در حال حاضر وارد کردن کمی خلاقیت بیشتر به این گجت هاست.

«ما به شکلی وسیع به ابزارهای موبایل می اندیشیم. به بیان دیگر، ما مفهوم موبایل را محدود به یک دستگاه خاص نمی دانیم و به کل مفهوم همراه سازی زندگی انسان در تمام دستگاه ها می اندیشیم. شرکت برنامه ای برای خروج یا حتی عقب نشینی از این حوزه ندارد. تمرکز ما روی مواردی قرار گرفته که در آنها وجه تمایز داریم. اگر ویندوز فون را در نظر بگیرید، ما در نحوه مدیریت، امنیت و قابلیتی مثل Continuum متمایز هستیم. این که موبایلی تولید کرده ایم که می تواند نقش یک رایانه رومیزی را ایفا کند. بنابراین ما به دنبال برجسته سازی همین نقاط تمایز هستیم.»

او موبایل «Elite x3» شرکت اچ پی را به عنوان نمونه بارز این تمایز تحسین کرده و تاکید دارد این همان مسیری است که شرکت به عنوان هدف خود برای تولید یک «ابزار موبایل فوق العاده» در نظر گرفته.

یکی دیگر از سرمایه گذاران، که یک دستبند مایکروسافت بند روی مچ خود داشت، در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر توقف عملیات توسعه دستبندهای هوشمند مایکروسافت پرسید. او همچنین اعلام کرد که به تازگی ایمیلی دریافت کرده مبنی بر این که اپلیکیشن های «Microsoft Pix» و «Outlook» در دسترس کاربران پلتفرم های اندروید و iOS قرار گرفته، اما در کمال تعجب خبری از نسخه ویندوز موبایل این سرویس ها نیست.

نادلا نتوانست به صورت صریح به این سوالات پاسخ دهد، اما تاکید کرد که شرکت زیر نظرش از بازار ابزارهای موبایل خارج نمی شود، با این وجود قصد دارد سرویس هایش را در تمام پلتفرم های محبوب توسعه دهد. از نظر او، این مسیری درست برای جذب مخاطبین و مشتریان جدید خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • masoud.niki79@gmail.com
    masoud.niki79@gmail.com | ۱۲ آذر ۱۳۹۵

    معلوم نی فازش چیه

مطالب پیشنهادی