ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برای رقابت با سرویس نقشه گوگل پهپادهایش را در آسمان به پرواز در می آورد

اپل به تازگی تیمی متشکل از کارشناسان جمعآوری داده و همچنین متخصصان حوزه رباتیک را گرد هم آورده و اعلام نموده که در نظر دارد از پهپادها و همچنین قابلیت های ناوبری تازه ای که برای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

اپل به تازگی تیمی متشکل از کارشناسان جمعآوری داده و همچنین متخصصان حوزه رباتیک را گرد هم آورده و اعلام نموده که در نظر دارد از پهپادها و همچنین قابلیت های ناوبری تازه ای که برای فضاهای بسته طراحی کرده، کیفیت سرویس مپس یا همان نقشه خود را بهبود ببخشد.

گفته می شود شرکت مذکور با هدف کم کردن فاصله خود با گوگل دست به این اقدام زده که مدت های طولانی است در زمینه نقشه رقیبی برای آن یافت نمی شود.

پهپادهایی هم که به آنها اشاره نمودیم قرار است عملیات نقشه برداری از فضاها را انجام داده و با سرعتی به مراتب بالاتر از مینی ون های این شرکت (که از اوایل سال 2015 میلادی در سطح خیابان های آن ظاهر شدند) سرویس نقشه آن را به روز نمایند.

علاوه بر این، گفته شده قابلیت تازه ای برای این سرویس در راه است که به کاربران امکان می دهد درون ساختمان ها را مشاهده نمایند که این قابلیت نیز مرهون خریداری شرکت های Indoor.io و WifiSLAM است. با در نظر داشتن آنچه گفته شد انتظار می رود مسیریابی در این اپلیکیشن دستخوش تغییراتی کلیدی شود.

براساس اسنادی که اخیرا بلومبرگ به آنها دسترسی پیدا کرده، اپل برای به پرواز در آوردن درون های خود با مقاصد تجاری از اداره هوانوردی فدرال آمریکا درخواست مجوز نموده و ظاهرا با تقاضای آن برای به پرواز درآوردن «نوعی سیستم هوایی بدون سرنشین با هدف جمع آوری اطلاعات، عکاسی و فیلم برداری هوایی» موافقت شده است.

گفتنی است قوانین کنونی آمریکا محدودیت های زیادی را برای پرواز درون های اپل برفراز ساختمان ها و شهروندان این کشور به وجود خواهد آورد و این هواپیماهای بدون سرنشین احتمالا مجبور خواهند بود که تنها در طول روز در آسمان به حرکت درآیند و برای این منظور نیز لازم است خلبانان حرفه ای آنها را هدایت نمایند.

طبق برخی خبرها یکی از این خلبانان از تیم Prime Air آمازون به اپل ملحق شده و قرار است همراه با چند تن دیگر در دفتر این شرکت واقع در سیاتل مشغول به کار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Marshall
    Marshall | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    نویسنده محترم لطفا تصمیمت رو بگیر. یا پهباد یا drone.
    at least put it in quotation marks.

مطالب پیشنهادی