ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دل سردی موتورولا؛ چه آینده ای در انتظار Android Wear است؟

اندروید به عنوان پلتفرمی یکپارچه برای تلفن های هوشمند شناخته می شود که در قالب یک سیستم عامل نرم افزاری در اختیار کمپانی های تولیدکننده سخت افزاری قرار گرفته و محصول نهایی روانه بازار می ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

اندروید به عنوان پلتفرمی یکپارچه برای تلفن های هوشمند شناخته می شود که در قالب یک سیستم عامل نرم افزاری در اختیار کمپانی های تولیدکننده سخت افزاری قرار گرفته و محصول نهایی روانه بازار می گردد.

گوگل با هدف قرار دادن بازار گجت های پوشیدنی، دقیقاً از همین الگوی تجاری برای ساعت های هوشمند استفاده کرد و با انتشار Android Wear پلتفرمی واحد را در اختیار شرکت های همکار قرار داده است.

اوایل سال جاری میلادی، «دیوید سینگلتون» مدیر بخش Android Wear اذعان کرد با سیستم عامل یکپارچه گوگل، به یاری زندگی مردم خواهند شتافت.

او آینده ای را برای ساعت های هوشمند مبتنی بر پلتفرم گوگل متصور شد که در کنار پایش سلامت و برقراری ارتباط با دوستان، می تواند دنیای پیرامون را کنترل کرده و توانایی هایی را در اختیار کاربر قرار دهد که تاکنون میسر نبوده است.

androidwear-together-jpeg

اما حالا در شرایطی که به پایان سال می رسیم، آینده رویکرد گوگل برای سیستم عامل ساعت های هوشمند در هاله ای از ابهام قرار دارد.

عرضه دومین نسخه Android Wear به تاریخ نامعلومی از سال 2017 موکول شده و در سال جاری شاهد هیچ گونه نوآوری یا حتی پیشرفتی در زمینه گجت های پوشیدنی اندرویدی نبوده ایم.

از طرفی شرکت موتورولا که یکی از جذاب ترین ساعت های هوشمند را در اختیار دارد، از کاهش انگیزه خود جهت پیشبرد این بخش سخن گفته و اعلام کرده است ساعت جدیدی را همزمان با انتشار Android Wear 2.0 روانه بازار نخواهد کرد.

ال جی، سونی و هوآوی نیز که از فعالان این حوزه محسوب می شوند، از ارائه ساعت هوشمند جدیدی در سال 2016 صرف نظر کرده اند و در حال سپری کردن یکی از کم رونق ترین بازارهای گجت های پوشیدنی هستیم.

Moto-360-Android-Wear

به اعتقاد IDC (برخلاف برخی دیگر از گزارشات) میزان فروش ساعت های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2016، حدود 40 درصد در قیاس با سال گذشته نزول داشته است.

از طرفی بخش اعظمی از بازار در اختیار اپل واچ و ساعت هوشمند سامسونگ (با سیستم عامل تایزن) قرار داشته که عملاً بازگو کننده وضعیت نه چندان مطلوب گوگل در این صنعت است.

در این بین مدیران گوگل فعلاً سکوت اختیار کرده اند و هیچ برنامه مشخصی نیز برای عرضه مدل های جدید ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear در سال آینده میلادی معلوم نشده است.

اگرچه بدیهی است که گوگل به این سادگی ها از سیستم عامل اختصاصی گجت های هوشمندش دست نمی کشد، اما یقیناً اگر چاره ای برای رفع رکود موجود نیاندیشد، شرکت های متعدد دیگری با موتورولا همراه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sajad Hakimi
    Sajad Hakimi | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    عالی بود!!!

مطالب پیشنهادی