ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راهکار احتمالی مایکروسافت برای رقابت با اسپیکرهای هوشمند؛ با «هوم هاب» آشنا شوید

اگر شایعات صحت داشته باشند، مایکروسافت شاید یکی از معدود غول های فناوری دنیا باشد که فعلا برنامه ای برای تولید یک اسپیکر هوشمند و فرمان بردار ندارد، اما این بدان معنا نیست که کمپانی مذکور ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اگر شایعات صحت داشته باشند، مایکروسافت شاید یکی از معدود غول های فناوری دنیا باشد که فعلا برنامه ای برای تولید یک اسپیکر هوشمند و فرمان بردار ندارد، اما این بدان معنا نیست که کمپانی مذکور دست روی دست گذاشته تا بازی را به رقبایش واگذار نماید.

منابع مرتبط با سایت ویندوز سنترال در جریان بررسی های دقیقی که اخیرا روی کدهای وبسایت مایکروسافت انجام داده اند دریافته اند که ویندوز 10 به زودی قابلیتی تحت عنوان هوم هاب را دریافت می کند؛ امکانی که به موجب آن کامپیوترهای پشتیبانی کننده به رقیبی برای اکوی آمازون و گوگل هوم بدل خواهند شد.

به لطف این ویژگی شما در اصل نوعی سیستم دسکتاپی مشترک و بی نیاز از لاگین خواهید داشت که اطلاعات خانوادگی نظیر تقویم و لیست خرید را با اعضایش به اشتراک می گذارد و علاوه بر این یک اپلیکیشن خانه هوشمند نیز در اختیارتان قرار می گیرد که کنترل دستگاه های متصل را ساده تر می نماید. دست آخر نیز همانطور که احتمالا پیش بینی کرده اید کورتانا نقشی بسیار بسیار مهم را ایفا خواهد کرد.

کورتانا نقش پررنگی را در هوم هاب ایفا خواهد کرد

در هوم هاب کورتانا هم به محتوای اشتراک گذاری شده دسترسی دارد و هم تک تک کاربرانی که به سیستم ورود پیدا کرده اند. با در نظر داشتن آنچه گفته شد انتظار می رود که این قابلیت یکی از بزرگ ترین مشکلات دستگاه هایی نظیر گوگل هوم را از میان بردارد. حال می خواهید بدانید مشکل چیست؟ این گجت ها عموما تنها از اکانت یک کاربر پشتیبانی می کنند که این مساله مشکلات عدیده ای را پیش رویشان قرار داده است.

گفتنی است سیستم های پشتیبانی کننده از این قابلیت سازگاری بیشتری با کورتانا خواهند داشت؛ مثلا می توانید فرامین صوتی خود را از مسافت بیشتری مطرح کنید و یا صرفا با استفاده از صدایتان کامپیوتر را روشن نمایید.

علاوه بر این، سیستم هایی که برای استفاده همراه با هوم هاب ساخته می شوند می توانند با بهره گیری از سنسورهای نوری و حرکتی مختلف، ورود افراد به داخل یک فضا را تشخیص دهند.

چنانچه این شایعه صحت داشته باشد، پیش بینی می شود که تا دستیابی به قابلیت های فوق العاده هوم هام زمان زیادی باقی نمانده باشد. طبق گزارشات این قابلیت جدید قرار است از طریق سه آپدیت عمده برای ویندوز 10 (ردستون 2، 3 و 4) از راه برسد که همگی در سال 2017 میلادی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

اضافه نماییم اگر با در نظر داشتن آنچه گفته شد، به دنبال سیستمی هستید که از ابتدا از این قابلیت پشتیبانی کند لازم است تا پایان سال جاری میلادی صبر کنید. طبق برخی خبرها مایکروسافت از بعضی شرکای خود از جمله لنوو و اچ پی درخواست کرده تا آل این وان های بهینه سازی شده خود برای هوم هاب را برای اواخر سال 2017 آماده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی