ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

در کنفرانس PlayStation Experience 2016 چه گذشت؟

ساعاتی پیش، کمپانی سونی کنفرانس PlayStation Experience 2016 را برگزار کرد که برخلاف سال های گذشته، PSX امسال با خبرهای بسیار غافلگیرکننده ای همراه بود. از میان عناوینی که معرفی شدند یا نمایش های جدیدی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۰۰:۰۰

ساعاتی پیش، کمپانی سونی کنفرانس PlayStation Experience 2016 را برگزار کرد که برخلاف سال های گذشته، PSX امسال با خبرهای بسیار غافلگیرکننده ای همراه بود. از میان عناوینی که معرفی شدند یا نمایش های جدیدی که از آن ها در مقابل دیدگان قرار گرفت، تایید ساخت نسخه دوم The Last of Us بزرگترین سورپرایزی بود که سونی برای طرفداران به ارمغان آورد.

نسخه ابتدایی The Last of Us که در سال 2013 به بازار آمد، به جرئت یکی از برجسته ترین عناوین تاریخ صنعت بازی های ویدیویی به شمار می رود و طرفداران کنسول نسل هشتمی سونی، از زمان عرضه پلی استیشن 4 بی صبرانه منتظر عرضه دنباله ای برای آن، که حالا با نام The Last of Us Part II از آن یاد می شود، بوده اند.

جالب اینجا است سونی کنفرانس خود را در حالی با نمایش The Last of Us به پایان رساند که در دقایق نخست هم شاهد بسته الحاقی جدیدی برای بازی دیگر این استودیو، یعنی آنچارتد 4 بودیم که با نام The Lost Legacy شناخته می شود. این بسته الحاقی قرار است کنترل «کلویی فریزر»، یکی از شخصیت های کلیدی نسخه دوم را به دست گیمر بسپارد.

پس از رونمایی از The Lost Legacy، در راستای خبرهایی که طی چند وقت اخیر به گوش می رسید، بازی Marvel Vs. Capcom Infinite هم معرفی شد و طبق روال سه نسخه قبلی، کاراکترهای معروف دو کمپانی مارول و کپکام را در مقابل یکدیگر قرار می دهد. متاسفانه تیزر بازی، اطلاعات چندانی به همراه نداشت و برای آگاهی از جزییات بیشتر احتمالاً باید برای مدتی منتظر باقی بمانیم.

شاون لیدن، مدیر بخش سرگرمی های تعاملی سونی در ایالات متحده، در حالی وارد استیج شد که لباسی با طرح بازی WipEout به تن کرده بود و باید متوجه می شدیم قرار است شاهد خبری در رابطه با این سری بازی باشیم. اگرچه سونی از نسخه جدیدی در این فرنچایز رونمایی نکرد، اما خبر خوب این است که بازی های WipEout HD و نسخه های Fury و 2048 آن به زودی روی پلی استیشن 4 عرضه می گردند.

بازی دیگری که کمابیش به ناتی داگ مربوط می شود اما دیگر توسعه اش را برعهده ندارد، نسخه ریمستر سه گانه Crash Bandicoot است که برای نخستین بار شاهد معرفی آن در E3 2016 بودیم. طی کنفرانس PlayStation Experience سونی، تریلر جدیدی از این کالکشن با نام Crash Bandicoot N'sane Trilogy، پخش شد و اعلام گشت که در سال 2017 باید منتظر عرضه آن باشیم.

Resident Evil VII یکی از مهم ترین بازی های سال آتی میلادی به شمار می رود و سونی از همین حالا، حساب زیادی روی موفقیت آن باز کرده است. در همین راستا، طی کنفرانس امشب سونی شاهد بخش هایی دیگر از گیم پلی نسخه جدید سری محبوب Capcom بودیم و اعلام شد دموی آزمایشی دیگری نیز از این پس روی پلتفرم سونی در دسترس خواهد بود. گفتنی است که کپکام خبر از اضافه شدن 5 شخصیت جدید به بازی Street Fighter V هم داد.

از زمانی که نسخه هفتم سری Ace Combat طی رویداد سال گذشته PlayStation Experience معرفی شد، دیگر هیچ خبری از آن نشنیدیم و حالا بعد از گذشت دقیقا یک سال، به نظر می رسد کمپانی باندای نامکو بالاخره اعتماد به نفس لازم برای نمایش مجدد آن را یافته است. Ace Combat 7 قرار است طی سال آتی میلادی به بازار عرضه شود و ضمناً از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر هم پشتیبانی به عمل می آورد.

و اما The Last Guardian؛ عنوانی که برای سال های متمادی در دست ساخت بوده و انتظار به قدری طولانی شده بود که گویا هیچوقت قرار نیست قادر به تجربه آن باشیم (اما خیال تان راحت، بازی تا چند روز دیگر به دست همه مان خواهد رسید). The Last Guardian به یکی از پایه های اصلی مراسم های یکی دو سال اخیر سونی تبدیل شده و این بار هم شاهد نمایشی جدید از آن بودیم.

سونی بخش هایی از مراسم خود را نیز به بازی Gravity Rush 2 اختصاص داد و گفت که طرفداران می توانند بعد از عرضه بازی، منتظر انتشار یک بسته الحاقی رایگان نیز برای آن باشند. ضمناً گرن توریسمو اسپورت هم در مراسم حضور داشت و شاهد بخش هایی از بازی به همراه اتومبیل مرسدس بنز SLS AMG GT3 بودیم.

اگر از طرفداران بازی های نقش آفرینی ژاپنی باشید، مسلماً با بازی Ni No Kuni که قسمت نخست آن روی پلی استیشن 3 عرضه شد آشنایی دارید. سونی در خبری غافلگیرکننده، از گیم پلی نسخه دوم این بازی تحت عنوان Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom هم رونمایی به عمل آورد که در تاریخی نامعلوم از سال 2017 میلادی به دست مخاطبان خواهد رسید.

اگر به یاد داشته باشید، یکی از نخستین عناوین کنسول پلی استیشن 4، بازی Knack بود که توسط مارک سرنی توسعه یافت اما آن طور که باید و شاید، با اقبال عمومی مواجه نشد. همانطور که در خبرها شنیده بودیم، سونی بالاخره از Knack 2 هم رونمایی کرد؛ هرچند که اطلاعات زیادی درباره آن در دست نیست و نمی دانیم می تواند به موفقیت بهتری نسبت به نسخه قبلی دست یابد یا خیر.

در نهایت و پیش از نمایش The Last of Us Part II، سونی اعلام کرد بازی جدید سودا 51، که عنوانی نقش آفرینی و Free to Play به نام Let It Die است، از همین حالا روی کنسول پلی استیشن 4 در دسترس قرار گرفته و ضمناً تریلر جدیدی از بازی جدید Guerilla Games، یعنی Horizon: Zero Dawn هم روی نمایشگرهای سالنAnaheim Convention Center پخش شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی