ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اشتراک ویدیو شبکه اجتماعی فیس بوک
تکنولوژی

فیسبوک به منظور مقابله با محتوای کذب بخش خبری Collections را راه اندازی می کند

به گزارش Business Insider فیسبوک قصد دارد قابلیتی شبیه Discover در اسنپ چت را در فید خبری شبکه اجتماعی خود به کار گیرد. این منبع خبری می گوید شرکت مورد بحث طی هفته های اخیر مشغول ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

به گزارش Business Insider فیسبوک قصد دارد قابلیتی شبیه Discover در اسنپ چت را در فید خبری شبکه اجتماعی خود به کار گیرد. این منبع خبری می گوید شرکت مورد بحث طی هفته های اخیر مشغول گفتگو با شرکت های رسانه و سرگرمی بوده تا امکان استفاده از ویژگی مورد بحث را ارزیابی نماید.

همان طور که می دانید از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، فیسبوک به عنوان یکی از عوامل اصلی در اشاعه اخبار کذب مورد انتقاد شدید قرار گرفت و حال آنها می خواهند از کیفیت محتوا و صحت حقایق ارائه شده به جامعه عظیم کاربرانشان اطمینان یابند.

mark-facebook

این قابلیت جدید با نام «Collections» شناخته شده و به فیسبوک اجازه می دهد مستقیماً اخبار و محتوای رسانه ای را از منابع گلچین شده و منتخب، به فید خبری وارد سازد. این غول شبکه های اجتماعی با شرکت های مختلف برای تولید محتوا برای این بخش جدید همکاری خواهد کرد.

شرکای احتمالی این پروژه اظهار داشتند به آنها گفته شده موارد تولیدی آنها به صورت مستقیم وارد فید خبری کاربران شده و بنابراین دامنه انتشار فوق العاده وسیعی خواهند داشت.

snapchat-discover-2

گفتنیست اقدام فوق، گام بزرگ دیگری از سوی فیسبوک به موازات حوزه رسانه محسوب می گردد، در حالی که مارک زاکربرگ دائماً اعلام می کند آنها علاقه ای به کسب و کار رسانه ای ندارند. اما از سوی دیگر باید توجه داشت بخش Discover در اسنپ چت که یکی از رقبای اصلی فیسبوک به شمار می رود، روزانه در معرض دید بیش از 150 میلیون کاربر قرار می گیرد.

به همین دلیل اگرچه در ابتدای امر شاید هدف کمپانی مورد بحث را مقابله با اخبار کذب و محتوای دروغین دانست، هدفی که به مرور زمان محقق خواهد شد، اما شاید مقصود اصلی آنها رقابت هرچه بیشتر با اسنپ چت باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی