ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاناسونیک پنل های LCD حرفه ای قابل رقابت با فناوری OLED را معرفی کرد

روزگار خوش پاناسونیک در حوزه تلویزیون های خانگی به سال های نه چندان دور باز می گردد، اما این کمپانی امروز اعلام کرد به فناوری جدیدی در حوزه نمایشگرهای IPS دست یافته که می تواند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

روزگار خوش پاناسونیک در حوزه تلویزیون های خانگی به سال های نه چندان دور باز می گردد، اما این کمپانی امروز اعلام کرد به فناوری جدیدی در حوزه نمایشگرهای IPS دست یافته که می تواند به آنها در بازگشت به بازار حرفه ای کمک شایانی نماید.

با استفاده از این تکنولوژی، پنل های LCD می توانند به نور پس زمینه با دقتی در سطح پنل های OLED دست یابند. در واقع این نمایشگرها قادرند نور پس زمینه را به ازای هر پیکسل تنظیم کنند که به گفته سازنده، نسبت کنتراستی برابر با 1000000:1 را به ارمغان خواهد آورد.

panasonic_precision-backlight

این نسبت کنتراست در عمل می تواند رنگ مشکی عمیق و خالصی را به ارمغان آورد، ضمن اینکه نور سفید نیز به بالاترین سطح شفافیت خود می رسد، و نهایتاً تصاویر با رنگ هایی به غایت زنده و تحت تکنولوژی HDR به نمایش در می آیند.

پاناسونیک می گوید این نمایشگرها در تولیدات ویدیویی، پزشکی و دیگر صنایع کاربرد خواهد داشت. البته سونی نیز چندی پیش به بازار صفحات نمایش پزشکی وارد شده و از این پنل ها برای نشان دادن تصاویر حاصل از پرتو اکس استفاده می کند.

panasonic_graphic_liquid_crystal_panel

گفتنیست یکی از مزایای فناوری جدید، دستیابی به حداکثر روشنایی پایدار 1000 نیت است. برای مقایسه می توان گفت تلویزیون KS8000 سامسونگ در حالت عادی به 137 نیت و در حالت HDR به 766 نیت دست می یابد. بنابراین به نظر می رسد پاناسونیک برگ برنده ارزشمندی را در دست داشته باشد.

البته نهایتاً باید اذعان داشت به این زودی ها نمی توان تلویزیونی خانگی مجهز به چنین فناوری را از فروشگاه های محلی تهیه کرد، زیرا هزینه ساخت آنها بسیار بالاست و بیشتر برای مصارف حرفه ای ساخته و عرضه می گردد، هرچند هیچ مانعی سر راه افراد متمول برای دستیابی به چنین محصولاتی وجود نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    مصرف انرژی رو چه کار میخواد کنه

  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    والا LCD ها به خوبی قابلیت رقابت که چه عرض کنم به جرات میشه گفت قابلیت برتری بر OLED هارو دارند... من نمیدونم چه اصراری هست که، آمولد و 100% سوپرآمولد سامسونگ رو بگید خیلی خوبه! صفحه نمایش های دیگه هم اصلاً هیچ برای گفتند ندارند!

  • شهنوازی
    شهنوازی | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    جدیداً از واژه متمول زیاد بهره میبرید یه کم خلاقیت داشته باشید بنویسید مایه دار و ... راحت تر باهاشون ارتباط برقرار می کنیم :) ?

مطالب پیشنهادی